Rijders/vliegers omgeving Hoofddorp

Chow

Forum veteraan
Voor de winter zag ik soms als ik er langs reed wat mensen rijden op het terrein waar tijdelijk theater de Meerse stond. Dat terrein is nu weer leeg. Wordt daar wellicht gereden of gevlogen door leden van dit forum? Of zijn er andere plaatsen rond Hoofddorp waar mensen samen vliegen of rijden? Mijn postbode heeft regelmatig een groepje gezien maar weet zelf niet meer precies waar. Hieronder de plek waarvan ik vermoed dat deze gebruikt wordt..

rijden.jpg

Ik sta daar wel eens eind van de middag/avond want overdag kijk je tegen de zon in.
En dat wil je niet met vliegen.
Ook wel eens een kerel gesproken die volgens mij met een fg aan het rijden was.
Daar ze hebben ook een leuk baantje gemaakt voor autos.
Ik zie regelmatig mensen daar vliegen/rijden.
Wel een beetje klein..maar leuk idee
Ik sta meestal achter master totaal inrichting op die tussenweg omdat ik dan de zon in me rug heb..
Gr wax

Als er een iets groter groepje zou zijn dan is het misschien de moeite waard om een facebook groep te maken om zodoende af te kunnen spreken. Ik weet dat een clubje dat in Groningen ook zo doet.

Ik en een maat van mij rijden heel vaak op het industrieterrein D'ever hier bij ons in lisse.

misschien wel leuk om ook is in hoofddorp te gaan kijken :D ligt daar ook een stuk asfalt?

Ik vlieg vaak op een terrein tussen Zwaanshoek en de N205. Voor rijden is het gras te lang, maar het is een perfect veldje om te vliegen. De weg kan bij rustig weer gebruikt worden als start- en landingsbaan voor kleine vliegtuigen, moet je wel fatsoenlijk kunnen mikken ;). Maar meestal vlieg ik zwevers die gewoon lekker in het gras ploffen.

Links op de afbeelding is Zwaanshoek, rechts de ZW punt van Floriande. Het gebied heet 'de Boseilanden'.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Barst het daar niet van de hondenuitlaters? Daar heb ik hier namelijk nogal last van op veldjes.

Heb ik ook wel is gevlogen maar was toen erg drassig.
En honden zijn bijna niet te ontwijken het is gewoon te druk bevolkt.
Je komt ze overal tegen, op de eerste plek ook.. lijkt wel training wat ze soms daar doen.
Gewoon de hoogte in :p

Mmm, nee dat werkt niet bij me. Wel met een klein ding maar als ik een duurder ding vlieg heb ik geen zin in kwispelende honden onder de heli.

Bij het veld in Zwaanshoek lopen soms wel mensen met honden, maar verreweg de meeste mensen lopen over de weg langs het veld, op het veld zelf zie je nauwelijks honden. En als er iemand met een hond bezig is ga je op het veldje ernaast staan, het zijn 2 ongeveer gelijke velden met een greppel ertussen. De honden zijn voor mij eigenlijk nooit een probleem.

Kun je daar met de auto ook komen? Wil er wel eens kijken voor het vliegen. Alleen hebben rijders daar niks aan natuurlijk :)

Je parkeert je auto direct naast het veld. 2 Meter lopen en je staat aan de andere kant van de heg in het veld.

Dan ga ik daar zeker kijken. Maar dan hebben we ondertussen nog geen groepje weten te verzamelen :mrgreen:

Vandaag even wat gevlogen in Hoofddorp. Was te winderig. Er werd ook gereden. Ik heb maar een facebook groep aangemaakt. Wellicht handiger om af te spreken om samen te rijden of te vliegen. Ik voel niet de behoefte facebook vrienden te verzamelen overigens. Ik gebruik Facebook zelf verder alleen voor familie. Maar een groep voor gelijkgestemden is wellicht wel handig..

https://www.facebook.com/groups/rcmodelbouw/

Laatst bewerkt:
Kunt u mij a.u.b toevoegen? Lijkt me wel leuk om weleens met iemand anders te rijden.

Voor de rijders heb ik goed nieuws ik heb gehoord dat de baantje die op de oude terrein van Meerse is uitgebreid wordt, ik weet het alleen niet zeker.

Back