revell 1/72 königstiger henschelturm

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door iemand, 7 apr 2015.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    kijk eens naar deze instructie video's iemand dan weet je al erg veel meer ook inzake het gebruik van weathering powder :)
    Overigens vind ik de kleure die jij gebruikte best mooi maar sommige modelbouwers prefereren gematigder overgangen.
     
  2. iemand

    iemand

    Lid geworden:
    11 mrt 2015
    Berichten:
    54
    Mooie video met goede uitleg
    Als ik later op een grotere schaal ga werken is dit alvast handig om te weten
    Maar op 1/72 waarop ik deze tijger bouw vallen veel details weg met zoveel laagjes
    Wat betreft die kleuren
    Ik had ze ook graag wat meer laten overlopen maar met kwastjes gaat dat nu eenmaal moeilijk
    (Vergeet niet dit zijn mijn eerste tanks en ik moet nog veel leren wat betreft deze vorm van modelbouw)
    Ik hoop dat ik snel weer een update zal kunnen plaatsen maar voorlopig ben ik ook nog met een F-14A bezig en morgen begint de school+bijbehorend huiswerk weer....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  3. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Als je camo-kleuren wil die zachtjes in elkaar overlopen, dan zal je toch genoodzaakt zijn om met een airbrush te gaan werken... ...
     
  4. iemand

    iemand

    Lid geworden:
    11 mrt 2015
    Berichten:
    54
    Ik ben de laatste tijd met spuitbussen gaan werken
    Kan je daar ook wat mee doen wat betreft dit probleempje?
    Al zal dit voor deze tank niet meer gaan gebeuren
    Ik ben opzich best tevreden over dit schema dus ik denk dat ik het zo laat en hem verder ga afmaken
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Het blijft m.i. een kwestie van smaak iemand (grappig pseudo) tenzij je een bestaande camo zo goed mogelijk na wilt bootsen incl. nummers en symbolen etc. Voordeel van kwasten is dat het wat ruiger wordt
    wat m.i. beter bij een tank past dus doe ik dat zelf ook altijd. Bij een modelauto gaat het dan weer om gelikte lak en vloeiende overgangen....Een aantal panzer werden met een verfspuit in het terrein gespoten, maar met de hand en bladeren als kwast e.d. kwam ook vaak voor hoor en dan is een camo echt wel ruig.
     

Deel Deze Pagina