[Review] Align T-rex SE Superieur Edition

Yep,

Ik herken het geluid uit duizenden... Beslist is één of bijde lagers van je hoofdas defect. Je kan de speling ook voelen als je de hoofdas heen en weer beweegt (het hart van het tandwiel vastpakken met de ene hand, het frame met de andere, en met kracht heen en weer bewegen). De eerste keer heb ik er skf'jes voor gekocht, deze zijn nu ook weer aan gort en maken precies hetzelfde geluid als in je filmpje. De skf'jes hebben het overigens langer volgehouden dan het orginele setje, echter toen crashte het helietje ook iets vaker, maar ook de orginele hebben zeker 300 pakketjes en 20 crashes volgehouden.

Trouwens... zie ik daar kerstballen hangen? :mrgreen:

We horen het wel of dat ook jou probleem is. I.i.g succes.

Gr.A.

Aaalie zei:
Yep,
Ik herken het geluid uit duizenden... Beslist is één of bijde lagers van je hoofdas defect
Tja, ik weet het niet hoor, heb de hoofdas helemaal los en kan echt geen speling ondekken tussen de lagers en de as (ook niet met kracht)
Hoe dan ook, jullie grootste vermoedens zit dus in de lagers. Ik denk dat ik ze allemaal maar ga vervangen dan. (2x hoofdas 6x bladas)

Aaalie zei:
Trouwens... zie ik daar kerstballen hangen? :mrgreen:
Ook opgevallen wat er in de top van de kerstboom hangt? :mrgreen:

Een Santa - airlines V1.0 :mrgreen:
santaaerlines.jpg

Flybarles 3 blads Collective pitch, volledig 3D en getuned.

... en dan blijkbaar nog een SE versie van de Santa - airlines V1.0 ! :banana:
Valt zelfs van prijs goed mee , alleen die Kerstman die erin zit , die is niet te betalen !!! :xmas:

Luc

Michel,die harde tikken die je hoort bij volle uitslagen hebben volgens mij niks met lagers te maken.

Het lijkt erop dat de uitslagen zo fel zijn dat er iets aan het "binden"(wringen) is.

ALs je bv de rotor met de hand rondraait en je stuurt de pitch naar vol positief en negatief,en dan ook tegelijk de cyclics vol in de hoek(terwijl die vol positief of negatief staat),voel je dan weerstand?

Nee, er is geen binding (zoals ik al meerdere keren geschreven heb in dit draadje ;) )Met de hand draait alles zeer soepel met volle uitslagen.
Ik heb hier ook geen last van zonder bladen. Daarnaast heb ik het ook vol (positief of negatief) pitch zonder cyclics.

Helaas is de postbode niet zo snel met de kerstdagen, dus kan de lagers nog niet verwisselen.

als het alleen is als er kracht geleverd wordt moet het in de energie toevoer zitten. Dus motor / timing of tandwielen of hoofdas lagers of blad as lagers. Blijft weinig over verder.

dancing.gif

Het getik is weg whooohooo!! Bleek dus toch ergens een rot lagertje te zijn. Welke weet ik niet, ze zien er allemaal goed uit en ik had geen zin alles stuk voor stuk te vervangen en te testen. Dus heb ze in 1 keer allemaal vervangen. De hoofdlagers heb ik vervangen voor "Microheli High Precision Main Shaft Bearings" en de 6 lagers in de kop voor standaard Align lagers.

Heb alleen nog steeds last van het golven in de kop. Toch maar eens knoeien met het bladspoor.

Satoer,

Leuk filmpie.
De Kerstman was je goed gezind, dat was bijna een boemstrike op de
tafel !!!
Controleer eerst je bladas deze zal nu wel krom zijn.

Gr Frans.

Nee hoor. prul moet wel iets kunnen hebben ;)

Goed, ik kan geen oorzaak van het golven vinden, en hij blijkt er alleen last van te hebben in een laag toerental. Heb net even gevlogen en alles gaat netjes smooth, toch nog steeds niet de power die ik zou moeten hebben. Never dat het mogelijk is te tic-toccen met dat ding. Heb de governor throttle 'curve' al op 100% staan. vreemd.
(Geen headspeed gemeten.) Misschien ligt het aan de regelaar. Op runryder vliegt het gros met een 11T tandwiel. Misschien moet ik naar een 12.

Kamer temperatuur. En dat is 25 graden in mijn geval :oops:
Net even binnenshuis te headspeed gemeten. 2000 rpm. vreemd ik had in het het begin 2400 en toen stond die niet op 100%. Ik begin ernstig te twijfelen aan mijn toerenmetertje. Volgens mij doet die het niet echt lekker bij kunstlicht

die werken nooit goed met kunstlicht, mik maar eens op je tl buis, hop 3000 rpm :D

overigens lijken in het filmpje soms je paddles uit lijn

3000 tr/min ... vrij normaal ook hé !
50 Hz * 60 seconden = 3000 tr/min :wink:

conclusie , nooit een optische toerentalmeter gebruiken bij kunstlicht !

Luc :xmas:

als de toeren meter netjes het optoeren volgt werkt die goed. Ik neem altijd een zaklantaren en richt die op de meter. Werkt goed :)

Michel, ze is veeeels te mooi om mee te vliegen.
Deze moet je gewoon in de vitrine zetten en bewaren voor later.
Anders...... zonde! :mrgreen:

Verder ben ik het eens met Tadango.
Zaklamp gebruiken of gewoon naar buiten gaan.

Verder / verder : bladen absoluut in balans? :wink:

Back