Revell`s type VII-C,U-201

beste Mensen,

@Joris Er zijn maar weinig foto`s van de type VII in oorlogstijd waar je onderkant echt goed kan zien.Ik denk dat zo`n beetje 6000 foto`s heb
van de WWII U-boten en dan heb ik niet eens mijn PDF bestanden en boeken en fotoalbums meegerekend,maar ik heb HEELAAS een handje vol foto`s dat ze in een droogdok liggen,
en daar is het moeilijk om op te zien.Wel heb ik foto``s zitten bekijken van U-505 NA oorlogstijd en die heeft het dan weer niet.Dus daarom had ik zelf al de gedachten
dat het iets voor onderhoud was of iets dergelijks.Het leek mij grappig om deze luiken erop te knallen(alleen als ze er echt hadden gezeten),en het is niet zo moeilijk om te maken.
En over de bulten,ik heb het gezijn op een type VII-B,VII-C(duh),VII-D,VII-F.De VII-c41 dat weet ik niet,nog niet.
Op een VII-A zitten ze NIET.

Ik zat eerst er aan te denken dat het een soort luisterapparaat was,maar nee die zitten er genoeg op,loden broodjes was EERST ook een optie,maar nee.

@Jos ik denk dat ik er voor ga,dat het gewoon voor onderhoud is,wat jij schrijft over die vogels is heel logisch.
Want er schiet me ineens iets te binnen dat de U-2540 ook gaas had achter de vloedsleuven .

Mmmmmmm blijven die bulten nog even een mystery,ik volg tig draadjes over deze boot echt niemand weet het gewoon,maaar de tijd zal het leren.

Heren bedankt voor jullie antwoorden,toppie.

met vriendelijke groet,
Ron.

Laatst bewerkt:
beste mensen,

Hier wat foto`s van verschillende VII`s waar het goed op te zien is ,alleen de VII-A heeft deze twee bulten NIET.

Hier de U-35 type VII-A in droogdok en deze boot heeft het NIET,

Ik weet niet zeker dat dit de U-47 type VII-B is,hang je er niet aan op,ik zou het eens moeten vragen.

Twee onbenkende Type VII-C`s,

Dit is U-1060 type VII-F,

met vriendelijke groet,
Ron.

Laatst bewerkt:
hallo ron

je gaat me niet vertellen dat deze boot (u35)niet door een mixer of dergelijke gehaalt is
waar heeft deze boeg in gods naam onder gezeten
is deze boot door een schip over varen en door de prop zo toegetakelt?????

groetjes raf

beste Raf,

De Admiraal Graf Spee heeft lekker zijn schroeven in deze boot gezet,
dit gebeurde op 17 Juni 1938,effe helemaal naar beneden scrollen
U-35 Pre-War

met vriendelijke groet,
Ron.

Laatst bewerkt:
hallo

als je dat als kapitein van zo een boot mee maakt das om ook de shit in je broek te kakken
en zo een vestzakslagschip is toch ook nog best groot je kan der haast niet neffe zien wel
jonge die hebben daar me de poepers gezeten da kan ik je vertellen
en je ziet dat naderen he en dat nadert en komt dichter bij probeer dan maar eens te stoppen ja wadde
wil echt nie in hun plaats geweest zijn hoor
groetjes raf kwordt er nie goe van

beste mensen,

@Raf denk aan je hart.

Ik heb de dezelfde vraag die ik op U-boat.net heb gesteld ook maar op andere forums gesteld,
het zit me toch niet lekker van die bulten,ik krijg er een bult van.

SubPirates.com - View topic - some questions about the type VII-C.

en hier,

ubootwaffe.net :: View topic - some questions about the type VII-C.

en hier,

Axis History Forum • View topic - some questions about the type VII-C.

Als er nou niks uit komt schiet ik mezelf in een kapotje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

met vriendelijke groet,
Ron.

hoi ron weet niet of je het al kent maar op uboatarchive.net/u-570.htm staan de bouw tekeningen van dat type onderzeeer m.v.g san

ik heb nog wat zitten bladeren, maar geen succes.
het enige dat me opviel was dat deze dingen precies bij de achterkant van de torpedobuizen
zitten. als ik dus nu moest gokken dan hield ik het op een of andere lucht/water toe/afvoer in het kader van de torpedo's. waarom er echter dan een kapje overheen moet, dat is me een raadsel.

uit andere hoek nog wat geleerd ?

beste mensen,

Bedankt jullie allen voor het meedenken,dit waardeer ik zeer.

@Sanmos bedankt voor de tip,maar deze kende ik al,een geweldige website.

@Ronald ik mag aannemen dat je de voorste torpedo buizen bedoeld.
Het vervelende is van deze twee bulten,dat ik totaal geen openingen in zie zitten,dus lucht/uitlaat/water/afvoer
heeft toch een opening nogig om het af te voeren.

Op de andere forums ben ik niks wijzer geworden,ik was er beetje bang voor.

De laatste week boeken/pdf bestanden zitten lezen en lezen todat ik er vierkante oogjes van kreeg,foto`s zitten bestuderen,
tig bouwtekeningen zitten bestuderen,en dat proces heb ik een paar keer herhaald misschien dat ik ergens overheen zat te kijken.
Maar ECHT helemaat niks nakkus nada,op sommige tekeningen staan de bulten wel ,maar geen omschrijving van wat ze nou zijn,grrrrrrrr.
Had ik nu maar de teletijd machine hier staan.

