REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

bartjuuuhhh zei:
ik zou t echt niet weten, zon techneut ben ik niet, hoop voor je dat iemand t weet hier... is er opt forum geen elektronica sectie??

succes! ga nu werken, massol!

Gelukkig was het niet de elektronica........( denk dat ze die wel op hun manier beveligd hebben ) maar het was een prop. die ik verkeerd had geplaats....je hebt namelijk props die tegen de klok zijn gemaakt en met de klok mee.......probleem opgelost.......weet iemand wat de bestaande ufo weegt....? Dus het totale gewicht met die piepschuim er omheen....?

vip1980 zei:
bartjuuuhhh zei:
ik zou t echt niet weten, zon techneut ben ik niet, hoop voor je dat iemand t weet hier... is er opt forum geen elektronica sectie??

succes! ga nu werken, massol!

weet iemand wat de bestaande ufo weegt....? Dus het totale gewicht met die piepschuim er omheen....?

Met of zonder accu :)

accu = 83 gram
accu + ufo = 326 gram
ufo = 326-83 = 243 gram ( goh ik kan rekenen :D )

Weet iemand hoezwaar het EPP is. Dus alleen het EPP ??
( kan ik ff rekenen ten compensatie van de accu :roll:

P.S. ik had in een video gezien, dan gooien ze gewoon de ufo in de lucht. ( maakt niet uit of hij op de kop komt).
Deze kwam altijd weer rechtop. Is dit ook zo met de X-3d ?? dus dat je loopings kan maken etc etc.
Dit houd dus in als je hoog vliegt, er niks kan gebeuren :lol:

over dat gooien, ik weet niet welk filmpje jij bedoelt, maar dat gaat dus ook een keer mis,....

en ik een ander filmpje zie ik ze wel loopings maken maar dan valt ie wel behoorlijk... en die vliegen met BL...

hmm, jah er zijn veel filmpjes daar.

Trouwens had nog leuke site gevonden. ( meer zelfbouw ) Maar wel leuk.
Als je echt van Micro bestuurbare uhum Ufotjes houd:Smartflyer

Als je HBO elektrotechniek hebt gehad, hoor je wel zown ding zelf te kunnen bouwen.

Tis kwestie van microcontroller snappen en kunnen proggen. PID-regelaars snappen.
En Wat motor aansturing snappen. En natuurlijk het zenden en ontvangen van signaal.
klinkt makelijk = moeilijk.
( ik heb er al zin in dat hbo )

Ha ladorite

De Epp weegt 29 a 30 gram. Het koepeltje 10 gram.

Die filmpjes heb ik wel weet alleen niet meer waar ze staan. Zal wel eens zoeken. Ik kan ze wel sturen als je zulke (soms grote) E-mails kunt ontvangen.

Succes
Arie

Weet er iemand waar je een stukkie Carbon kan krijgen zodat je zelf iets kan bouwen.............dus de lap stof (Carbon kleedje bestaat uit koolstofvezels ) en dan de hars om het geheel hard te maken....( soort polyester met 2 compenenten)

Carbon is de gangbare benaming voor een composiet materiaal dat bestaat uit koolstofvezels en kunsthars. Het onderscheidt zich door grote sterkte en stijfheid, en laag gewicht.

Dat zou ik ook wel willen weten met die carbon ( is vast prijzig ), mjha binnenkort maar eens die X-3d bestelle ik wacht eerst ff op info en prijs van de brushless.. dan zie ik het wel.

Man maar een standaard x-ufo is lastig te vliegen met wind buiten ( ook al staat er amper wind ).
Vandaag was er nog iemand in de klas met een picooz, maar dat is ook dikke lol !! haha Mischien voor erbij ook leuk.

Onze hond vind het wel leuk als je over hem heenvliegt, die wind vind hij heerlijk. Totdat hij op hem neerstort. Dan rent hij als een haas weg...
Hele kamer wordt koud.

Iemand eens geprobeerd om met je X-ufo de zolder raam uit te vliegen en dan terug ?? hehe

Ladorite zei:
Dat zou ik ook wel willen weten met die carbon ( is vast prijzig ), mjha binnenkort maar eens die X-3d bestelle ik wacht eerst even op info en prijs van de brushless.. dan zie ik het wel.

