Review: RC-TEK SkyShark

laurens

Forum veteraan
Afgelopen maandag kreeg ik mijn nieuwe helitje binnen, de SkyShark van RC-TEK. Deze word geleverd als ARF. Helaas wordt er alleen geen loctite op de schroeven gedaan in de fabriek.

Binnen een minuut zaten er al 2 gekke beesten in de doos waarin de heli aankwam:
rctek001mc6.jpg

Maar wat zat er allemaal nog meer in de doos?
rctek006uk3.jpg

Wat zijn de voordelen nou tov de Trex?
- Top mounted motor
- Betere rotorkop (schijnt, wil ik wel eens testen)
- Goedkoper

Ik zal eens kijken hoe dit in de praktijk merkbaar is zodra ik de lipo's binnen heb. Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit. In de kit zitten de motor, regelaar en bladen al inbegrepen. Verder heb ik de SJM servo's op swash gezet met de volgende specs:

SDG-402 MG

Operating Speed:0.16 sec (60°) 2.0Kg/cm @ 4.8V
0.13 sec (60°), 2.5Kg/cm @ 6V
Size:23.0mm x 11.4mm x 24.1mm
Weight: 9.77g

Staartservo wordt de 401 van SJM
Gyro wordt de G770T van JR

En de laatste paar foto's:

rctek011wy7.jpg

rctek013hx4.jpg

rctek018ow2.jpg

Prachtig, als hij je goed bevalt koop ik er waarschijnllijk ook eentje! Of toch maar zo een goedkope plastic t-rex van ebay?

Ziet er i.d.d. goed uit, zwaartepunt ligt mooi hoog.
Ben benieuwd hoe je hem vind vliegen Laurens.

Ik denk dat het nog wel een weekje duurt voordat ik hem vlieg aangezien de lipo's nog onderweg zijn. Gelukkig is het nog maar 2 weken voor de volgende vakantie, met goed weer word er dus gevlogen!

Ja, superhandige dingen. Ik heb pas sinds 2 maanden dit soort imbussleutels en ik vraag me echt af hoe ik ooit zonder heb kunnen doen. De micropitchmeter op het plaatje zit ook standaard in de kit.

Ja, lipo's binnen. Verzenden ging zo snel dat ik nog mn soldeerbout uitgeleend heb aan een beginner op de club...

Deze heeft ook 325mm bladen. Ik heb hem nog niet gewogen, dat zal ik morgen doen. Helaas is mn voeding stuk en moet ik bij een vriend laden. Ik denk dat morgen de maidne is.

Ik had het nog niet gezegd, maar ziet er goed uit kerel 8)

Uiteraard ben ik net zo benieuwd naar jou ervaring, als de andere als je ermee gevlogen hebt :P

Als mn rappie 90 verkocht is ga ik een Trex600 kopen. Helaas is de interrese niet zo groot tot nu toe.

De interesse is er wel, maar de centen niet, helaas.

Daarom ben ik heel erg benieuwd wat je mening over deze wordt! :lol:

Vandaag heeft hij gevlogen! Eerst nog even wegen, en dat kwam neer op 847 gram vliegklaar.

Eerste testhop was niet geweldig, blijkbaar had ik niet genoeg pitch om hem recht te houden. Dit was makkelijk verholpen. De rest van de accu ging dan ook goed.

De tweede accu ging wat minder. Ik krijg de gyro, G770T, niet helemaal goed. Eerst een debiel hoge piroettesnelheid (ATV tot 55 teruggebracht, toen was het weer goed). Alleen heb ik of een langzame tailwag, of een te snelle. Daartussenin klapt de staart 180 graden er uit tijdens tictoccen of vol pitch geven. Dit moet dus nog even uitgeexperimenteerd worden, aangezien mn handleiding in het Japans is van de gyro. Verder kapte op 1 of andere manier de regelaar tijdens het vliegen. Ik vermoed dat ik hem nog niet helemaal goed ingesteld heb. Schade valt mee gelukkig.

Van het vliegen zelf kan ik 1 ding zeggen: GEWELDIG. Uitslagen op 100%, nu nog 20% expo maar dat kan ook al wat minder. Hij vliegt superstrak. Binnenkort maar eens een filmpje posten.

Ben zeer zeker benieuwd naar het filmpje of foto's vliegend !!!

Ik post dan niet veel, maar ik lees alles ! let us know !

Back