Dan is men als bezig geweest met de motor???
Of... de pakkingsring sluit zo goed aan dat deze vastgekleefd zit... en het deel lijkt uit te maken van de kop?
Je kan de kop nog checken op kleplekkage door deze los te nemen en vol te gieten met spiritus, geod kijken of er iets lekkage langs de klep is. Klep onder spanning van veer...
Je kan de kleppen attijd opschuren met kleppenpasta... of Commandant, omdat normale kleppenpasta wellicht net iets te scherp is, en te veel afneemt. De klep hoeft slechts te sluiten.
Klepje slijp je door behoedzaam de klepveren+borging los te nemen, de klep is dan vrij bewegelijk. Met de klep in situ en een brandstofslangetje aan de steel... pasta op het vlak.. kan je aan jet slangetje behoedzaam draaien trekken en duwen... alles met de hand, niet mechanisch
Aan de andere zijde van het slangetje prik je een schroevendraaier of stukje rondstaf... zodat je houvast hebt bij het ronddraaien en het op en neer bewegen...
En zo de klep pas slijpen embedden. Heel kort,slechts een klein beetje slijpen... tot het punt dat het raakvlak lijkt te matchen...
Eigenlijk op de manier zoals je dat bij een auto doet. Slangetje aan de steel, of met een speciaal stokje met zuignapje voor op de klep...
Noot, afstelling van de motor wel volgens het boekje... vol gas eerst goed afstellen en daarna het stationair. Uitgangspunt is fabrieksafstelling volgens het boekje...
gr Bas