Man maar een standaard x-ufo is lastig te vliegen met wind buiten ( ook al staat er amper wind ).
Vandaag was er nog iemand in de klas met een picooz, maar dat is ook dikke lol !! haha Mischien voor erbij ook leuk.

Onze hond vind het wel leuk als je over hem heenvliegt, die wind vind hij heerlijk. Totdat hij op hem neerstort. Dan rent hij als een haas weg...
Hele kamer wordt koud.

Iemand eens geprobeerd om met je X-ufo de zolder raam uit te vliegen en dan terug ?? hehe

Die picooz is wel lachen had er eentje gekregen als een relatie geschenk......was eigenlijk voor de kids die ik niet heb.....hahaha maar dat Carbon wordt alleen in m² verkocht en dan is het nog wel rond de 60 euries per m².ik heb voor de gein eens op dit forum gekeken en dan is het toch aardig wat werk..........

http://www.scooter-freaks.nl/techcenter/creatief/creatief_carbon.php

heb eigenlijk maar een stukkie van 50 cm bij 50 cm nodig

nou ik heb mijn x frame binnen en in elkaar gezet en alle ufo electronica er in gezet, alleen werkt t nog niet, heb ook nog niet veel tijd gehad om alles goed na tekijken,

Arie! vlieg jij al met je x frame??

groeten bartjuuuhhh.

Ha die Ufioten.

@ Bartjuuuuh, nee ik vlieg nog schuimpie. Vlieg te weinig en in of op een kleine ruimte. Veel botsingsgevaar. (en een beetje schijterd???) Het is mooi weer en heb dus net de spullen tevoorschijn gehaald. Heb alleen wat buikklachten dus dat loopt niet zo soepel. (SHIT dus in dubbele betekenis)

Ik wil eiegnlijk een 2e X3D om die carbon ufo ook vliegklaar te hebben. dan kan ik makkelijker kiezen welke ik waar of wanneer gebruik maar ja, de centjes hé. Verder vind ik zo'n Lama V3 helitje ook wel grappig voor binnen. Problemen, problemen!!

Zo, dus het werkt niet??? Wat doetie niet dan?? Heb je de printjes losgesoldeerd (en goed weer terug) of de buisjes geplet??
Heb je ook gezorgd voor isolatie?? (die nagellak bijvoorbeeld)
Succes ermee!!

@ Vip. Werken met Carbon is niet eenvoudig of goedkoper dan kopen. Je hebt meerdere lagen noding en niet 1. Een mal, een pers of vacuum machine en een oven voor het harden. Pas als je alles hebt en veel met carbon werkt wordt het betaalbaarder. Dat heb ik op diverse plaatsen gelezen.
Daarom is de X-Frame die vrij duur lijkt eigenlijk niet zo duur. Je zou het zelf niet beter of goedkoper kunnen denk ik.

Koolstof (carbon) plaat kan wel. Te koop bij Conrad of modelbouwzaken. Kost echter ook veel en je verslijt er pakken zaagjes en boortjes op. (diamantzaagjes en boortjes misschien??) Dan heb je wel meteen goede kwaliteit carbon, je kunt alleen geen eigen 3D vormen maken of zo.
Natuurlijk kan het. Een modelbouwer kan alles maken wattie wil alleen gaat er vaak meer tijd en geld in zitten dan verwacht.

Groetsels
Arie

nou net ff opnieuw gesoldeerd en waarempel hij werkte alleen had links en rechts verkeerd op zitten, MAAR hij vloog! toen ff gauw motorplaatjes anders om gesoldeerd maar toen kwamen de draadjes van t schalelaartje die lagen iets open, dom dom dom natuurlijk, tegen het basis plaatje van de ufo, een rook wolkje en nu knippert de x3d rood en geel, dus waarschijnlijke basis plaatje naar de kloten! en kan ik nog niet vliegen!!!

begin er wel van te balen, heb er al een vermogen aan uit gegeven en nog niet vliegen haha!

nou ja moet er in, ff een 2e hands ufo op sporen....

Nou ik had dus vandaag me 1700mah accu binnen, dus ben ff wezen solderen etc.
Alles voor elkaar.

