Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mwah, ik herinner me nog wel dagen dat je vroegtijdig op het veld was en bij aankomst van de rest de brokstukken op de dijk lagen en u uitgevlogen was. :?

jep volgens mij zelfs 2 in 1 dag diablotin en de se
vergeet die pluim maar :rolleyes:
maar t auto rijden is echt geen slecht iedee zaterdag heerlijk gevlogen zonder dat ik moets wachten:D

Ik wou dat ik de gave had om neer te storten, lukt me zo moeilijk,daarom zit ik met zoveel vliegers :-|

Ik had een pluim moeten krijgen ipv een schorsing:)

Je kan ook de container open zetten en met wat geweld wat vliegers erin proppen :yes: Heb je ook gedaan met je foampie opruimactie :)

LOL:D
Net aan het zwembad geluncht, geen mist gezien! Kwam wel een beetje wind, maar das wel lekker verkoelend:cool:
Nu ff netten, dan een siesta en om een uur of 7 maar weer een stukje eten op het terras:D:D:D
Oei, niet zo best. Let je even niet op en je mist gelijk wat. 8O

ploi0.jpg

En dan hier de ''Pieter-B Scalpel''!!!
Het is nog een prototype maar het belooft veel goeds :thumbsup:
2 cm.langere chassis, 2cm. breder chassis. reinforced front posts en servo mount.
Dit is een plaatje dat ik gister ff snel heb gemaakt van 4 lagen glasvezel en 1 laag carbon, maar de volgende wordt volledig van carbon.

002bqj.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/8109/003hdd.jpg
004zds.jpg

006zxas.jpg

003hdd.jpg

Laatst bewerkt:
Op de foto van de onderkant kan je mooi zien dat ik 2 reststukken carbon tegen elkaar aan heb gelegd tussen de glasvezel lagen.

Ik denk dat de volgende bodemplaat ook aan de voorkant doorgetrokken wordt in de lengte en breedte zodat ook de voorwielen tussen het carbon zitten, Dat beschermt mijn stuurservo.

Welke spectrum ontvanger werkt nou ook alweer het best met een digitale servo.Zat zelf weer aan een sr 300 te denken :D

Welke spectrum ontvanger werkt nou ook alweer het best met een digitale servo.Zat zelf weer aan een sr 300 te denken :D
Hangt er van af of je servo ook hogere frame rates aan kan... :? Per definitie zijn niet alle digitale servo's ook geschikt voor hogere frame rates.

jep volgens mij zelfs 2 in 1 dag diablotin en de se
vergeet die pluim maar :rolleyes:
maar t auto rijden is echt geen slecht iedee zaterdag heerlijk gevlogen zonder dat ik moets wachten:D

hmwa , als ik het doe , dan gelijk 2 per dag , en daarvoor jaren niets , ik heb al mijn vliegers nog , behalve de eerste se , die heb ik echt aan flinters gecrashed :-|

en alsof je moet wachten op een paar hoogtijgers , corby en siggy vlogen niet veel , dus was het wachten op mij zeker ? ;) , maar ik durf niet meer te vliegen , stel dat ik wat Vout doe :? , dus je hebt nog ff de ruimte :cool:

maar we komen wel weer hoor , don't worry

Yep eens kijken hoe het met jullie is kom aanstaande vrijdag wel ff naar de binnenbaan in haarlem
Yep, had ik al vernomen. Even handjes schudden en uitzwaaien. ;) 8O

Goed, komt het oude rekensommetje weer... :teacher:

Eerst wat getallen om mee te rekenen. 8)
- Frame rate 20msec. = 50 posities/seconde
- Frame rate 5.5msec = 180 posities/seconde (okay, 181,81818 maar dat rekent klut)
- Servosnelheid 0,11sec/60° bij 6.0V
- Stuuruitslag 60° vol links/vol rechts (aanname voor de berekening, overbrenging 1:1)
- Snelheid 36km/u = 1m/sec = 0,001m/msec. (aannemelijke snelheid bij bochten op de baan)

Als je dus ineens van vol links naar vol rechts stuurt, is het verschil tussen twee posities die de zender doorgeeft bij een standaard frame rate 20 milliseconde. Als vol links naar vol rechts 60° van de servobeweging is, heeft de servo daar 110 milliseconde voor nodig. Dat zijn dus 5 nieuwe posities van de zender verder voor de servo de gewenste positie bereikt. Bij een snelle frame rate van 5,5 milliseconde geeft de zender in dezelfde 110 milliseconde dus 20 nieuwe posities door. Voor "stick bangen" niet interessant om naar een hogere frame rate te gaan.

Wanneer dan wel? Stel je wilt heeeeeeeeel kleine correcties doen gedurende een snelle bocht. Als die correcties telkens iets anders zijn dan kun je meer "updates" van de nieuwe servopositie doorgeven. Het verschil is marginaal tussen beide frame rates met deze servo. Stel je wilt een correctie van 4°, dan 0°, dan -4° en dan weer 0° (neutraal) en die zou je als supermens ook in die tijd zo snel achter elkaar kunnen doen dat het even snel is als een frame per stuurbeweging. Dan krijg je als tijd voor de servoverplaatsing van 4° zo'n 7,33 milliseconde.

Bij een framerate van 20msec zijn 4 frames nodig om de correctie uit te voeren. In die 80msec leg je 0,08 meter af 8O. Wauw, 8 centimeter. Bij een framerate van 5.5msec zijn ongelukkigerwijs onhandige timingsproblemen van toepassing. De servo zal dus niet elke keer de gewenste positie halen omdat deze niet snel genoeg kan verplaatsen. Gevolg is dus onnauwkeurig stuurgedrag. Uiteindelijk zal de gewenste neutraalstand aan het einde wel weer bereikt wordt. Hiervoor zijn zeg 6 frames van 5.5msec nodig. Bij elkaar 33msec. In die tijd leg je 0,033 meter af. Een verschil van bijna 5 centimeter maar door je te trage servo onnauwkeurig sturen. Als je op zo'n stukje zo heftig slingert, kun je beter een paar biertjes minder nemen alvorens te gaan rijden. :D

Conslusie: Als je servo niet snel genoeg is om een hoge frame rate bij te houden, gewoon de standaard frame rate aanhouden. Je haalt er geen winst uit. :nooo: Als je het optimaal wilt gebruiken, zul je een servo van 0,07 tot 0,05 sec/60° moeten hebben. Die zijn schrikbarend duur en nagenoeg nooit in metal gear maar gewoon plastic tandwielen (plastic is lichter en verplaatst sneller).

Snappie? :thumbsup:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back