REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

rudiman zei:
Heb nog even naar de motor gegevens gezocht maar is niks over te vinden.. :cry:
Zag op x-ufo .nl dat ze nu ook mainboards verkopen.

Dat is toch de zelfde die nu op de V2 versie zitten........? Jah ik kan ook effe geen spec. vinden noch op deze site noch op de duitse site

Yep mainboard is het zelfde ja. Wat motoren betreft als je andere motoren wilt is het gewoon een kwestie van gaan proberen ben ik bang.. je kunt wel ff de uitgang van de ufo meten om te zien hoeveel volt het is. en wat toerental betreft hmm tellen ? :P

rudiman zei:
Yep mainboard is het zelfde ja. Wat motoren betreft als je andere motoren wilt is het gewoon een kwestie van gaan proberen ben ik bang.. je kunt wel even de uitgang van de ufo meten om te zien hoeveel volt het is. en wat toerental betreft hmm tellen ? :P

Hahahah tellen.... :hammer: het mysterieuze van de motors is dat er volgens mij geen spec. zijn .Denk dat er gewoon een bedrijf in Japan of ergens die richting deze motoren speciaal voor de ufo maakt. Motoren zijn 12 volt en volgens mij ongeveer 1 (ampere iets meer)

Hallo Ufioten.

Op het Duitse UfoForum is ook eens uitgebreid gezocht naar vervangers. Er zijn toen geen motoren gevonden met vervangende eigenschappen. Allemaal niet sterkgenoeg en niet snel genoeg etc. Als ze al in de buurt kwamen waren het grote namen die het veelvoud kosten van de originele. Misschien is het daar op hun forum nog te vinden.
Als ik tijd heb zoek ik even.

Groetsels
Arie

Arie de Koning zei:
Hallo Ufioten.

Op het Duitse UfoForum is ook eens uitgebreid gezocht naar vervangers. Er zijn toen geen motoren gevonden met vervangende eigenschappen. Allemaal niet sterkgenoeg en niet snel genoeg etc. Als ze al in de buurt kwamen waren het grote namen die het veelvoud kosten van de originele. Misschien is het daar op hun forum nog te vinden.
Als ik tijd heb zoek ik even.

Groetsels
Arie

Het zijn inderdaad :sniper: mysterieuze motoren............. voltage en amperage is wel ongeveer bekend maar hoeveel watt of rpm is nergens bekend........Denk dat ze dat bij X-ufo lekker voor zich gehouden hebben.

Waarom niet 4 x-ufo's aan elkaar lijmen, als een groot verkant. ? Ben wel heel benieuwd hoe dat eruit zal gaan zien, en of het aan de praat te krijgen is :)

@wickedspawn :
Kan me heel goed voorstellen hoe dat er uit gaat zien.. Maar ben bang dat dit onbestuurbaar word.

@all mx12 gebruikers

Als je de ufo om zijn as laat draaien dan verander je meteen ongewild van hoogte. Dit schijn je te kunnen compenseren op je mx12. De volgende instellingen vond ik ergens op het duitse forum en men is er erg enthousiast over. Ik heb mijn zender nog niet geprobeerd (accu is aan't laden) Maar ik snap dat dit onder het mix menuutje zit.

MX1 RUD->ELE
L +50% R -20%

MX2 AIL->ELE
L +30% R -30%

MX3 THR->ELE
L +30% R -30%

Hoop dat jullie er wat aan hebben ( en mij daarna ff kunnen vertellen hoe ik in dat menuutje kom :P )