Ik heb nog diverse opties;

1)Ik kan proberen om in contact te komen met de dokwerkers uit die tijd die mee hebben gebouwd aan de type VII-C,
moet ik alleen opschieten,deze mensen zijn al aardig op leeftijd,en dat ze nog bepaalde details kunnen herinneren
na 65 jaar is heeeel klein,liever gezegd ''onwaarschijnlijk'',maar ik kan het proberen.

2)Ik kan me gaan registreren op de duitse U-boot forums,maar ik denk dat dat ook niks wordt.

3)Of effe een bezoek gaan brengen aan meneer Horst Bredow in Cuxhaven,beheerder van een U-boot archief.

Mmmmmmmmm the mistery continous.

met vriendelijke groet,
Ron.

beste Ronald,

Oeeeee we zijn erug dichtbij nu,ik geloof dat je gelijk gaat krijgen dat het iets met de torpedo`s te maken heeft,meer schrijf ik niet,ik laat jullie nog even in spanning zitten.
Details moeten even uitgewerkt worden.

met vriendelijke groet,
Ron.

ik dacht ook het zelfde als ronald,maar dan meer aan een overdruk systeem
van de staalen lucht cilinders die per 2 stuks aan weerskanten zitten.
maar ik snap niet waarom de andere type booten de bobbels niet hebben.

gr:edwin

nog een mening van een amerikaan die er wel het een en ander van af weet :

Hi Ronald,

If memory serves.....those are the (compressed air) vents for the torpedo launch system. There should be four of them (two on each side)...one for each forward torpedo tube.
----------------
Jeffrey W. LaRue

beste mensen,

Heeft iemand een idee waar deze slang voor dient,die het magnetisch kompashuis in gaat?????????????

In het boek van VOZM type VII-C,bladzijde 22 staat volgens mij iets geschreven,
alleen mijn Duits is niet zo goed.

Zonder de slang,

Ik denk niet dat het een slang is om de de batterijen op te laden als de boot in de haven ligt,want die zitten namelijk weer hier,

groetjes,
Ron.

Laatst bewerkt:
Hoi Ron,

Ik heb even zitten kijken, en volgens de duitse tekst betrefd het de noodaansluitingen voor perslucht en zuurstof wanneer de boten in de haven lagen.
Er staat ook altijd een soort symbool op het luik hiervoor, bij mijn boot zitten die aansluitingen in de toren omdat ik geen "dolfijnensnuit" voor de toren heb staan maar een ander type magnetisch compasbehuizing van Askania.

beste mensen,

Eindelijk weer eens wat gedaan aan mijn kleine meisje,
de voorste twee setjes gaten zitten nu definitief op hun plaats.
Ik moet wel zeggen...........dit was erug trickie,alle klinknagels die er nog moeten komen die tijdens de bouw
weggeschuurd zijn moeten wel goed in elkaar overlopen

Met deze foto kan je goed zien wat ik bedoel,

De binnenkant heb ik geschuurd met een een vlakschuurmachine,en geplamuurd
met de afwerkplamuur van MOTIP.

Hier ben ik de spantjes aan maken voor de binnenkant van de twee setjes,16 stuks in totaal(8 links en 8 rechts).
Ik heb gewoon een H-profieltje gebruikt die ik over had van de robbe boten.

En hier ben ik ook bezig met de achterste twee setjes,ik ben er nog niet helemaal tevreden over,
ik moet nog het een en ander uitlijnen,maaaaaaar ook dat komt goed.

met vriendelijke groet,

Ron.

beste mensen,

Na een zwaar gevecht te hebben gehad met de 6 messing setjes,kon
ik eralles weer afslopen.De lijmen die ik gebruikt had(seconde lijm en stabalit) die hechte gewoon niet,grrrrrrrrrrrrrr.

Nu heb ik wat anders geprobeerd in de hoop dat het nu wel blijft zitten.

De setjes hecht ik alleen maar met de seconde lijm(rechts)om alles op plaats te houden, en alles af lijmen doe ik met de rode ''griffon''(links)

Ik ben nog niet helemaal klaar met alles aflijmen,gewoon even een ruwe opzet.

En hier zit ik ook een beetje mee in mijn maag,
in deze situatie gaat de ''pressure hull'' niet passen.

Wat ik omcirkeld heb is inmiddels al verwijderd.

met vriendelijke groet,

Ron.

Vozm pag 58 plan 2 :
volgens mij moet dat grijze deel gewoon wat afgevijld ?
het zou de vorm van het witte deel moeten volgen ?

Hoi Ronald,

1)Klopt,ik heb trouwens ook totaal geen idee wat dat ding is,wat ik met de blauwe pijl heb aangegeven!!!

2)Juist,je moet de vorm van het witte deel volgen(front baffle plate),de PH valt daarop,
alles wat buiten de groene lijnen valt kan weg,grrrrrrrr.

met vriendelijke groet,

Ron.

Hier een nieuwe bouwer in het forum.

Heb vorige week na lang zoeken de knoop doorgehakt en ga de revell VII C 41 atlantic u-boat bouwen. Schaal 1/72. En wil deze voorzien van WTC.
Wat mij opvalt is dat ik op dit forum en elders nauwelijks wat tegenkom van dit model. Heb al een hele middag zitten surfen op deze site en afgelopen week op internet. Heel veel ontdekt en gezien.
Alleen, bijna niemand die dit model oppakt om varende te krijgen. Misschien zit ik er wel helemaal naast en kan ik hier wat linkjes krijgen van jullie om mij de juiste koers op te krijgen.
Ik wacht het af, ondertussen heb ik in deze discussie het idee dat er een zelfde boot gebouwd wordt. Vandaar hier mijn intro.

Mvg,

Peter

Back