Rijder's dagboek

het leek me leuk om hier een soort van dagboek te beginnen waar in je vertelt wat je heb mee gemaakt tijdens het rijden zowel leuke als minder leuke ervaringen zo als een crash, vervelede toeschouwers, je nieuwe auto, upgrade's enzovoort...
filmpjes en fotos zijn natuurlijk welkom.

dit topic is ook bedoeld voor mensen die willen beginnen met deze hobby en hiermee een beter beeld krijgen van de hobby. ook beginners die kunnen leren van andermans schade en hoe ze dat hersteld hebben zodat ze zelf meer kennis krijgen over de techniek van de auto.
hopelijk krijgen we dan ook minder vragen op dit forum over '' hoe heet het zilvereklipje voor op je kap'' en '' kan je ook gewone benzine ( 1:50 ) gebruiken ''

Goed idee of niet?

ow wist ik niet! maar kunnen we niet zo iets doen hier in dit gedeelte omdat beginners het ook makkelijker kunnen vinden en ik denk dat de meeste ook niet door hadden dat er ook een blog was

Ik verwacht dat dat een puinhoop wordt, net een kleuterklas met allemaal kleuters die door elkaar zitten te kletsen.

Maar als je een leuke ervaring hebt, gewoon posten...misschien kunnen we meelachen -of huilen ;)

Ik verwacht dat dat een puinhoop wordt, net een kleuterklas met allemaal kleuters die door elkaar zitten te kletsen.

Maar als je een leuke ervaring hebt, gewoon posten...misschien kunnen we meelachen -of huilen ;)

als ze iets gaan posten hebben ze dit gelezen neem ik aan dus laten we hopen dat dat mee gaat vallen

wie trapt af?

laat ik dan maar beginnen.

ik heb afgelopen zondag voor het eerst dit nieuwe jaar op de buiten baan gereden van de mach met me brandstof auto (xray nt1).

oh wat heb ik dat gemist.
het was in het vroege uurtje (10:15) verschrikkelijk koud om zonder handschoenen te rijden.
kan max 2 tankjes rijden daarna kon ik niet meer voelen of ik nou gas gaf of niet.
moest op dat momend puur op het geluid van de motor af gaan of ik gas gaf.

zo ging het wel maar rond een uur of 12 begon het zonnentje een beetje door te breken. (heerlijk was dat)

daarna kwamen er nog een paar mannen aan die nog bezig waren met hun motortje inlopen.
en een goede vriend van me was ook al gekomen met zijn race monster.
heerlijk gereden die dag tot een uur of 3 half 4 gereden en toen werd de pret berderft door een flinke hoos bui.

toen heb ik me auto een beetje oppervlakkig schoon gemaakt (het gene waar ik bij kon na het er af halen van me radioplaat)
de rest maak ik deze week schoon.

kort om was een heerlijk dagje.
was geweldig dat gevoel van die auto na zo'n lange winter.

en daarna met alle spullen op die fiets naar huis (kwas voor berijd op regen had een regenbroek mee)

ik hoop dat een goed beginnentje is voor dit nieuwe draadje.

groetjes marcy

Ik zou ook zo graag weer eens lekker op het circuit willen rijden maar het weer gooit de hele tijd roet in het eten.
Hopelijk wordt het binnenkort weer droog en wat warmer. Dan ga ik ook weer eens een heerlijk dagje rijden.

M.v.g. Mark

Ook maar ff een gereviseerde motor gestart van de week. Een wc rol met aluminium folie over de koelkop om de temp hoog te houden. Geen probleem met de kou, de motor moest heel rijk worden gezet en dan nog kwam ie niet onder de 100 graden. (varierend van 100-120 graden bij 2 graden luchttemperatuur) Zo heb ik de eerste tank op startbox gedraaid. Daarna even op de parkeerplaats een tankje gereden. Maar de motor hield het warmer als ik dus ben ik weer naar binnen gegaan, hunkerend naar warmere tijden. ;)

Om jullie allemaal teleur te stellen; komend weekend ga ik zeker rijden, weer of geen weer. En nog wel in Ahoy, daar hebben we met het RC-Junkies demo team de mogelijkheid om binnen op een zelf aangelegde baan een mooie demonstratie te geven voor de bezoekers van European Superpull, wat zelf eigenlijk ook al een heel gaaf evenement is.

