Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed plan, maar dan wel iedereen die met dat soort kisten wil vliegen een examen laten doen, ook mensen die er nu al mee vliegen, en ook mensen die met extreem snelle kisten vliegen, dus ook een funjet met meer dan 200.....behoorlijk wat kinetische energie in zo'n ding............

gaan we kinderachtig doen ?

en ik wil best examen doen als dat nodig is , heb ik tenminste nog even spanning met vliegen , no problemo ;)

ps ; ga eens werken jij :)

ga ik ff uitzieken terwijl ik mijn baja pimp :cool:

Weer een beunklusje gehad en gelijk maar weer uitgegeven.

Multiplex dogfighter
set up besteld nu maar weer wachten op de post

Motor: Torcster Brushless Gold A3542/4-1460 130g
Regelaar: Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC
Servo's: 4x HiTec HS-65HB Servo
Lipo:Turnigy 2450mAh 4S 30C Lipo Pack

full
full

jij bent goed bezig :D, je bent bij deze gelijk welkom op ht met die vlieger :yes:
lekker battlen :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
niks kinderachtig hoor........ik irriteer me alleen een beetje aan het feit dat er elke keer vanuit gegaan wordt dat de "verse beginners" wel zo idioot zullen zijn om die kisten zonder begeleiding de lucht in te jagen?
En idd denk ik dat als dat soort regels ingevoerd wordt, ze voor iedereen moeten gelden met een "speciale" kist, en het gevaar van een funjet met 200+ is niet kinderachtig.......
gaan we kinderachtig doen ?

en ik wil best examen doen als dat nodig is , heb ik tenminste nog even spanning met vliegen , no problemo ;)

ps ; ga eens werken jij :)

ga ik ff uitzieken terwijl ik mijn baja pimp :cool:

Goed plan, maar dan wel iedereen die met dat soort kisten wil vliegen een examen laten doen, ook mensen die er nu al mee vliegen, en ook mensen die met extreem snelle kisten vliegen, dus ook een funjet met meer dan 200.....behoorlijk wat kinetische energie in zo'n ding............OJA, en een minimaal aantal vlieguren per jaar, net als met een echt brevet...........
niks kinderachtig hoor........ik irriteer me alleen een beetje aan het feit dat er elke keer vanuit gegaan wordt dat de "verse beginners" wel zo idioot zullen zijn om die kisten zonder begeleiding de lucht in te jagen?
En idd denk ik dat als dat soort regels ingevoerd wordt, ze voor iedereen moeten gelden met een "speciale" kist, en het gevaar van een funjet met 200+ is niet kinderachtig.......
Helemaal mee eens. Alleen de mensen die al langere tijd vliegen, ongeacht met wat nog niet gecategoriseerd is voor een brevet, zullen zonder verder examen hun brevet krijgen indien zij al bewezen hebben veilig te kunnen vliegen. :yes: Ook voor wat betreft het behoud van het betreft met een minimum aantal vlieguren per periode vind ik een goed plan. :yes:

En als "beginners" onder begeleiding/toezicht vliegen, is er toch niets aan de hand? Dan krijg je vanzelf ook het grotere brevet. :yes:

En als "beginners" onder begeleiding/toezicht vliegen, is er toch niets aan de hand? Dan krijg je vanzelf ook het grotere brevet. :yes:

Hier sla je de spijker op z'n kop Sleur.

Laten we allemaal niet gaan lopen rellen hier, het zal allemaal best wel mee gaan vallen :yes:

---mompelt iets van een mug die een olifant gaat worden of zoiets---

Laatst bewerkt:
---mompelt iets van een mug die een olifant gaat worden of zoiets---
Het is net al mensen die heel hard lopen te schreeuwen dat verkeersovertredingen voor 4 kilometer te hard rijden (eigenlijk dus 7!!!) belachelijk zijn maar ondertussen vreselijk klagen dat er zo snel door hun straat wordt gereden. :?

Helemaal mee eens. Alleen de mensen die al langere tijd vliegen, ongeacht met wat nog niet gecategoriseerd is voor een brevet, zullen zonder verder examen hun brevet krijgen indien zij al bewezen hebben veilig te kunnen vliegen. :yes: Ook voor wat betreft het behoud van het betreft met een minimum aantal vlieguren per periode vind ik een goed plan. :yes:

helemaal eens , behalve wat je roept over minimum aantal vlieguren per periode :? fietsen verleer je ook niet meer , dus dat vind ik onzin .
er zijn al jaren oude leden die heel af en toe is vliegen , moeten die dan steeds examen doen ?

zo , middagje wezen glasstralen en polijsten , dat oranje spul vliegt eraf , stelt geheel niets voor .

baja word bling bling , ben spontaan weer beter :p

helemaal eens , behalve wat je roept over minimum aantal vlieguren per periode :? fietsen verleer je ook niet meer , dus dat vind ik onzin .
er zijn al jaren oude leden die heel af en toe is vliegen , moeten die dan steeds examen doen ?
Heb jij die wel eens zien vliegen na een paar jaar niets doen? Ja, dat is geheel terecht als die ook weer onder begeleiding moeten laten zien dat ze nog capabel zijn netjes te vliegen. :yes: Daarnaast is een fiets wel iets anders dan een vliegtuig, zeker een bigscale. Als het op de fiets even niet lukt, zet je je voeten op de grond en klaar. Met een vliegtuig heb je ineens een dodelijk projectiel in de lucht weten te krijgen... :?

