Rijden in het bos, mag dat?

• Topicstarter Topicstarter _monster_beetle
  • Startdatum Startdatum
M

_monster_beetle

Guest
Ik ging vandaag mountainbiken, en ik dacht goh ihier kan je heel vet raggen met een brandstof buggy. Er staat alleen een bordje met: verboden voor motorvoertuigen.

Valt een brandstof rc-auto daar ook onder?

Hoop het niet want beleef er veel lol aan om agter die konijnen aan te gaan tegen de avond :lol: lol :P maar ik denk wel als de boswachter komt dat hij er wat van zecht

Waarom denk je dat er een bordje staat? Nee, je mag niet zomaar met je RC wagentje in het bos gaan crossen...

@Tommierock... ipv achter de konijnen te gaan jagen kan je beter een woordenboekje raadplegen...

Ik denk dat die konijntjes een stuk sneller en wendbaarder zijn dan je MT2 en het is zielig.

Wat volgens mij wel mag is brushless rijden in het bos of electrisch. Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad.

hmm, das wel jammer dat het dan onder de motorvoertuigen valt :(

tommierock zei:
Hoop het niet want beleef er veel lol aan om agter die konijnen aan te gaan tegen de avond :lol: lol :P maar ik denk wel als de boswachter komt dat hij er wat van zecht

Een boswachter is "opsporingsbevoegd" en kan voor dergelijk gedrag een héél forse bekeuring uitschrijven .... tot iets van € 350,-- per overtredig .... je auto in beslag nemen (krijg je ook voorlopig niet meer terug als je pech hebt) ....

Mari zei:
@Tommierock... ipv achter de konijnen te gaan jagen kan je beter een woordenboekje raadplegen...

Ooit gehoord van problemen met spelling :roll: , nee zeker :?

Maarjah..je kan beter inderdaad niet in een bos gaan rijden :wink:

Alleen is een rc-auto voor de wet geen motorvoertuig.... Je kunt alleen gepakt worden op het feit dat dat ding herrie maakt en dat de natuu daar misschien niet blij mee is. Maar als op dat bord slechts staat da't voor motorvoertuigen verboden is, hoef je je dáár iig niets van aa te trekken.... Motorvoertuigen zijn voor de wet die dingen waarvoor ok de wegenverkeerswet van toepassing is, en dat is voor je rc-wagentje ook niet zo....

Grtz, Robbert

Naja dan zal ik me wel even rustig houden trouwens mijn mt2 is ingewisseld voor een snele 1:8 wedstrijd buggy :wink:

En aan die taalfoute kan ik weinig doen heb helaas een lichte vorm van dyslectie en zie vaak niet als ik foute maak in het spellen van woorden.

Een idee is ombv, het in een textverwerker te controleren,als je weet dat je een probleem heb tis het ook wel prettig dat er een oplossing is....

Enkel het hangt nu af van hoe "lui" jij bent....

Sterker nog ik was vorig jaar aan het vliegen in het bos bij mij in de buurt.

Wat denk je komt er een boswachter aan die verteld mij dat ik daar niet mag vliegen, ik hem vertellen dat het electro is.....hij zegt...niks mee te maken, dit is een natuurgebied (wat alleen maar zo is bij mij in de buurt)en daar mag niet gevlogen of met auto(tjes) gereden worden....ook al is het electro.

De rede ervan.....is dat je de dieren afschrikt, en dat is volgens meneer de boswachter niet de bedoeling.

Ze waren zelf wel met de auto, dus ik kon het niet laten om te zeggen....je laat zeker de auto staan, en je loopt met ons mee terug :lol: :lol:

Deze keer liet hij het bij een waarschuwing, maar de volgende keer als hij ons zou zien zouden we een BON van hem krijgen.

Ik denk ik laat het even weten......stel je voor dat ik daar met een brandstofkist bezig was :(

Ik rij meestal in het bos met m'n buggy...(eigenlijk altijd)

Voordeel is dat hier in de omgeving (Weert) véél militair oefenterrein is, waar al door het leger met jeeps, 4-tonners, en tanks wordt gereden :)

Heb er nog nóóit problemen mee gehad...komt zelfs geregeld politie langs op een off-the-road..

En heb ook al menig hond achter m'n buggy aan zien rennen :o

Ook van mensen die langskomen heb ik nog nooit klachten gehad, terwijl het toch soms aardig ''stoffig'' kan zijn...
Paar weken geleden waren we nog met 4 man aan het rijden, en het was kurkdroog die dag, en heel stoffig op het stuk waar we reden.....terwijl er toch geregeld mensen langskomen daar, hebben we niemand horen klagen..

Tot dusver dus nog geen problemen gehad met in het bos rijden...maar in sommige gebieden van nl. zullen ze daar allicht anders over denken (géén militair oefenterrein)...

Ligt er ook een beetje aan hoe je jezelf opstelt denk ik...dus niet stug naar je auto blijven kijken als mensen je wat vragen, of als er een hond komt effe wat rustiger doen (of helemaal uitzetten)..dat soort dingen.

Back