Revell 1/200 Smit Nederland detail build!

Hoi allemaal,

Een paar jaartjes geleden heb ik dit project ook gemaakt (eerlijkheid gebiedt te zeggen: niet zo mooi als deze, zie : http://vaargroepnienoord.nl/smit_nederland.JPG ) maar door het gebruik en dat enkele druppeltje water dat er toch ingekomen is zijn de printjes en batterijen gaan corroderen.

Ik had de RC van zo'n micro RC boot gebruikt.
Zo'n speedbootje van een centimeter of 5 - 6.

De webwinkel waar ik deze gekocht had is verdwenen en ik kan ze niet meer vinden, verder.
Ja, in Amerika, maar dan worden ze wel erg duur.

Iemand tips hoe ik weer aan zo'n bootje kan komen?

Hallo Bootjebouwer, jouw Smitje is zeker niet slecht, ik wordt helemaal gek als ik zulk foto zie, moet de mijne echt snel af hebben:D

Even een updeetje:

Niels heeft mij van motoren en RC, in de vorm van zo'n bootje, voorzien, waarvoor dank.
We zullen eens zien of we dat allemaal een beetje weten in te bouwen.

Enne, sorry, Hy-Lux, dat ik zomaar "inbreek" in jouw topic.

allen dank voor het meedenken.
Groet;
Menno

Vandaag nog werk kunnen verrichten, niks schokkens maar toch, de dekken ge-airbrushed en de winches een kleurtje gegeven. Voor de achter winch nog een piep klein draai...dinges gemaakt ook, pfffff:hammer:

w1.jpg

Misschien beter tezien vanaf deze kant:
w2.jpg

...en ingekleurd
20111103_083538.jpg

...mooi groen is niet...lelijk:D
20111114_172744.jpg

20111114_172708.jpg

20111114_172718.jpg

20111114_172729.jpg

20111114_172857.jpg

20111114_215816.jpg

20111114_215804.jpg

20111114_223328.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi weer. En wanneer komt dat langverwachte filmpje in de badkuip? Of ga je buiten varen? Dan waait hij weg met dit weer... ;)

heey ziet er al mooi uit!!!
dat rare draai ding is de bediening van de reepgeleiding de reepgeleiding is eigenlijk een uit de kluiten gewassen stuk stuk draadeind met zeer grof schroefdraad waar overheen een geleider draait die de sleepdraad door netjes heen en weer te gaan op de trommel draait het wordt in het havenwerk nooit gebruikt maar als je op zee 200 meter draad heb uitstaan en dat moet weer naar binnen kan je het beter wel gebruiken anders wordt je draad 1 grote zooi op je trommel

mvg

gerwin

heey ziet er al mooi uit!!!
dat rare draai ding is de bediening van de reepgeleiding de reepgeleiding is eigenlijk een uit de kluiten gewassen stuk stuk draadeind met zeer grof schroefdraad waar overheen een geleider draait die de sleepdraad door netjes heen en weer te gaan op de trommel draait het wordt in het havenwerk nooit gebruikt maar als je op zee 200 meter draad heb uitstaan en dat moet weer naar binnen kan je het beter wel gebruiken anders wordt je draad 1 grote zooi op je trommel

mvg

gerwin

Bedankt voor de uitleg. Probeer alleen de volgende keer met hoofdletters en punten losse zinnen te maken, en dubbele woorden te vermijden. ;)

Wow! Wat een werk, maar wat een resultaat, echt super. Zeker op deze kleine schaal is het echt monnikenwerk om al die details toe te voegen. Heb je alweer een update?

Het heeft heeeeeeeellllllllll lang geduurd maar binnen kort weer een update, eindelijk weer wat vrije minuten dus nog een beetje geduld vrienden ;-)

Dankje Haasje, ik ben het eens met je advies dus had dat ook zo goed het nog kan over gedaan:
2011-10-03175958.jpg

Je ziet het niet zo goed op foto maar mooi glad rood is tie niet meer maar beter dan voorheen:
2011-10-03175931.jpg

Hier met anodes op de roer en straalbuis:
2011-10-03221046.jpg

..en daar gaat ze dan: maiden voyage
2011-10-03220928.jpg

Conclusie: licht mooi in het water, lek vrij, heel wenbaar en veel "stuwkracht":D
Heel mooi gebouwd, ik heb een vraagje zijn de roeren bedienbaar of stuur je met de motoren?

Back