Revell duikboot VIIC 1/72

Ahoy,

Ik heb de nieuwe duikboot van Revell gekocht. Hij is 1/72 en bijna een 1m lang. De kit ziet er goed uit, weinig bramen. De romp bestaat uit 2 helften(jammer). Je kunt er verschillende versies van maken.

De type is VIIC

Hier is de link
http://www.revell.de/cgi-bin/kat/ka...lobal&modellsuche=05015&kat=modelkits&lang=en

Mijn vraag is het mogelijk om hem radiografisch te maken zodat hij ook kan duiken en weer boven water komen?

Zoja wat heb je allemaal nodig om hem dat te laten doen. Graag ook hoeveel het gaat kosten incl zender en servo's

Vincent

Goede vraag. Ik denk dat we moeten afwachten wie als eerste ermee komt daar de boot pas een paar dagen in de winkel ligt. Meeste kans om een antwoord te vinden is de forumsite van subcommittee of SONAR.

Danny van Dijk

PS: is het nog gelukt met de tekeningen en het boekje. Ik heb niets meer gehoord van u.

Ik heb het boekje bijna uit. Tekening ligt in de kast. Ben nog wel van plan om er 1 nog te maken. Ik gebruik de tekening om de boot te perfectioneren want de tekening is een VIIC type

Vincent

Nou,

Het lijkt me zeker mogelijk maar geen eenvoudig project. Maar gezien de lengte van het model is de ruimte er zeker en met zelf een hoop creativiteit zal er vast wel iets van te maken zijn. Alleen de kosten, ik denk dat je naar eigen inzicht de prijs kan opdrijven of laag houden.
Als er een tank inkomt zodat je het model zo kan laten duiken, of dat je het door de snelheid doet...dat zal een behoorlijk verschil in prijs zijn. Maar, het lijkt me zeker mogelijk. Als ik het voor elkaar krijg om een 37 cm lang model volledig varend te krijgen, moet dit toch ook kunnen

dat is nu precies wat ik hiervoor zei, je zal zelf moeten bepalen wat je wil. met of zonder duiktank, met of zonder extra toeters en bellen...je kan er van maken wat je wil. Maar de grootste keus zal die duiktank zijn denk ik. Als je dat niet doet, en dus op snelheid duikt (dynamisch duiken heet dat geloof ik) dan hoef je in principe alleen roer en schroef werkend te hebben. dan zal je qua elektro voor een 150 euro wel klaar zijn. Maar voor de rest...het zal afhangen van je eigen keuzes.

in ieder geval succes ermee

ehm, geen idee. er zijn mensen die ze zelf maken, maar of ze ook te koop zijn weet ik helemaal niet.

Via de website van sonar kun je op een forum komen voor duikboten. Duitstalig. Hier worden diverse zelfbouw tanks beschreven onder de afgesloten projecten. 1 van deze tanks is gemaakt van een oude siliconenspuit. Totale kosten lagen rond de 75 euro inclusief een proprotionele aansturing.

Tip van dag: Lees op de fora van sonar en subcommittee hoe alles werkt en wat er al aanwezig is aan kennis. Vind niet het wiel opnieuw uit. Volg het KIS pricipe: Keep It Simple.

Danny

Kijk hier eens: http://www.modelluboot.de/Willkommen.html
Hier staat een "Ausbausatz für Revells VIIc 1:72"
Revell U-boot, drukkamer en motorgedeelte komt op 150euro.
Voor dat geld kun je beter even op ebay (Duitsland) snuffelen.
Voor weinig meer heb je dan de U47 van Robbe. Alleen nog een zenderset, paar accu's en een beetje verf en je hebt een prachtige U-boot van 1,70m! Oh ja, en lijm natuurlijk....

Ik heb deze boot.
Dynamisch duikend op de voorste duikroeren, is beetje lastig in de hand te houden maar het gaat.
De achterste duikroeren is niet mogelijk om ze te gebruiken,is geen plaats voor
Nu is de naad waar ik de romp heb doorgesneden om er dus een wtc in te kunnen maken en er in te kunnen niet mooi.
in het dek zie je hem bijna niet maar op de romp wel
Mijn vraag is dus nu is er een manier om deze mooi af te werken.

hallo

de krick boot is niet veel groter en ik heb voor theo wel de achterste duikroeren bestuurbaar gemaakt

NIET staat dat in een woorden boek?????

we hebben de technologie maar hebben we het geld er voor over das de vraag

de drukromp kost haast niets (grijs pvcbuis)
want de romp van de revel boot is niet drukvast

anders de website van norbert brugge bezoeken en kijken hoe het moet
de drukromp van hem bestaat uit verschillende stukken pvc buis met tussen ringen
hij begint met dik in het midden en gaat zo naar voor met dunnere buizen met tussen stukken
bajonet sluiting en een slangen pompje op 6 volt

en de duiktank mijne heren is niets minder dan een ballonntje (condoom kan ook maar pak dan een gay type die zijn sterker is wel ff moeilijk vragen in de apotheek)

groeten raf

ja hallo . die raf kan mooi lullen die heeft mijn kriek duikboten even omgebouwd daar lusten de honden geen brood van, ja als die boot klaar is kan kriek er een neusje aan snuiven :oops: hahahahahahah met hun bouwpakket :idea:

hoi theodorusje

je boot is waterdicht en kan dus afgewerkt worden
eerst nog een proefvaartje maken in de test bassin
en dan de achterkant sluiten en afwerken
dan de relais er in en dan wachten of ik vrijdag naar keulen geraak om de printjes op te halen

dan afspreken waneer je hem kunt komen ophalen

groeten raf
ps er moet niet zoheel veel lood in de kiel hoor
alles zit in de rompverwerkt
wel lekker veel plaats tussen die spanten die je hebt gemaakt

Hallo Vincent,
de eerste vraag die aan jou gesteld moet worden is; hoe technisch ben je?
Kun je zelf dingen maken of ben je afhankelijk van anderen?
Een duiktank maken doe je niet even, en met condooms is ook niet alles.
Je pomp moet ook aangestuurd worden en een 2 kanaal schakelaar kost 44 euro daar komt de pomp nog bij.
Bij Norbert Bruggen staat een complete set op zijn pagina's.
En als je euro's genoeg hebt is het iets van een poep en een scheet en je boot vaart.

