Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke ontvanger? Als het een antennedraad is met de laatste 3cm gestript (dun stukje) dan is dat zoals `ronald ook zegt het echte stukje antenne. Maar... Het is verstandig om de uiteinden in een hoek van 90˚ te plaatsen en daarbij minimaal 6cm afstand te hanteren.

Hoe moet je ze dan plaatsen? Een simpel antennetje als een draadje heeft een bepaalde karakteristiek. Radiosignaal haaks op de draad zorgt voor de beste ontvangst. Signaal recht op het verlengde van het draadje levert nauwelijks nog iets op. Belangrijk is dus de antennes zo te plaatsen dat er altijd een antenne optimaal geplaatst is t.o.v. de zender. In de praktijk is dat één draad in de lengterichting van je vlieger en eentje dwars (vleugelrichting) of staand (als daar ruimte voor is).

En als je dat niet doet? Boeiuh, je vliegt toch nog niet op 2km afstand en op een plek met weinig verstoringen van buitenaf (zoals in de stad 300.000 WiFi access points) dus zult dat niet merken. ;)

De ontvanger is een Futaba R7008SB

Ik heb nu 1 antenne recht naar voren en 1 in vleugel richting aan het begin van de canopy ( waar op jouw EZ het (tape) scharnier zit )

Moet die 2e verder naar achteren of maakt dat niet uit ? daar lopen de draden naar de servo's e.d.

En op 2km afstand gaan vliegen ga ik denk ik nooit doen, long range FPV is niet zo mijn ding :)

zo , en weer thuis , het lichaam wil momenteel niet echt meewerken , de geest wil wel doorwerken , dus maar naar het lichaam luisteren .

wel net een pakket uit duitserland mit ein snelle auspuff fur da hercules , binnen 3 dagen al in huis :p

ziet er goed uit .

nu mijn oefeningen doen , daarna met mijn naakte lijf opwarmen onder de zonnebank :zon:

grtz

Ik heb nu 1 antenne recht naar voren en 1 in vleugel richting aan het begin van de canopy ( waar op jouw EZ het (tape) scharnier zit )

Moet die 2e verder naar achteren of maakt dat niet uit ? daar lopen de draden naar de servo's e.d.
Maakt niet zoveel uit. Een LiPo is ook een klont aluminium folie plaatjes met wat prut er tussen. ;) Radiotechnisch ook niet optimaal om een antenne langs te plakken. :nooo: Zoals gezegd, ga je niet merken. :nooo:

Belangrijkste is dat ze bij een klapperrrrrrrrrrrrr niet beschadigd raken door rondvliegende accu's en zo. :oops: :lol:

En al plaats je die ontvanger gewoon ergens in je vliegtuig zonder de antennes juist te plaatsen zelfs dan doet hij het nog prima op 2 km afstand... en dat zelfs zonder satellietjes :p ;)

***ook bukken gaat voor de prut die zo gegooid gaat worden*** :cool:

Ha.. kijk naar mijn flipper... gewoon de ontvanger ingefrot... en die doet het ook op afstand... de enige crashes die dat ding heeft gehad lag aan MOI!!!! Tja ik wordt ook ouder, dikker, lelijker en langzamer... dat laatste is niet goed voor het vliegen.. Dat andere heeft weinig invloed.

Morgen naar Dortmund.... mis. nog ff hoogstartlijn voor de zwever meenemen... mits ik mijn geld niet uitgeef aan een nieuwe kist die ik niet nodig heb.... Maar niets kopen???? Dat zou stom zijn zeg!!

We hadden het ook nog even uitgezocht van afgelopen zondag... :rolleyes:
Die crash-start lag niet aan mij, dit kwam door de spektrum-ontvanger in jou zwevert. Meerdere personen hebben verklaard dat zij jou hoogteroer en richtingroer zagen klapperen :yes: Dit werd natuurlijk veroorzaakt door storing door een verkeerd geplaatste ontvanger :teacher: :D Andere verklaarde zelfs dat ze de ailerons zagen bewegen :confused: :mrgreen:

Die crash-start lag niet aan mij, dit kwam door de spektrum-ontvanger in jou zwevert. Meerdere personen hebben verklaard dat zij jou hoogteroer en richtingroer zagen klapperen :yes: Dit werd natuurlijk veroorzaakt door storing door een verkeerd geplaatste ontvanger :teacher: :D Andere verklaarde zelfs dat ze de ailerons zagen bewegen :confused: :mrgreen:

Das het voordeel van een spektrum.... ik krijg nooit de schuld van een crash.. kan mijn zender de schuld geven.... Maar jij kan dus echt niet vliegen... trouwens we vlogen niet eens we reden.. haha!! Futuba toch.. haha!!!!!;) Mijn ailerons???? dat waren de vleugels die doorbogen onder het gewicht van die baksteen die jij Big Lift noemt!!:p

iedereen gaar ? of allemaal op da pub ?

morgen toch stiekum een halfdagje werken , ff een klein klusje doen wat maar steeds bleef liggen , ben ik er van af .

daarna eindelijk weekend :thumbsup:

zaterdag eerst weer een klus opnemen (zit zowat vol aankomende zomer ) ,daarna ff racen met de dogfighter op das velt , ook zin an .
zondag ff naar een bromfiets en onderdelen beurs te heerhugowaard ,altijd leuk ,daarna nog een stukje gezinsdag ;)

volle agenda dus .

grtz en welterusten

Nee, weer een voorstelling van dochterlief. Nu weer iets met moderne dans of zo. :? Morgen hopelijk feest op het werk, met wat geluk gaan we de automatisering bij het Zaans Ziekenhuis doen. Het is dus verstandig voortaan ergens anders heen te gaan. :mrgreen:

Kijk, dat is nu de reden dat ik in mijn modellen een Spectrum EN een Futsalba ontvanger heb geplaatst.
De Spectrum voor het vliegen en de Futbaha voor het zwaartepunt.:mrgreen:
Zo kan het dus nooit aan 1 ontvangert liggen:yes:

Grtz

groter dan die Flipper krijgt zo'n Biglift niet de lucht in. Ik ben bij dat ik geen 4m zwever heb gekocht. :p Ik neem de 21e wel mijn Multiplex Fox mee, dat redt dat ding net aan. :lol:

Nee, weer een voorstelling van dochterlief. Nu weer iets met moderne dans of zo. :? Morgen hopelijk feest op het werk, met wat geluk gaan we de automatisering bij het Zaans Ziekenhuis doen. Het is dus verstandig voortaan ergens anders heen te gaan. :mrgreen:

Dat was sowieso zonder jouw 1tjes en nulletjes ook al het geval.... Wat een klutziekenhuis is dat! En ik kan het weten.....

Watjes...

16wittewatjes.JPG

Arts in het ZMC heeft mij bijna naar huis gestuurd met een wervelfractuur omdat er ...quote: "in principe niets te zien was op de rontgenfoto`s"...... En dat woordje "in principe" vond ik heel eng klinken....vooral omdat ik gewoon voelde dat er iets niet goed zat. Na drie kwartier zeiken om een scan waarbij de arts gewoon kwaad werd, mocht ik dan toch maar door de scan heen.....toen bleek ik toch gelijk te hebben

Arts ---<KNIP>--- ...toen bleek ik toch gelijk te hebben
Ja en? Wij gaan alleen de ICT doen. Wat die slagers doen, moeten zij weten. :p ;) Okay, toegegeven, ook op die afdeling is het een enorme puinzooi. Kosten zijn veel te hoog en de toko moet bezuinigen. Er zullen dus wel wat graaiers uit gaan en wij graaien van onderaf mee. :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back