Revell Aqua color verdunnen

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Chris Heiligers, 19 apr 2023.

  1. Chris Heiligers

    Chris Heiligers

    Lid geworden:
    19 apr 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Leiden
    Na jaren heb ik mijn oude modelbouw hobby weer opgepakt. Nu ben ik weer voor het eerst het airbrushen. Dat gaat prima met Tamiya en Mr Hobby lakken. Maar ik heb problemen met de Revell aqua Colors. Na het verdunnen is de verf klonterig. Ik had eerst een witte verf die niet lekker ging en zojuist probeerde ik een kleur te mengen waarbij ik ook meteen klonten in de verf kreeg. Ik verdun met de speciale Revell thinner voor aqua Colors... ik las op het internet dat het ook met water kan, dus dat heb ik gedaan met opzich een goed resultaat. Althans, het klonterde niet, ik was niet blij met de verflaag. Wat doe ik fout?

    [​IMG]

    Rechts is met Revell aqua color mix verdund, links met water, je ziet het verschil.
     
  2. Chris Heiligers

    Chris Heiligers

    Lid geworden:
    19 apr 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Leiden
    Het vreemde is dat ik net een groen metallic gemengd heb met reveil kleuren en die liet zich perfect spuiten.

    Maar de witte revell verf is klonterig na verdunnen en zoals jullie op de foto hierboven zien was het mengen van die kleuren ook raar...

    Kwestie van oefenen, of doe ik toch wat verkeerd? Met de andere merken gaat het me tot nu toe prima af.
     

Deel Deze Pagina