KLUSSEN MET KLUNGELS aflevering 1.
Heb gister trouwens een gloednieuwe ufo gestript (zodat ik mijn eigen R-frame) kan gaan gebruiken. Wat een ellende zeg,
Ben heel voorzichtig het schuimpje aan't demonteren ( gebogen op de grond naast de telefoon) Gaat plots de telefoon!! ik schrik me gek en breek van schrik het schuimpie in tweeen :evil: Maar het bleef niet mee zitten, van een boutje van de gyro draaide ik de kop dol. heb uiteindelijk met de dremel het plastic afstand busje van de gyro moeten afslijpen. 8O Denk ook niet dat de gyro nog bruikbaar is :( (Maar er komt toch een x3d op) daarna bleek dat alle motor houders vastgelijmd zitten..grrrr 3 er heel af en 1 met kleine beschadiging. gelukkig ging de rest redelijk makkelijk en op advies van bartjuh de carbon buisjes met een tang geplet zodat ik niet alle draden los hoefde te maken. Heb nu een kist onderdelen en ga daar in mijn kerstvakantie een rudiman ufo van maken.. To be continued 8)

rudiman zei:
KLUSSEN MET KLUNGELS aflevering 1.
Heb gister trouwens een gloednieuwe ufo gestript (zodat ik mijn eigen R-frame) kan gaan gebruiken. Wat een ellende zeg,
Ben heel voorzichtig het schuimpje aan't demonteren ( gebogen op de grond naast de telefoon) Gaat plots de telefoon!! ik schrik me gek en breek van schrik het schuimpie in tweeen :evil: Maar het bleef niet mee zitten, van een boutje van de gyro draaide ik de kop dol. heb uiteindelijk met de dremel het plastic afstand busje van de gyro moeten afslijpen. 8O Denk ook niet dat de gyro nog bruikbaar is :( (Maar er komt toch een x3d op) daarna bleek dat alle motor houders vastgelijmd zitten..grrrr 3 er heel af en 1 met kleine beschadiging. gelukkig ging de rest redelijk makkelijk en op advies van bartjuh de carbon buisjes met een tang geplet zodat ik niet alle draden los hoefde te maken. Heb nu een kist onderdelen en ga daar in mijn kerstvakantie een rudiman ufo van maken.. To be continued 8)

Dat is geen klussen met klungels maar leren van je fouten.........ik had ook het gekloot dat ze vast gelijmd zaten, af en toe moet je wat bruute kracht zetten om dingen los te maken. Onthou wel welke motor waar zit el welke propellor waar zat ( motor lokatie voor achter links en rechts ) en 2 propelloors zijn anders......maar hoe je dat met het boutje van de Gyro voor elkaar gekregen heb..... :?

Ja dat boutje ging heel simpel hoor . gewoon niet krachtig genoeg op de schroevendraaier duwen en voila een afgesleten kop. Wat de motoren betreft ik heb een schema van de bedrading dus dat moet goed gaan. Maar eh die props er zijn twee soorten, de een links draaiend en de ander rechts. hmm ik heb natuurlijk gewoon de props eraf gehaald zonder dat te noteren.. welke motoren draaien er llinksom en welke rechtsom? Kan iemand ff kijken :?

rudiman zei:
Ja dat boutje ging heel simpel hoor . gewoon niet krachtig genoeg op de schroevendraaier duwen en voila een afgesleten kop. Wat de motoren betreft ik heb een schema van de bedrading dus dat moet goed gaan. Maar eh die props er zijn twee soorten, de een links draaiend en de ander rechts. hmm ik heb natuurlijk gewoon de props eraf gehaald zonder dat te noteren.. welke motoren draaien er llinksom en welke rechtsom? Kan iemand even kijken :?

Jah ik had het zelfde probleem ik heb toen gewoon goed naar een foto gekeken ( kijk hier anders effe op http://www.x-ufo.nl/pictures.htm )

had effe geen tijd om op een reactie te wachten...als je goed naar de foto kijkt en vergelijkt dan zie je het zo

rudiman zei:
@all mx12 gebruikers

Als je de ufo om zijn as laat draaien dan verander je meteen ongewild van hoogte. Dit schijn je te kunnen compenseren op je mx12. De volgende instellingen vond ik ergens op het duitse forum en men is er erg enthousiast over. Ik heb mijn zender nog niet geprobeerd (accu is aan't laden) Maar ik snap dat dit onder het mix menuutje zit.

