rijden makro in hengelo

• Topicstarter Topicstarter bartol1988
  • Startdatum Startdatum
maar.de.prijs.is.toch.gewoon.lager.doordat.het.een.1.op.10.is.en.dan.met.een.grote.motor.dan.is.er.niet.zoveel.materiaal.en.de.motor.mag.goedkoper.zijn
Nee, dat is niet waar. Een 1:6 Protech is altijd nog goedkoper als een Fusion, dus de afmetingen doen er niet toe.
Het is de keuze van de gebruikte materialen en de opbouw (afstellingen) van de auto waardoor de Fusion duurder is dan de gemiddelde RC Auto.
De Serpent is voornamelijk duurder omdat de gebruikte motor meestal al net zo duur is dan de gehele Fusion.

Waarom de opbouw van de Serpent nu zo duur is weet ik niet, maar de Fusion is wat dat betrefd gelijkwaardig.
De enigste reden die ik kan bedenken is dat de Serpent voornamelijk bedoeld is voor het circuit,
daarom heeft deze ook een snelkoppeling voor de wielen etc. die de Fusion weer niet heeft, etc.

@4WD: Ja, dat geloof ik graag, er zal ongetwijfeld verschil in moeten zitten, niet dan.
De Serpent zal ongetwijfeld beter op de weg liggen waar een Fusion niet aan zal kunnen tippen, maar daar is ie ook niet voor bedoeld.
Mijn antwoord ging ook voornamelijk om de gebruikte materialen, en die zijn van dezelfde soort als bij een Serpent.
Moet er wel bij zeggen dat materialen voor een 1:8 sterker zijn dan bij een 1:10 (is meestal ook iets dikker)

Als het om rondetijden gaat blijkt dat het niet zo'n groot verschil in zit, aangezien in een recente test is gebleken dat
de Fusion zijn mannetje wel staat, en dat terwijl er geraced werd tegen de snelste internationale wedstrijdwagens!

Artikel over de Fusion.
Citaat: Modelbouw Aktueel September 2003 nr.96

Schumacher Nitro Fusion Review blz.1

Schumacher Nitro Fusion Review blz.2

Schumacher Nitro Fusion Review blz.3

Schumacher Nitro Fusion Review blz.4

Kingpin zei:
Als het om rondetijden gaat blijkt dat het niet zo'n groot verschil in zit, aangezien in een recente test is gebleken dat
de Fusion zijn mannetje wel staat, en dat terwijl er geraced werd tegen de snelste internationale wedstrijdwagens!

Dat is hoe dan ook een oneerlijke vergelijking.. Of de Serpent 1:10 neemt het op tegen een auto met meer vermogen, of de 1:8 neemt het op tegen een kleinere, lichtere auto. Maar het maakt mij niet uit hoor, het gaat er toch om dat je plezier hebt met je auto, jij hebt dat met je Fusion, ik heb dat zelfs met mijn Carson en anderen hebben dat met hun Serpent.

de hpi r40 is de snelste en heeft de ronderecords in de japan al verbeterd en de snelste snelheid neergezet iemand suggesties???????? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

en ik heb lol met mijn SAVAGE en ik kan overal rijden en jullie alleen op de weg lkkr puh :P :P :lol:

@4WD:
Waarom een oneerlijke vergelijking? de Serpent 1:8 heeft een 3,5cc en de Fusion 1:10 ook.
Als je de Fusion vergelijkt met de overige 1:10 komt niemand mee, dus deze wordt vergeleken met de 1:8 en dan kom je al snel bij de Picco's, Serpents etc...

Ja, deze discussies wordt al wel meer gevoerd en l"ij"den tot niets :D
Ik weet alleen dat ik een recreatieve rijder ben en aangezien ik van snelheid houd ik bij de Fusion uitkwam (ook qua prijs uiteraard, een Serpent werd me al snel te duur voor wat ik er mee doe).

Laten we eerlijk zijn, het is toch ook een machtig mooi gezicht als je daar volgas over een groot terrein rijd :D
Of dat nu met een Serpent, Picco, Carson of whatever is .... toch :?:

Kingpin zei:
Waarom de opbouw van de Serpent nu zo duur is weet ik niet, maar de Fusion is wat dat betrefd gelijkwaardig.
De enigste reden die ik kan bedenken is dat de Serpent voornamelijk bedoeld is voor het circuit,
daarom heeft deze ook een snelkoppeling voor de wielen etc. die de Fusion weer niet heeft, etc.

ook serpent heeft standard niet altijd snelkoppeling voor de wielen ik denk dat het prijs verschil in de naam zit en bekendheid en levering van onderdelen of de kwalitijd het zelfde is moet nog bekeken worden goed lopende 10 jaar oude serpents zijn er over de fusion is dit nog niet bekend voor de wedstrijd rijder is dit natuurlijk niet van belang maar weet ook niet of er wedstrijden zijn voor de fusion

Heren, houdt het een beetje bij het onderwerp.. Rijden bij de makro in Hengelo... :jos:

Robert

Back