Revell ''Swordfish''

• Topicstarter Topicstarter hoogvlieger
  • Startdatum Startdatum
hallo

hier een minder moeilijke foto
pb111099.jpg

hier zie je de vier stroepen op tafel
links de stroep type I
deze is iets kleiner dan de stroepen die er nu gebouwd worden
dan zie je de stroep type O
dat is de kleinste uit de serie
dan zie je rechts (nog zonder kleur)de stroep type II
door een ander merk van T stuk te gebruiken is deze eens tuk langer
en dan de foto op tafel van de echte stroep want dat is namelijk de hond van marc

gr raf

hallo jan

ja dat is een jackie maar zijn naam is stroep
en daar marc een naam zocht was het dus evident om de naam van de jackie er voor te gebruiken

gr raf "wel erg energiek zo een jack "

haha, en ik dacht dat stroep een soort speels samenvoegsel was van "is troep", doelend op de materialen waar ie van gemaakt is :P

hahaha maar jongens PVC is hoog waardig materiaal
dus zeker geen troep
het inwendige bestaat uit 3 grote regelaars ,1 kleintje voor de bec en de verlichting en een slangenpomp van 220 ml
er zit echt meer in zo een duikboot dan wat jullie gewoon zijn dan dat er in zou zitten
hier een foto filmpje van de constructie
en hier een overview van de onderdelen zonder de electronica
p9152923.jpg

dus echt troep is een stroep niet

gr raf

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Danny en Tim,

Dit klinkt als een serieuze onderwaardering.
Inderdaat,ik bouw mn boten van TROEP!
Je moet er maar op komen om je boten van TROEP te bouwen.
Gr,Marc

Ik vind dat je geen swordfish moet aanschaffen om te kunnen "proeven" wat het inhoud om een model duikboot te hebben. Het is een model voor in de badkuip ( wat ga ik nu toch veel personen op hun tenen staan....hahah ) en je zult er tijdens een model duikboot treffen toch wel op afknappen en verder afzien van deze tak van de modelbouw hobby.
Je kan 10x beter een stroep kopen, hier zul je zeeeer veel plezier en bekijks van hebben.

Hans

hallo

ik heb gisteren op het gevaar van mijn eigen vingers aan gort te frezen zo een U16 open gemaakt aan het roersysteem
als je de achterkant los neemt denk je dat er dus twee motoren horizontaal zitten
ikke dus ook en daarmee dacht ik dat graupner een haakse overbrenging had gemaakt
wel vergeet maar elke overbrenging
er zit gewoon een motor op zijn kop met de as omlaag waar direct de rotor op zit
wat je binnen in ziet is een stukje ballast ijzer wat in de siliconen gegoten is
ik denk dus dat gewoon die motoren aan gort gaan na een tijdje
of er komt speling op de rotor zodat de as los draait in de plastiek

wat ik dus nu wel weet is dat de motors gewoon waterdigt zijn en dus eigenlijk met de kop in het nat draaien
en nu krijgen we natuurlijk andere toepassingen voor deze micro motoren
en kan ik bootjes bouwen die anders niet mogelijk waren op een 1/40 schaal
maar die zien jullie wel voorbij komen als ik ze aan het bouwen ben (kijk de marder)

gr raf

hallo

het zijn dus twee verschillende motoren die er in de U16 zitten
de rechtopstaande is een beetje kleiner dan de andere
en de motor doet het dus niet meer en heeft niets te maken met het molentje dat er op zit
dus nog steeds 2 X U16 kopen om een bootje te bouwen
dan komt een duikbootje op een 80 € en al met al valt dat nog mee
als die goedkope bootjes terug in de aldi komen dan ga ik mijn stock in slaan
want die twee motoren die onder die bootjes zitten kan je dus wel aan sturen met het U16 printje
dan heb je voor 90 euro materiaal voor 2 duikbootjes en dan heb je nog 2 motoren over met een molentje in plaats van een schroef en dat geeft dus met een bootje van de aldi er bij weer een mogelijkheid
dsrv1-1.jpg

dsrv_s.jpg

twee molentjes en een schroef moeten deze boot zeker kunnen aandrijven

gr raf

dien zwarte is een DSRV
gebouwd om op gelijk welke diepte bemanning uit een duikboot te kunnen gaan halen
deze wilde ze bij de koersk inzetten maar ze mochten niet van de russen
die hadden zelf zoiets (alleen waren ze niet opgeladen)
die dsrv van de amerikanen had er binnen enkel uren kunnen zijn maar nee liever de nog levende bemanning laten stikken en dan in de werkelijke zin van het woord
in de romp van de DSRV zitten ronde bollen waar de bemanning in zit daarom kan deze boot zo diep duiken zonder een kwartje te worden
maar inderdaad een mooie boot (al is het geen boot in de zin van het woord)

gr raf

Die DSRV heeft Norbert ook een in zijn producten rij gehad.
Ik heb er nog een liggen maar niet varend gemaakt.
Hij was door Norbert gemaakt voor een 206 of Skipjack tijdens de tentoonstelling.
Hij was van resin gegoten en je moest hem zelf uithollen.
Er zijn er varend gemaakt.
Toen de problemen met de Koersk waren heeft hij nog een paar van die rompjes gemaakt.

Hein

Back