revell waker 1:200

• Topicstarter Topicstarter adgenoot
  • Startdatum Startdatum
A

adgenoot

Guest
hallo ik ga binnen kort de waker kopen van revell nou wil ik deze ook bestuur baar maken zou iemand mij kunnen helpen wat ik daarvoor nodig heb en zo ja welke site kan ik het kopen

ik ben net 2 maanden begonnen dus ik weet nog niet zo veel

groetjes ad

Ad,

welkom op dit forum.
Wanneer je hier wat zoekt zul je zeker de waker tegen komen. Ook in de schaal 1 op 200. Er zijn je al meerderen voorgegaan in het ombouwen van dit (en andere , vergelijkbare) modellen.

Je zegt dat je weinig ervaring hebt. Heb je ervaring in plastic bouw? Zo ja, dan is het wellicht mogelijk, zo nee, dan zou ik eerst een ander model proberen. Ombouwen van plastic modellen is mogelijk, maar niet makkelijk. Zeker niet in deze maat.

Lees in ieder geval de bouwverslagen hier op het forum eens door.

In ieder geval succes.

Wim

hallo wim ik heb nu intotaal 5 plastic modellen gebouwd maar ik heb problemen met de motoren en het aanbrengen kunt uw mij mischien een paar site waar ik alles kan vinden voor wat er kwa motoren en zenders en ontvanger in moet

mvg ad

Heb zelf al een drietal van dit soort scheepjes gebouwd:

Singapore 1:200
smitwijs-singapore-1-200-a

Waker 1:200
waker-1-200-a

En de smit new york waarvan de bouw in het onderstaande verzameltopic te vinden is:
het-grote-revell-smit-houston-ombouw-project-1-200-a

Hier is ook nog wel wat info te vinden:
bouw-van-de-smit-houston-1-200-a-2

Een site voor onderdelen is bijvoorbeeld Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Lees eerst bovenstaande topics maar eens goed door, hier staan veel verschillende variaties op voortstuwing en inbouw ervan.

Gr robin

Laatst bewerkt door een moderator:
o robin bedankt voor jou advies
zal het door gaan lezen en ga 6 sep de waker kopen dan hebben ze hem binnen
wil jij mij anders even wat foto's sturen van de motor's van de waker van jou
en waar je alles van jou schip hebt geckocht de linken

mvg ad

o ja robin welke lijm gebruik jij om je schip waterdicht te maken voral bij je romp en je scroef assen

De laatste vraag, das met stabilit express van pattex. Superspul alleen niet overal meer vekrijgbaar.

Verder komen de onderdelen overal vandaan:
Motoren: standaard graupner motoren (elke modelwinkel heeft ze wel)
Assen: idem
Servo: miniservo, merk enzo maak niet uit als het maar klein is
Regelaar: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek daar hebben ze leuke kleine, betaalbare regelaartjes.
Accu: dit waren lipo accus, niet aan te raden voor je eerste bootje maar wel goed en lekker licht www.hobbycity.com

Voor wat specs en fotos kan je in mijn showcase kijken.

Gr robin

hallo robin dankje wel kan je die lijm niet gewoon bestellen en gebrijk jij het voor het gehele schip?

veder badankt voor het advies ik geev wel een seintje als ik er mee begin hij komt 6 sep binnen

o ja robin waar kun je een zender met afstandsbediening kopen die moet ik ook nog heeben

Alles kan je bestellen. En die lijm gebruik in principe alleen voor het aan elkaar hechten van grote romponderdelen (dek aan de romp enzo) en schroefassen en dergelijke.

Verder kan je een standaard zendersetje overal wel kopen waar modelbouw spul verkocht wordt. Conrad, quartel, plaatselijke shop enz.

Mijn tip zorg eerst dat je de goede materialen bij elkaar zoekt/ besteld/ koopt.
Gr robin

ok heel erg bedankt voor jou tips ik ga bij conrad 1 kopen heb net even gekeken

mvg ad

nog een tip bij deal extreem heb je echt hele goedkope zenders ,ontvangers en servo's de servo's al vanaf 3 euro alleen wel een lange verzend tijd

Ik heb de Habour tug van Revell (schaal 1/108) varend gemaakt.

Foto-EHZ8DYBW-D.jpg

Foto-XLL3FOBT-D.jpg

Foto-ZVV77P3A-D.jpg

Het gehele model weegt niet meer dan 160 gram. De enige aanpassing was het roer, dit is van messing gemaakt om enig tegengewicht te krijgen t.o.v. de 9V batterij die voorin ligt.

Back