Het is net als dat je zegt dat iedereen elke 5 (of 10) jaar zijn theorie- en praktijk voor autorijden opnieuw moet doen op basis van een vereenvoudigd examen. Je bent daarmee verplicht de actuele regels te kennen en mag laten zien dat je nog prima mee kan komen in het huidige verkeer. Diegene die het meest gaan sputteren, zijn eigenlijk ook diegene waar ik liever niet bij in de auto zit of me dood aan erger als het wat drukker op de weg is. :yes: En nee, ik rij ook niet perfect en heb zo mijn eigenaardigheidjes. Maar met 45 over de provinciale weg als het donker is of 70 gaan rijden als je op de snelweg de tunnel in gaat, zal wel funest worden voor het behouden van je rijbewijs. :teacher: Mag je dus een paar lessen nemen en je kennis en kunde wat bijspijkeren. :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Heb jij die wel eens zien vliegen na een paar jaar niets doen? Ja, dat is geheel terecht als die ook weer onder begeleiding moeten laten zien dat ze nog capabel zijn netjes te vliegen. :yes: Daarnaast is een fiets wel iets anders dan een vliegtuig, zeker een bigscale. Als het op de fiets even niet lukt, zet je je voeten op de grond en klaar. Met een vliegtuig heb je ineens een dodelijk projectiel in de lucht weten te krijgen... :?

Het is net als dat je zegt dat iedereen elke 5 (of 10) jaar zijn theorie- en praktijk voor autorijden opnieuw moet doen op basis van een vereenvoudigd examen. Je bent daarmee verplicht de actuele regels te kennen en mag laten zien dat je nog prima mee kan komen in het huidige verkeer. Diegene die het meest gaan sputteren, zijn eigenlijk ook diegene waar ik liever niet bij in de auto zit of me dood aan erger als het wat drukker op de weg is. :yes: En nee, ik rij ook niet perfect en heb zo mijn eigenaardigheidjes. Maar met 45 over de provinciale weg als het donker is of 70 gaan rijden als je op de snelweg de tunnel in gaat, zal wel funest worden voor het behouden van je rijbewijs. :teacher: Mag je dus een paar lessen nemen en je kennis en kunde wat bijspijkeren. :thumbsup:

als jullie lekker veel nieuwe regeltjes gaan invoeren , moet je dat zeker niet laten , zal een stuk rustiger op het veld worden , precies wat jullie willen :thumbsup:

regels zijn prima , maar niet gaan overdrijven nu ;)

hoe zal ik mijn ht vlieguren bijhouden ? logboek bijhouden ?
ach , in de filmpjes kunnen jullie precies zien hoeveel ik vlieg en met autootjes speel ;)

*straks weer zwemmen gaat *

als jullie lekker veel nieuwe regeltjes gaan invoeren , moet je dat zeker niet laten , zal een stuk rustiger op het veld worden , precies wat jullie willen :thumbsup:

regels zijn prima , maar niet gaan overdrijven nu ;)

hoe zal ik mijn ht vlieguren bijhouden ? logboek bijhouden ?
ach , in de filmpjes kunnen jullie precies zien hoeveel ik vlieg en met autootjes speel ;)

*straks weer zwemmen gaat *
Neem allemaal eens een stukje verantwoordelijkheid voor jezelf,scheelt al een hele hoop ;).Dat gezeik elke keer,wil je je niet aan de regels houden,dag club gedoe en lekker wildvliegen/rijden.Is het nou echt zo moeilijk

Neem allemaal eens een stukje verantwoordelijkheid voor jezelf,scheelt al een hele hoop ;).Dat gezeik elke keer,wil je je niet aan de regels houden,dag club gedoe en lekker wildvliegen/rijden.Is het nou echt zo moeilijk
Ja, voor sommige helaas wel. :yes: :? En er zijn er genoeg die zichzelf of de situatie overschatten. En natuurlijk gaat dat goed, tot het een keer wel mis gaat. Dan is er helemaal geen veldje meer. :bye:

En er komt ook een stoplicht bij het veld. 8O En toeritdoseerlichten bij de doorgang van de pitstraat naar het veld. :hammer: Gaten waar je je voeten in moet zetten voordat de startblokkeerhaak los gaat zodat je niet per ongeluk weg kunt vliegen zonder goed te staan. :lol: Via geaugmenteerde realiteit komen er lijnen in de lucht om het vlieggebied af te bakenen. :pc: En mijn schoonmoeder staat bij de dijk om een ieder die zich niet aan de regels houdt even vermanend toe te spreken (en daar word je niet vrolijk van :mrgreen:).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back