MX1 RUD->ELE
L +50% R -20%

MX2 AIL->ELE
L +30% R -30%

MX3 THR->ELE
L +30% R -30%

Hoop dat jullie er wat aan hebben ( en mij daarna even kunnen vertellen hoe ik in dat menuutje kom :P )

dit menuutje zit als je de zender aan hebt en dan die 2 knoppen (down+select) in te drukken daar zit die ergens en leuk staatje hier kan ik wel wat mee!

zo ik ga nog ff vliegen! laterz

@bartjuhh

Dat kristal uit de ontvanger van de mx12, heb je daar dat kapje afgehaald voor je hem in de ufo plaatst (dat koperen plaatje) want dat zit bij mij behoorlijk vast. en om nu meteen een tang te pakken..straks is ie naar de klote. 8)

Probleempje.

Ik heb een relatief nieuwe x-ufo met X3D chip en het vliegen gaat erg mooi.
Ook kaal vliegen ging vloeiend zonder problemen.

Nu heb ik alles overgezet op een X-frame (carbon) en op de motoren de condensator (duits forum) om de nagellak-truc te voorkomen.

Probleem is nu dat hij eigenlij niet meer 'smooth' vliegt.
Vooral bij het gieren is hij onstabiel geworden. Als je 'm beijvoorbeeld 90 graden snel laat gieren is hij daarna even onstabiel een gaat een stukje een wilekeurige kant op.
Als je 'm rusitg 360 graden laat gieren stop wordt het gieren af en toe ook onderbroken...

Het klinkt alsof sommige motoren af en toe een niet vloeiend draaien. Je kan het ook horen.

Beste test om te zien dat het niet vloeiend loopt is al ik 'm op de grond zet en met een laag toerental laat gieren.
Dan zie je duidelijk (en hoor je het ook) dat sommige niet vloeiend lopen.

Lijkt dit ergens op? Heeft iemand deze symptomen (gehad)??

Helaas kan je niet goed helpen ik weet ook niet precies wat je met gieren bedoeld? Maar ik heb een ander vraagje ik heb vabndag mijn mx 12 geprobeerd maar ik noet 3 kanalen om switchen ?? hebben jullie mx 12 gebruikers dat ook..
mijn instellingen

stick mode 1 ( vreemd want ik wil het gas links hebben en dat zou stick mode 2 moeten zijn toch)

reversing menu:

THR:N
ELE:N
GEA:N
AIL :R
RUD :R
PIT:R

ik moet ook behoorlijk wat trimmen ... hoe hebben jullie dat ding ingesteld??

ik dacht dat ik gewoon stickmode 2 heb en dan throttle reverse, en die alle functies gewoon ff uitgevogeld tot alles goed stond,.... verder bijna niet trimmen...

Gieren is Yaw... dus om z'n topas heen draaien. Dus linker pookje links en rechts.

Als ik dus links of recht draai merk ik dat de motoren (die zorgen voor het gieren) 'stotteren'

Het is net alsof het signaal van de zender niet goed is... maar daar heb ik niks aan veranderd en toen alles nog op het orginele frame zat was alles ok.
Vreemd .. maar ergg irritant. Vliegt echt niet goed zo ...onbetrouwbaar.

Over jou MX-12.
Als het goed is hoeft je niet te trimmen. Was althans bij mij zo.
Mode 1
Ail en RUD in reverse zetten
Throttle HOLD op Inhibit zetten (al ie dat nog niet stond)
Swith bovenop MX-12 is belangrijk. Knop FlightMode/Gear moet naar boven staan; dus naar je toe.

@wep

Oke dat knopje gear daar heb ik nog niet naar gekeken. Ga ik vanavond ff doen. Wat dat gieren betreft zou je bijna zeggen dat er een slecht contact is. Ik zou zeggen vraag het eens op het duitse forum. Daar zijn heel veel gebruikers met x-frames

Back