Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus het enige verschil met Speculum is de prijs ? ;)
Sommige mensen hebben altijd problemen met techniek. ;) Of het nu afbrekende onderdelen of falende zenders zijn. :D

Maar er is wel een gelijkenis. Er stond me iets van bij dat rond 2008 er een serie DX3.0's is geweest met problemen waarbij de software niet goed was en ook 10mW i.p.v. 100mW gebruikte. Ik heb het even nagezocht en dat blijkt inderdaad zo. Bereik is dan zo'n 80 tot 100 meter i.p.v. 200 tot 300 meter. Deze software is door Horizon Hobby vervangen. Hierover kun je contact opnemen met Horizon Hobby in Duitsland, uitleggen dat je de zender 2e hands hebt gekocht en zeggen dat het bereikt beperkt is. Je moet dan de zender en ontvangers opsturen, Horizon controleert dan de boel, en zet de juiste software er in. Daarna is het probleem opgelost.

Futaba is een prima merk ;)
Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Ze maken alleen gedrogten van zenders (voor auto's). In ieder geval niet mijn smaak. Maar wat me vooral tegen staat is dat Robbe/Futaba gewoon geldkloppers zijn en gebruikers willen graag hun geld doneren aan Robbe/Futaba. De OrangeRX onvangers voor Spektrum en Futaba zijn identiek, alleen de software is anders. Dus waarom dan zelfs voor OrangeRX ontvangers voor Futaba 200% meer rekenen dan die van Spektrum? :? Dat gaat/komt er bij niet in. :nooo:

Sommige mensen hebben altijd problemen met techniek. ;) Of het nu afbrekende onderdelen of falende zenders zijn. :D

Maar er is wel een gelijkenis. Er stond me iets van bij dat rond 2008 er een serie DX3.0's is geweest met problemen waarbij de software niet goed was en ook 10mW i.p.v. 100mW gebruikte. Ik heb het even nagezocht en dat blijkt inderdaad zo. Bereik is dan zo'n 80 tot 100 meter i.p.v. 200 tot 300 meter. Deze software is door Horizon Hobby vervangen. Hierover kun je contact opnemen met Horizon Hobby in Duitsland, uitleggen dat je de zender 2e hands hebt gekocht en zeggen dat het bereikt beperkt is. Je moet dan de zender en ontvangers opsturen, Horizon controleert dan de boel, en zet de juiste software er in. Daarna is het probleem opgelost.

Prima service van Horizon :-)

Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Ze maken alleen gedrogten van zenders (voor auto's). In ieder geval niet mijn smaak. Maar wat me vooral tegen staat is dat Robbe/Futaba gewoon geldkloppers zijn en gebruikers willen graag hun geld doneren aan Robbe/Futaba. De OrangeRX onvangers voor Spektrum en Futaba zijn identiek, alleen de software is anders. Dus waarom dan zelfs voor OrangeRX ontvangers voor Futaba 200% meer rekenen dan die van Spektrum? :? Dat gaat/komt er bij niet in. :nooo:

Kwestie van smaak inderdaad ;)

Perfect, werkt helemaal super :banana:

Zei ik toch ;)

ga ook nog ff naar burp's bouwhok , want burp heeft servohevel nodig voor zijn savie , ik heb hier een berg hevels , zal er vast wel 1 passen.

Yep, was even zoeken maar een gevonden en meteen even er op gezet. :thumbsup:

Kwam er wel achter dat ik de ontvangerpack even mag recyclen :shock:

Pakketje heeft zijn beste tijd wel gehad maar moet voor morgen wel even voldoen. Anders vol gas richting water ;) (Kan er daarna een Revo komen :mrgreen:)

Kwestie van smaak inderdaad ;)
En principes. :yes: Waarom teveel betalen voor iets dat net zo goed werkt maar de helft kost? :D Terugroepacties van Futaba en Spektrum zijn om het even qua aantallen.

Maar uh... Voor wie vond dat de Corally 10SL lekker vlot ging. Eat your heart out! Mijn Hobbywing Xerun 120A 1S SD regelaar en Hobbywing Xerun 17.5T brushless motor zijn binnen. En ook de benodigde programmeerbox kwam gelijktijdig geleverd. 8)

En een hippe TURNIGY bling-bling plakker i.p.v. zo'n duf stickervelletje waar ik er al 20 van heb zat bij het doosje. Van die mooie dikke letters zoals de letter achterop een beetje merk auto zitten, in 3D chroom. :thumbsup:

*foto's maken gaat*

Zei ik toch ;)

Yep, was even zoeken maar een gevonden en meteen even er op gezet. :thumbsup:

Kwam er wel achter dat ik de ontvangerpack even mag recyclen :shock:

Pakketje heeft zijn beste tijd wel gehad maar moet voor morgen wel even voldoen. Anders vol gas richting water ;) (Kan er daarna een Revo komen :mrgreen:)

was weer gezellig in de bouwkeuken burp ;)

je savie kan er weer tegenaan :p
en een E revo voor erbij is een goed plan van je , nog ff en de hele hoogtij groep is weer compleet , vliegen kan altijd nog ;)

FF wachten junkie ik heeft een ombouwset bestolen ga wel ff kijken of het werkt.

oke , ik wacht dat nog ff af , heb ook niet zo'n zin om veel geld uit te geven en de zoveelste zender :murder:

ik denk (weet zeker) dat ik het niet meer red om je bouwlokaal te bezoeken , het is alweer bijna 13;30 u , en moet nog van alles en nog vuurwerk halen , boodschappen doen enz , ik besef mij dat ik dit alleen vandaag nog kan doen , anders word het morgen erg kort bashen .

hopen op redelijk weer morgen , hopen dat het net zo mooi is als vandaag .

veel plezier allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back