Ik heb alles hieronder geplaatst
En nu zijn er veel mensen die alles zelf maken maar,
vindt het wiel niet opnieuw uit!!!!!!
Kom in Lelystad kijken, daar zijn altijd mensen die je verder kunnen helpen met je vragen.

Hein

Prijzen; van 55 tot 450 euro
VIIc Druckkörper
Ganz aus Polystyrol und ABS, CNC-gefräst incl. Verschluß, Dichtung, Ruderhebeln und Anleitung
€ 55,-

VIIc Motoreinheit
Motor 385 / 7000 12V 500mA
mit Dichtung und naß laufendem Getriebe auf 2 * 2mmWellen.
Zahnräder Acetalharz, Wellen + Schrauben VA, Gleitlagerbuchsen
€ 42,50

VIIc Ausbausatz mit Ballastsystem
= Druckkörper + Motoreinheit
+ Ballastsystem Schlauchpumpe + Einbaurahmen
€ 249,-

VIIc Maxi-Komplettausbausatz
="Ausbausatz" +
+ Messingprops
+ Kleber Loctite 406
+ Akkus(12 Zellen AAA GP800)
+ Robustregler 3A
+ magnetischer Betriebsschalter mit BEC
+ Lageregeler LR2
in Vorbereitung (ca. 450 €)

hallo

hein norbert had zijn 7c bij in 2004 in hengelhoef

er zat een rode ballon in juist dezelfde als in keulen
en een heel klein pompje met een darm
er zijn nu zelfs torpedo's voor gemaakt die zelf kunnen varen met motor en propje en alles

zie hier een paar foto's
afb20941.gif

afb20942.jpg

afb20943.jpg

voor een anders systeem is er gewoon geen plaats in het model
er kan zelfs geen aluminium bajonetsluiting in daar die gewoon tezwaar is voor dat model

je moet er ook rekening mee houden dat alles wat je in de boot moet steken van besturing heeeeel klein moet zijn
dus micro ontvanger en micro servo's
een smd printje van conrad om de pomp te sturen kun je vergeten er is geen plaats voor
ook een micro regelaar kan er niet in
die dingen koop je best bij norbet brugge want die heeft de printjes zo klein gemaakt dat al de componenten TUSSEN de relais pootjes in passen
en dat van die condoom dat was niet voor de lol maar norbert had me dat zelf aan geraden want die balon is niet van latex en latex is duurzamer dan het materiaal waarvan die ballon van gemaakt is
en laten die condoomen ('s) nu juist van latex vervaardigd zijn leuk niet

het blijft een duur model en om het telaten varen zul je diep in je buidel moeten tasten
voor hetzelfde geld maak je een 7c van robbe
zelfs de krick boot kost een smak geld en die is zelfs groter dan die revell boot
voor de juiste prijs wat die krick boot kost moet je maar eens vragen aan thedoruxje die weet wat zijn boot heeft gekost
daar zit wel normaal materiaal in maar een R700 van graupner (ontvanger) is zelfs ietsje tegroot en het had beter een R600 geweest

het scheelt mm maar nu is het wel heel krap

groeten raf

hallo

en kijk wat zien we als duik tank

juist een rood ballonnetje

welkom je hebt de site van norbert brugge gevonden

afb20952.jpg

en zoals je ziet geen alu koppeling
dus niet duurzaam
want plastiek is niet zo sterk als aluminium niet ????
de rest van de delen bestaat uit spanten die in plastiek zijn uitgesneden met een laser
en de buizen zijn grijs afvoer pijp
de motor een heid die is wel heel mooi en de pomp ook
maar zonder dit materiaal is de boot niet goed aan het varen tekrijgen

groeten raf

Mijn vraag ging niet over wat er is aan materiaal en boten.
Dat weten velen wel.

Vincent, de eerste vraag die aan jou gesteld moet worden is; hoe technisch ben je?
Kun je zelf dingen maken of ben je afhankelijk van anderen?
En nu zijn er veel mensen die alles zelf maken maar,
vindt het wiel niet opnieuw uit!!!!!!
Kom in Lelystad kijken, daar zijn altijd mensen die je verder kunnen helpen met je vragen.

Die kleine torpedo's, zo groot als een vulpen zijn er al lang.
Er zijn duikboten die zo groot zijn als een dikke vulpen, die werken met memory draad en hadden geen servo's.
Ik heb die in 1989 in Neurenberg al gezien.
Die man had zijn "Duikboten" in zijn "haven" een sigarendoos.
Maar Vincent moet niet het wiel opnieuw uitvinden.
Daar gaat het om.
Kijk eens bij Thorsten Feuchter, of bij Mikromodel van Dirk Emmerbacher, het juiste email adres weet ik niet meteen, maar dat is op te zoeken via www.sonar-ev.de http://www.mikromodell.de/start.html of bij http://www.micmo.de/
Daar is alles micro en is deze 7C een reuzenschip.

Hein

Back