Nou en toen dus ff vliegen he, accu aangesloten op UFO. Vliegen ging hardstikke prima.
Toen hij ineens... uit de lucht viel. En kreeg alleen het rode ledje te zien.
( de blauwe ledjes knipperden ook tegelijk maar dat merkte ik pas later op, zo zwak zijn ze ze krijgen niet genoeg spanning )

Mischien is dit wel de b772, ( zorgt voor gestabilseerde 5 volt spanning voor de electronica ) majha solderen aan zoiets kleins is behoorlijk verrot.

De gyro draait ook niet.

Ik dacht najha zie ik wel vaker, gewoon ff uit en dan weer aan.
Maar nee... :cry: :cry: Wie weet hoe je dit kan oplossen. Je kan me toch niet zeggen dat de accu hem gemolt heb. 11.1v 12C
Dus dat moet hij aankunnen.

Iemand idee ?? kwil graag weer vliegen namelijk haha :D :cry:

Ladorite zei:
Nou ik had dus vandaag me 1700mah accu binnen, dus ben even wezen solderen etc.
Alles voor elkaar.

Nou en toen dus even vliegen he, accu aangesloten op UFO. Vliegen ging hardstikke prima.
Toen hij ineens... uit de lucht viel. En kreeg alleen het rode ledje te zien.
( de blauwe ledjes knipperden ook tegelijk maar dat merkte ik pas later op, zo zwak zijn ze ze krijgen niet genoeg spanning )

Mischien is dit wel de b772, ( zorgt voor gestabilseerde 5 volt spanning voor de electronica ) majha solderen aan zoiets kleins is behoorlijk verrot.

De gyro draait ook niet.

Ik dacht najha zie ik wel vaker, gewoon even uit en dan weer aan.
Maar nee... :cry: :cry: Wie weet hoe je dit kan oplossen. Je kan me toch niet zeggen dat de accu hem gemolt heb. 11.1v 12C
Dus dat moet hij aankunnen.

Iemand idee ?? kwil graag weer vliegen namelijk haha :D :cry:

@ladorite
Heb je niet te lang gevlogen ......misschien is tie B772 te heet geworden , jah en dan ook nog met een Crash gaat hij niet leuk vinden......Misschien moet je B772 eruit halen en doormeten.Meet tussen de basis en de emitter en dan tussen de basis en de collector........als het goed is ( weet effe niet meer bij welke het was ) moet de weerstand oplopen of aflopen .....meet je niks of blijft jij op één waarde staan dan is tie kapot.....Heb je de RESET al geprobeerd.........ik had namelijk ook dat hij af en toe raar deed , alleen kwam er gelukkig nog geen rook uit........Zo een B772 is trouwens ook niet zo duur ,hier kost hij 0,95 eurocent .( www.dil.nl )

@arie

Arie inderdaad dat carbon is inderdaad moeilijk te maken, en de platen zijn ook niet bepaald goedkoop, het zagen ervan is geen probleem daar heb ik wel de middelen voor............Met een CNC freesmachine krijg je dat er wel uit.Ik zat eerst te denken om een mal te maken en daar dan glasweefsel en expoy in te gieten ( heb ik van het weekend geprobeerd ) dat word ook keihard alleen zo hard dat het zelfs niet meeveert.Echter ga ik daar wel proberen wat meer uit te halen wat het is heel licht en vreselijk sterk.......Misschien carbon folie met epoxy.....?

bartjuuuhhh zei:
cool, als je bezig bent moet je ons even op de hoogte houden met wat fototjes ofzo!

HAHAHAH ik zal eerst eens kijken of het lukt........misschien koop ergens wel een carbonplaat en dan zaag ik het gewoon eruit, helaas zoals Arie al zei, zijn ze erg prijzig.......vooral de maat die je nodig hebt en dan niet te vergeten dan je meer resten over houd dan je daadwerkelijk nodig heb.....

Ja, tikkie krap.

Op HET Forum had 1 iemand de oplossing om alle pootjes van de jumperstekkerthes een paar graden naar buiten te buigen. Je kunt dan van buiten af makkelijk het stekkertje erop prikken. Ik neem tenminste an dat je die switches bedoelt??. Het lijkt mij een beetje en om maar wat aan die dingetjes te buigen. Je molt m.i. zo een soldeerkontaktje.

Wat denk jij.

Trouwens,heeft Red Eagle afgehaakt???

Groetsels
Arie

Back