[Review] Ultem Gear Tandwielen voor de Zoom.

:evil: :evil: :evil: WHAAAAAAA GRAF GRAF GRAF #@$&#^$*&^#*&^$# :evil: :evil: :evil:
afb7430.jpg

:evil: That's it! Hoop dat jullie nog niet besteld hebben.
Het hield het langer uit als de standaard maar nu heb ik het helemaal gehad met dat ding.
Hij vliegt leuk als die vliegt.
Waarschijnlijk door trillingen in de staart omdat het bronsen lager los was gekomen ofzo. Whatever, wat een #^$%&^#$@!*-ding. :evil: :evil:
Het liep allemaal soepel, snap er niets van.

Dan toch maar voor de tail-beld drive denk ik... zucht :roll:

Ik snap niet dat ze een heli eigenlijk zo kunnen verkopen.. Dit kan en mag gewoon niet!
Tis toch niet normaal dat je na 1 vlucht gelijk nieuwe tandwielen moet kopen.. Ieder die een zoom 400 heeft gekocht moet eigenlijk via de garantie een belt ombouw setje krijgen.. Teminste dat vind ik dan..
En ik denk dat heel veel van jullie het met me eens zijn?

P.S : als ik nog een micro koop.. word het een hornet II!

Uhh Gerard,

Laat maar zitten die tandwielen :)
Als je ze al besteld hebt neem ik ze gewoon van je over,als je ze nog niet hebt besteld schrap mij maar van de lijst.
Maar in ieder geval toch bedankt voor het aanbod.

Verdorie, dacht dat het eindelijk een oplossing was....

Groetjes Michel

p.s: Grootste klaagpunt bij de Hornet: Die heeft ook een @#@#$@! staart. Is ook het zwakste punt.

ik heb gelukkig nog niks besteld nee.

net mijn staart ook weer gestript................ik denk dat het voor mij einde zoom is nu, het geld wat daar al inzet had ik vele male leukere dingen voor aan kunnen schaffen die WEL goed werken.
ik vertik het denk ik om nog weer 75 dollar uit te geven voor die belt drive.

@michel, wel even die foto ook op runryder he in die draad :twisted:

Dan geen micro meer voor mijn :P
Pas als ze het helemaal gemaakt hebben dan wil ik er wel 1.. Maar nu dus niet..
:)

Satoer zei:
Hummingbird CP heeft gewoon een staartmotor. Wel trager, maar alles beter dan dit :?

Is die eigenlijk al hier in NL tekoop?
Dat was de Hummingbird CP Elite ofzo toch?

zeg, jongens, die belt drive, kunnen we daar zelf niets voor fiksen? kwestie van teamwork 8) ;

De opzet ziet er wat mij betrefd zeer eenvoudig uit. Gewoon boven het maingear zit een kamwiel op de as vast, waardoor de bovenste lager iets hoger moet. Hiervoor zijn die nieuwe zijkantframepjes nodig. misschien lukt het zelfs door her frame een beetje aan te passen.
Die zijkantframepjes maak je zelf uit dunne printplaat. Kwestie van een goed cad tekeningetje te maken, en uit te zagen uit print of zelfs carbon.
(misschien kunnen we tom verstappen vragen er een hoop cnc te frezen?)

Het gaat er gewoon over de juiste lengte riemen te vinden en ongeveer de juiste kamwielen. De kamwielen kan je altijd nog wat afdraaien(wie had daar nu weer een draaibank :wink: ) als ze te dik zijn, aleen het aantal tanden moet goed zijn. Satoer, (of iemand anders) zoek eens uit hoeveel tanden de kamwielen hebben, hoe lang de riem is en hoeveel ze er eventueel voor vragen als je het appart koopt. waarschijnlijk hebben ze die dingen zelf maar in kleine hoeveelheden ingekocht, dus moet het een standaardmaat zijn, en zo te vinden zijn.

Had ik nu een zoom gehad, zou ik er al lang aan begonnen zijn :wink:

Niels

Niels :worship:

Er is inderdaad iemand die ook zo zelf aan de knutsel is gegaan zonder de kop van het frame los te zagen.
Onderaan de pagina:
http://www.cuttingedgecnc.com/shogun400.htm
pulleyinframe.jpg

Maar voor sommigen onderdelen heb je wel een draaibankje nodig. en er moet ook een plaatje carbon gemaakt worden.

Een stuk goedkoper allemaal, maar wel weer lastig knutselen als je het juiste gereedschap niet hebt. Vandaar dat ik dacht maar het totaal pakketje te kopen.

doe mij ook maar een probleemloos door andere getest setje, ik heb het zelf experimenteren en verbeteren wel gezien bij mijn zoom.

ik wil er alleen nog maar mee vliegen eerlijk gezegd :D

Van welk materiaal willen jullie die dingen hebben gemaakt?

Ik heb namelijk op school beschikking over een aantal CNC-, frees- & draaibanken.

Mogelijk kan ik daar wat voor mij en jullie maken?

We hebben inmiddels al een belt-drive set besteld.

Maar ik denk dat staal het meeste kans van overleven heeft.

Of titanium :P

Satoer zei:
We hebben inmiddels al een belt-drive set besteld.

Maar ik denk dat staal het meeste kans van overleven heeft.

Of titanium :P
Hmm, daar zeg je me wat, is ook een leuke optie :D
Titanium moet niet zo een probleem zijn ;)

Back