Dus: heerlijk overdekt, geen kou, regen of wisselende weersomstandigheden en veel publiek!

Voor meer info: http://www.europeansuperpull.nl/start.cfm?c_id=1886&site_id=1&main_id=677

Helaas komen de kinderen van mij vriendin dit weekend over, dus rijden zal dit weekend niet worden:(
Volgende week is er een onroad meeting van rc-junkies in Vianen en daar ben ik zeker bij.

M.v.g. Mark

op een zelf aangelegde baan
Zelf aangelegd, als in: zelf het materiaal aangeleverd en zelf neergelegd?
Zo niet, dan hoop ik dat jullie niet van die natte bagger krijgen die ze de micropullers al meerdere malen hebben voorgeschoteld. Was niet normaal op te rijden (je zakte er zelf bijna in weg) Je zou van een organisator van een dergelijk evenement toch beter verwachten.

Zelf aangelegd in de zin van: er wordt een bepaalde hoeveelheid schoon zand voor ons gestort en op vrijdag gaan wij daar een mooie baan van maken. Zodat we op zaterdag de demo kunnen geven.

Wat voor materiaal er allemaal komt:
- Zand
- Schansen
- Dranghekken
- Sleuteltafels
- Podiumtafels om op te staan tijdens het "sturen"
- Crew tent met koffie en broodjes voor het demo team

En bovenal is het natuurlijk superleuk om met een groep enthousiaste mensen demo's te geven en aan het publiek uit te leggen wat de hobby nou precies inhoudt.

Ach, er wordt het meeste gereden met Big Scales, Buggy's en Truggy's, dus de ondergrond maakt weinig uit. Er zijn op vrijdag bij de opbouw ook wel wat dragliners enzo aanwezig, dus als de baan te modderig is, regelen we wel een paar kuub droge grond welke we op de baan laten verspreiden

Het was maar een tip. De micropullers rijden nu al weer heel wat jaartjes een demo tijdens de European Superpull, en ik geloof dat we nog nooit droge grond hebben gehad. Meestal varieert het tussen "klef" en "drijfzand"
De laatste jaren gaat er meestal ook al een ploeg(je) op vrijdagavond naartoe om te kijken wat er is aangeleverd. Droog zand lijkt leuk, maar waar wil je dat op een vrijdagavond/zaterdag midden in Rotterdam vandaan halen ;)

Och, ik ben wel wat gewend;
P6270036.jpg

P6270087.jpg

Even een droogkanon erbij halen?
Een micropullingbaan bestaat al snel uit 6 tot 8 kuub grond, ben bang dat je dat niet gaat redden ;)
En ach, ik denk dat auto's (en zeker bigscales) minder problemen zullen hebben met een natte baan dan micropullers, dus het zal uiteindelijk wel loslopen.
Nog 1 ding: bereid je erop voor dat sommige ouders denken dat jullie er als attractie zijn neergezet en dat zoonlief van 8 dus ook wel even mag sturen. Is ons meerdere keren overkomen, en probeer zo iemand dan maar eens uit te leggen dat je je hobby staat te demonstreren en dat je liever niet hebt dat iemand anders jouw model van duizenden Euro's aan splinters rijdt :rolleyes:

Zoonlief mag best even een paar minuutjes komen sturen, maar dan bedien ik zelf gas en rem. Doe ik met mijn zoontje van 4 jaar ook wel eens dat alleen het idee vinden ze al prachtig.

Helemaal zelf rijden; no go!
Maar inderdaad die vraag hebben we wel vaker gehad...

Ik ben niet zo kleinzerig; op demo's geef ik meestal wel even de zender en auto aan een jochie die met open mond staat te kijken en waaraan je ziet dat hij 'het' wil vragen, maar niet durft... Meestal staat papa of mama erbij. Die zijn dan zo overdonderd dat ze heel voorzichtig doen (daar manen de papa's en mama's hun meestal toe) en meestal al zo snel onder de indruk zijn, dat ze de zender snel terug geven.

En ik heb toch zo veel spareparts bij me, dat een schade snel te verhelpen is..

Back