Review: RC-TEK SkyShark

Ongeacht welke kunststof je gebruikt,
Bij lage temperaturen word kunststof minder plastisch en dus broos en breekbaar, vooral de zgn. impact sterkte gaat enorm omlaag.
Sommige kunststoffen kunnen erg goed tegen koude, maar zijn dan weer vaak niet geschikt om toe te passen in bijv. een RC-heli.
Er zijn wel verschillende kwaliteiten uiteraard.
Iets om altijd rekening mee te houden vind ik als je gaat vliegen.

Eric

Ik neem aan dat je als je als ik, met een minititan geen rekening hoeft te houden met de kou, als je een beetje rustig vliegt?

Als je hem hard op zijn landingsgestel laat klappen is de kans groter dat deze breekt...
Het materiaal wordt niet direct slapper (eerder stijver), maar het kan minder goed tegen stoten of klappen.

Eric

Vorige week is er met m'n honey bee king tijdens lage temperaturen (-5C) ook iets mis gegaan.
Na ca. anderhalve minuut brak spontaan de bevestiging van een mixerarmpje ! De heli sloeg gelijk linksom, pats tegen de grond. Corrigeren ging niet meer ...
Gelukkig viel hij maar vanaf 1.5meter dus de schade viel mee; bladen stuk, asje van de bladhouders krom, middenstuk heckrotornaaf krom en 2 uitgelubberde pushrods. Bij elkaar toch nog 30euro. Gelijk maar een alu tuimelschijfje bijbesteld ...

Alu linkjes slijten supersnel dus dat maakt weinig uit.

Verder is er WEER een pakketje kwijtgeraakt.... Dit keer door Fedex. Ik word het een beetje gestoord van.

raar

ik bestel al jaren over de gehele wereld en ik heb nog nooit (afklopprn) problemen gehad.

nou, ik heb tot 3 maal toe een( barebone) honey bee king in china proberen te kopen en het is 3 maal misgegaan. Gelukkig betaald mbv paypal, dus 3 maal geld terug . Daarna maar gewoon in europa gekocht ....
Verder eenmaal een motortje kwijt van united hobbies. Keurig een nieuwe gekregen. Verder gelukkig niks ... even afkloppen .....

Vorig keer is er niks aangekomen. Dit keer heb ik samen met Patrick Kramer besteld. In plaats van onze spullen kregen we een sjaal, een medisch dossier en een brief. Blijkbaar was ons label bij Fedex verwisseld.

Back