Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
niet van die moeilijke woorden gebruiken Sleur, PB weet veel van heli's, maar verder heeft hij het technisch inzicht van een cavia..........je moet het simpel houden voor hem...........:murder:
Nee, niet onder druk zetten. Alleen vetraagd de plunjer het van de ene naar de andere kant stromen van de olie. Dit is dus je demping. De olie wordt dus niet onder druk gezet maar geremd in de verplaatsing. Uiteindelijk is het verschil tussen beide kanten 0,0.

Als je een lekke schokbreker hebt, zal je auto op de schroefveer op en neer blijven tippen (zo heftig dat de oscillatie steeds heftiger wordt en alles uit elkaar valt), en wordt onbestuurbaar bij hogere snelheden en remmen. Door de oscillatie te dempen blijft je auto dus mooi stabiel op de weg.

Toevoeging: Probleem bij sommige modelbouwschokbrekers is dat het volume van de stang zodanig groot is, dat de olie daadwerkelijk onder druk komt te staan. Dan kun je net zo goed een vaste stang er tussen zetten. Dit komt o.a. voor bij de schokbrekers van de Baja SS. Die blokkeren als ze meer dan 3/4 ingeschoven worden. 8O Slecht ontwerp. :yes:

Ook ik heeft een galaxy 1 en al sinds jaar en dag een vodafone abbo (in het begin nog libertel) ik was één van de 26.000 abbonees die er in het begin waren ;) :D

Vodafone (Libertel) 15 jaar in Nederland

Tadaaaaa , een heel weekend vrij :banana:

Zondag weet ik nog niet wat ik ga doen , misschien wil elles wel even naar een tuincentrum o.i.d. ik kijk wel ;)

Vanavond lekker bankdrukken en the voice kijken :D

In de demper op de stang zit een zogenaamde plunjer. Hierin zit een gaatje (of meerdere) zodat de olie vertraagd van de ene naar de andere kant kan stromen. De grootte van de gaten, eventueel het aantal gaten en de dikke van de olie bepalen de demping. Luchtbellen zijn funest voor een goede demping en horen er dus niet in. Welke dikke olie, gaatjes en schroefveer je nodig hebt, ik een kwestie van voorkeur, terrein, gewicht, banden, rijstijl etc. Welkom in de wereld van de auto's. :D

Aha, er zit dus nog een schijf in de olie die het toelaat de olie onder druk te zetten. Maar ik neem aan dat dat in de rc niet van toepassing is.
Lezen :D

Tadaaaaa , een heel weekend vrij :banana:

Zondag weet ik nog niet wat ik ga doen , misschien wil elles wel even naar een tuincentrum o.i.d. ik kijk wel ;)
Zaterdag ingepland en zondag tuincentrum o.i.d geen weekend vrij dus.Kan je beter gaan werken zondag :murder:

niet van die moeilijke woorden gebruiken Sleur, PB weet veel van heli's, maar verder heeft hij het technisch inzicht van een cavia..........je moet het simpel houden voor hem...........:murder:
Hmmmm, zal ik proberen.

Een rotte schokbreker rijdt als die Mazda 323, op de Xedos zitten betere en rijdt veel comfortabeler. :mrgreen: ;)

Morgen even een nieuwe foon uitzoeken.Zit te twijfelen tussen de htc desire z,of een galaxy s II.En nog enige twijfel om over te stappen naar vodafone.Heb nu kpn,maar hoor toch ook goede berichten over vodafone.

Bijna klaar met De rustler opnieuw opbouwen en nalopen. Maar ik heb een vraag over de schokbrekers. Ik merkte dat 1 achter schokbreker wat langzamer terug kwam dan de anderen. Nou heb ik beide eraf gehaald, en de veren eraf gehaald. Ik merk dat de pootjes zonder veren niet terug gaan door de oliedruk of wat dan ook. De stand dat je ze inschuift blijven ze doodleuk. Is dit normaal? Zo niet, hoe moet een goede schokbreker werken, en hoe pleeg ik het juiste onderhoud eraan?

Voor je in je haast gaat rennen voor de Galaxy S II zou ik eens kijken voor een heel goed toestel. Ik heb er zelf voor het eerst in 14 jaar een Nokia voor aan de kant geschoven en ben meer dan tevreden. Ik heb dan ook een .....

GALAXY S II :mrgreen:

Top toestel :yes:

Ik zou het filmpje even kijken.Daar zie je duidelijk dat hij de schokbreker onder druk zet,doormiddelvan een compartiment in de cilinder vol te gooien met lucht. En in mijn traxxas Schokbrekers zit dit dus ook ben ik achter. Er zit een blaas bovenin de cilinder die geviuld is met lucht.

bij vodafone 55 euro per maand, 800 mb internet, 450 belminuten en 99 euro voor het toestel. Blijkbaar is alles weer duurder geworden. Gaat ook verder speuren naar betere deal...

voor mensen die wel willen rijden op de mach maar geen cent te makken hebben :) <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

of te gebruiken voor de kap , die is wel cool ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het filmpje even kijken.Daar zie je duidelijk dat hij de schokbreker onder druk zet,doormiddelvan een compartiment in de cilinder vol te gooien met lucht. En in mijn traxxas Schokbrekers zit dit dus ook ben ik achter. Er zit een blaas bovenin de cilinder die geviuld is met lucht.
Mijn schockbrekers zijn goed,maar jij vroeg toch of er een schijfje in zat.Die zit er in toch al dan met 1 of meerdere gaatjes.Heb je bij de Baja en de Savage ook.

zo , baja klaar , dogfighter klaar , alleen heels geen lipo's binnen uit DE warehouse :confused: dinsdag besteld geloof ik , wellicht morgen binnen , kan er dit weekend toch niet mee fladderen vanwege het onstuimige weertje .

hopen dat die vent v/d e revo me nog ff belt , dan heb ik zondag een leuk ritje harderwijk :p

Een vliegende bol.
cheerful.png

Hieronder het filmje
Spherical flying machine developed by Defense Ministry's Research Department - DigInfo TV - Tech News Videos From Japan | The latest technology, products, gadgets and scientific research direct from Tokyo

Makkelijk landen.
grin.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back