Rijder's dagboek

Tja, na zulke ritten moet er uiteraard wel flink schoongemaakt worden.
Verder is het op zo'n moment van levensbelang om je luchtfilter goed in orde te hebben anders gaat je motor eraan. Ook de servo's vinden dit overigens niet fijn hoor....

Dus ja, het kan....en nee, 100% zeker schadevrij niet.

Maar ondertussen denk ik ook aangetoond dat een dagboek op zo'n manier niet gaat werken.

Gaat dat spul dan niet kapot, want als ik het zo zie, behandel ik de mijne met fluwelen handschoenen:p

Zoiets zou ik ook niet doen ZONDER kap(al vliegt het meeste er toch wel onderdoor)
maar ze kunnen er wel tegen, doe ik ook wel eens.
Maar zoals snellehenk al zegt, schoonmaken is van levensbelang dan.
Waar je ook erg op moet letten bij het schoonmaken is de lagers. Die even controleren en invetten.

Maar ondertussen denk ik ook aangetoond dat een dagboek op zo'n manier niet gaat werken.
daar ben ik niet helemaal mee eens. ze hebben tot nu toe gereageerd op ervaringen van anderen. in die reacties staan wel nuttige informatie die je zelf ook kan gebruiken

afgelopen zaterdag heb ik ook gereden na een lange tijd. op het veldje vonden we een klein heuveltje en kon het niet laten om het als schans te gebruiken :)
helaas konden ik niet veder rijden omdat de benzine op was en kon de auto niet meer starten omdat me startbox leeg was.

hEYw5fyJJ7s[/media] - Nitro rc car jumping ik reed nog zacht over het heuveltje omdat ik geen zin had in schade ;)

ook heb ik de laatste tijd last van een glowshot die uit elkaar knalt als ik hem weer in elkaar zet doet hij het weet maar na een tijdje schieten de onderdelen er weer uit. hebben julie daar ook last van

Laatst bewerkt door een moderator:
@Rattie, grappig om een keer een filmpje van je auto te zien. Jou koppeling is overigens ook redelijk gaar...veel te veel toeren tijdens optrekken, je koppeling grijpt niet goed aan.

@Rattie, grappig om een keer een filmpje van je auto te zien. Jou koppeling is overigens ook redelijk gaar...veel te veel toeren tijdens optrekken, je koppeling grijpt niet goed aan.

goed dat je t zegt ik vond hem al een beetje raar optrekken maar maakte me er geen zorgen over omdat ik me er niet echt aan erger. ik zal hem na gaan kijken en vervangen als dat nodig is

slijten aluminium kopelings schoenen minder snel?

Alu slijt minder snel, maar dan moet je wel alu blijven rijden.
Mocht je in de toekomst terug gaan naar kunststof dan zal je ook een nieuwe clutchbell moeten kopen.

Dus: kunststof naar alu kan, alu naar kunststof = nieuwe clutchbell.

wat kan dan een reden zijn om terug te gaan naar kuntstof?
alu is eigelijk toch beter voor je portemonnee omdat t minder snel slijt?

wat vinden julie van mijn velgen? ik had witte besteld maar er was een fout gemaakt en kreeg ik gele XD

Kunststof is goedkoper in aanschaf, ik heb nooit problemen gehad met de auto's waarin ik met een kunststof koppeling reed overigens.

Ik dacht eerst dat het geluid en het beeld niet overeen kwamen, maar dat is helaas niet zo

idd jammer van de week maar even me blok er af schroeven en de koppeling vervangen
de lagers waren een paar weken geleden versleten en die heb ik al vervangen. en nu kort er na de koppeling zelf. had beter alles in 1 keer moeten doen :(

idd jammer van de week maar even me blok er af schroeven en de koppeling vervangen
de lagers waren een paar weken geleden versleten en die heb ik al vervangen. en nu kort er na de koppeling zelf. had beter alles in 1 keer moeten doen :(

Kijk eens naar een jvd koppeling, dan heb je een heel fijne koppeling met 4 schoenen (meer raakvlak in de clutchbell) en is in 10 seconden te monteren en te demonteren (gewoon de moer los draaien), zonder dat je de schoentjes eraf hoeft te halen.

JVD is inderdaad een goede koppeling, je merkt het verschil enorm.. Hij pakt wat later waardoor je harder optrekt

Back