REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

ik heb de b772 component vervangen.. zucht er was dus niks mis mee..

De grote rode LED brand wel, de andere kleine ledjes HEEEL klein beetje, en dat allemaal tegelijk.

Ik zie niks kapot verbrand of wat dan ook.. zucht. Nu snap ik waarom sommige mensen het soms opgeven.

Wat zijn de kenmerken van een kapotte gyro ???

bij opstijgen met een kapotte gyro, begint ie als een gek te zwabberen, bij mij tenminste,
verzendkosten van xufoshop zijn 13 a 14 euro

en je hebt je spul als t voorradig is binnen een week in huis,....

en over dat forum, hier zijn al weinig mensen die bezig zijn met de x-ufo, moeten we nou met dezelfde mensen daar verder gaan??? op dit forum kunnen mensen die dit toevallig lezen misschien geinteresseerd raken in de ufo.... ik ben er voor om gewoon hier te blijven....

Tja daar zit wat in bartje,al zou het wel ongelooflijk fijn zijn als er een plek is waar we alles over de ufo goed gesorteerd kunnen vinden. Nog mooier zou zijn als we iemand hadden die zinnige info van het duitse forum kan vertalen. Want ik kan wel een beetje duits maar veel is echt onleesbaar voor mij en de automatische vertaal functie babelfish maakt er gewoon onleesbaar engels van :-)

@ rudiman HINT HINT HINT...
jij probeert mij te overhalen om die duitse sh@" op mijn forum te vertalen he ? ok ik zal het doen ;)

bartjuuuhhh zei:
bij opstijgen met een kapotte gyro, begint ie als een gek te zwabberen, bij mij tenminste,
verzendkosten van xufoshop zijn 13 a 14 euro

blijven....

Hmm dan is het niet de gyro, want hij wil nog niet eens vliegen !!! aargg :(:(:(

zonder werkende gyro moet ie in iedergeval van de grond komen

moet je niet kijken hoe maar goed, en volgens mij als er iets kapot is op het basis plaatje zie je daar niks van...

Tja het lijkt er heel erg op dat het mainboard het begeven heeft. En zover ik weet zijn die niet los te koop. Dat word een nieuwe UFO kopen. Wie weet kunnen ze je op het duitse forum vertellen welk onderdeel er kapot is en is er nog hoop..

Ik heb een vraagje over de antenne op de X-ufo.

Ik heb (nog) de standaard zender etc op 27 MHz en heb op mijn ufo een andere antenne gemaakt.
Stukje draad door buisje etc.
De lengte van het draad moet zijn met 27 MHz 34.5 cm volgens mij. 69cm werd met me iets te lang.

Alleen nadat ik dit gemaakt had reageert de ufo erg slecht en lijkt het alsof ik af en toe het contact even verlies en de ufo even onbestuurbaar is.

Nu heb ik de standaard antenne die op de ufo zit even nagemeten en kom op (ongeveer) 57 cm. Dit zou eigenlijk toch zo'n 69 cm moeten zijn voor 27 Mhz??

Mis ik nu iets??

Hoe hebben julie de antenne gemonteerd en wat voor lengte hebben julie nou genomen?

DANK!!

In theorie heb je gelijk, qua antennelengte. Alleen doen die fabrikanten vaak een LC-kring op het bord (Spoeltje met condensator die een stuk antenne nadoen zodat ze een kortere draad kunnen monteren.... En zolang je niet weet hoe lang de 'geemuleerde' antenne is, weet je dus ook niet hoe lang je stukje draad moet zijn...

Groetjes,

Ton

mm ok.

Ik had al zoeits gelezen (spoeltje) maar ik dacht dat ze dat 'trucje' inde antenne zelf hadden gedaan. (stukje spiraal)
Maar dat stukje spiraal schijnt voor inpakredenen gedan te zijn zodat ie kan buigen en in de doos past.

Waar ik nou beniewd naar ben is of iemand weet hoe lang de antenne moet zijn.

Volgende week krijg ik mijn MX-12 zender binnen en dan MOET ik toch de antenne vervangen(35MHz)

Heel graag julie ervaringen voor maximale ontvangst ! Dank!

ontvangst is met de originele antenne goed hoor in combinatie met een mx12.

misschien niet maximaal maar dan zie je de ufo niet eens meer, waar heb je de zender besteld???

groeten bartjuuuhhh

Ebay,

€139 inclusief alles.

Ik zag een dag later pas dat ik een 35 MHz in de B-band had besteld. ( wist ik veel)
Gelukkig zat ik er nog wat over na te lezen en dat schijnt in NL weer niet te mogen en moet je eigenlijk 1 hebben op de A-band.
Heb die Ebay-verkoper snel gemaild en gelukkig was die duitser wat traag met opsturen en was het geen probleem om mij een "A-model" op te sturen.

Misschien allemaal niet nodig maar ik ben nou eenmaal nog geen echte kenner en volgens mij heb ik nu wel de goeie.

Ik ben trouwens wel HEEL beniewd met die nieuwe zender want ik moet eerlijk zeggen dat in mijn (kleine) woonkamer vliegen gaat prima maar soms moet ik echt alle zeilen bijzetten om alles in de kamer heel te houden omdat het lijkt alsof de zender even niet reageerd!
Hebben julie dat ook wel es met de orginele zender??

Ik heb het vooral bij right banken (rechts rollen); dat doet ie dus soms niet.
Dan moet ik even 2 keer vol rechts roer geven voordat ie pas weer normaal reageerd. Erger erger. Weer een kaarsenstandaard kapot.

hoe zie je dan wat voor model je hebt eigelijk,... helemaal niet opgelet eigelijk,...

en die zender die er bij zit is zowie zo gewoon kut!

De MX-12 heeft als modelnummer 4722.

Als er verder niks bijstaat heb je A model.

Ik had 4700.B besteld en dan zit je blijkbaar op 1 of andere B band van de 35 MHz.

Dus zie je nergens een B staan dan zal je wel de goeie hebben. In nederland verkopen ze dat B-model dus ook niet(soms per ongeluk) en in Duitsland weer wel omdat het daar wel is toegestaan.

Ik weet trouwens niet of je hier nou echt een boete voor kan krijgen ofzo hoor.
Ik weet helemaal niet hoe dat zit met regels nog en hoe streng ze zijn hiermee.

Genoeg kenners hier geloof ik die dat precies weten.

wep zei:
Ik weet trouwens niet of je hier nou echt een boete voor kan krijgen ofzo hoor.
Ik weet helemaal niet hoe dat zit met regels nog en hoe streng ze zijn hiermee.

Je kan voor de B-band alleen met moeite kristallen krijgen, en omdat het een niet goedgekeurde zender is kan je problemen krijgen met de verzekering als je schade aanricht...

Groetjes,

Ton.

Hoelang hebben jullie gedaan voordat je de ufo nose in kan hoveren.? zolang ik er achter ga staan ( of loop) geen enkel probleem. Maar zodra ik ik van uit een punt probeer een rondje te vliegen gaat het hopeloos mis :P Zijn er basis oefeningen voor of is het gewoon een kwestie van vol (en heel )houden ?

Back