Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Edwin

Lekker posten was je zelf wilt. Ik heb in de loop der jaren geleerd dat maar 1% serieus is wat hier gepost word. De rest moet met zoveel korrels zout genomen worden dat je voordat je een zout vergiftiging krijgt het voor de zekerheid overvloedig met bier moet wegspoelen.

En een glimlach natuurlijk.
He He tenminste 1 vlieger die het begrijpt ;) :D

Jammer van al die commotie over wie, wat in welk draadje kan ,mag, moet of kan posten....:confused:
Verdeeldheid is nergens voor nodig...althans, wat mij betreft absoluut niet. :nooo:

In ongezouten hollands en héél kort door de bocht:

"wat een gezeik " ;)
Zeikerd ;)

ben ik ook gewoon blijven doen, want zo eigenwijs ben ik dan weer wel........:banana:
Wat dat betreft had ik wel een Hoogtijer kunnen zijn.......(dekking zoekt)
Edwin

Lekker posten was je zelf wilt. Ik heb in de loop der jaren geleerd dat maar 1% serieus is wat hier gepost word. De rest moet met zoveel korrels zout genomen worden dat je voordat je een zout vergiftiging krijgt het voor de zekerheid overvloedig met bier moet wegspoelen.

En een glimlach natuurlijk.

Zoals ik toen al zei; wat mij betreft is 1 draadje het eenvoudigste en ook het leukste en kunnen we zo weer terug naar de oude situatie.
Alleen zou ik, en waarschijnlijk meerder met mij het dan wel op prijs stellen als we, ook als de Hoogtij groep met andere dingen bezig is, het wel ook gewoon over vliegen kunnen hebben.......:D

tuurlijk kunnen we het over vliegen hebben , wij gaan zelfs straks al indoor vliegen , dus lullen we weer over vliegers , en morgen lullen we weer over autootjes , en al in da mix ;)

ik ga zo rijden richting wormer , ik zeg tot zo :p

Als ik de verhalen zo lees hebben hullie echt geen idee hoe een automaat werkt en hoe de koppeling geregeld is,heb heel wat larriekoek voorbij zien komen.

Haha, ik heb ook smakelijk gelachen om da lariekoek. ;)

Dat word een heel technisch verhaal maar even simpel uitgelegd:
De koppeling werkt op vloeistof en niet met een plaat en tegenwoordig zijn de meeste uitgerust met een koppel omvormer wat inhoud dat er ook geremd word op de motor.Je moet het simpel zien als een peddel(de motor) in het water(versnellings bak)(maar dan met kommen)als je roeit ga je vooruit hou je de peddel in het water rem je weer af, als je net zo hard zou roeien als dat je vaart heb heb je geen weerstand(dus ook geen slip)ga je nu ineens achteruit roeien rem je dus meer af.Met achteruit roeien bedoel ik dat je bak harder gaat draaien als je motor.Snappie?

Wel een heel simpele voorstelling maar klopt wel in de basis. De werking van een automatische bak is niet zomaar even uit te leggen. zeker tegenwoordig met de geheel electronische bakken. Komt zeer veel bij kijken.

En ik was ook altijd van mening dat het enige echte rijden alleen met een schakelbak kon. Ben daar na gisteren en vandaag vanaf ;)

BMW heeft echt een heerlijke bak en schakelt zelfs vrijwel zonder dat je het merkt. Ik zie soms de toerenteller wat terug lopen en weet dat er dan is geschakeld.

En ja, de hele auto rijdt echt fantastisch. Ik dacht dat de snelste weg terug via Oostenrijk was. Duurde dus een uurtje langer voor ik thuis was :) Zal even een fotootje plaatsen van de bolide. Wat er vaak wordt vergeten is dat een auto op de openbare weg geen race-auto is. En is rijden met al dat "automatische" gedoe dan opeens geen rijden meer? Je hebt er zelf al meer van in je auto dan je denkt. Of slinger je je auto nog aan met een slinger?

Ik ga maar op zoek naar een knappe TamTech, die waren tenminste degelijk. :rolling:

Heb hem ook nog rij-klaar staan :yes:

Foto-VPAJOWJE-G.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back