Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok, ik moet even kijken hoeveel ik er nodig heb. PM mij je telefoonnummer anders even, dan bel ikje zodra ik het weet.

Mocht er nog iemand in Beverwijk of Heemskerk iets hebben liggen, dan hoor ik het graag. Scheelt weer een langer ritje.

inderdaad :p

oja ,bijna vergeten , dit vliegertje met een span van een meter zat ook nog bij de handel , alleen een motortje plaatsen en vliegen maar :D

kent iemand deze vliegert ?

pylon003.jpg
:yes:

Graupner chico.... linkie

been there, had it, ect.... ;-)

Wel een foto maken. Wil wel zien hoe je zo'n knol van achteren flink aanduwt de heli in. :mrgreen:

Helaas, maken van foto's is niet toegestaan in de heli......
Enige keer dat ik foto's en films kon maken was in Egypte, moet dat nog wel ergens hebben, zijn toen van Alexandrie naar Cairo gevlogen over de Nijl.
Overigens geen Shetland ponies gezien daar, wel veel ezels en kamelen :D

straks nog even de kat voeren op mijn werk en achter een dweilmachine aan banjeren. En dan de nieuwe koi ophalen in Castricum. Dan maar even een veldmuis opbellen voor wat tegels, en morgen aan de bak in de tuin.

Systeembeheren is best saai, zeker vanuit huis. ;) Dus maar wat brokken schuim opgegraven en verder in elkaar gezet. Servodraden voor de rolroeren op lengte gemaakt, ontvanger geplakt, ontvangerdraden netjes weggewerkt (iets op 90 graden en zo, geeft een leuk antennetje achterop), scharnieren goed gezet. Nu de laatste klemmetjes plakken en dan de twee helften aan elkaar. 8) Nog de 3S 2200mAh's zien te vinden, opladen en morgen maar kijken of het wat wordt. :yes:

dogfighter1_3.jpg

Netjes huursletje :thumbsup:

Morgen mijn schoonouders 50 jaar getrouwd dus feestje en niet vliegen :nooo:

Vrijdag zal ik de DF (inmiddels scharnieren in het rudder) en de Parkzone Spitfire helemaal afmaken. Staan ze gereed om te kunnen vliegen. Funjet doe ik even een andere motormount in (overgenomen van Hobby (David))

Als ik nog wat tijd over heb de P51 verder afmaken. Servoheveltje vervangen en kabels wegwerken. De hangaar staat straks vol met vliegtuigen die ook echt kunnen vliegen :shock:

De indoortroep smijt ik allemaal weg op de disc na. Silent Mite moet ik alleen het rudder even van plakken.

Iemand nog interesse in een Acromaster? Klein beetje werk aan (rudderservo vervangen en nieuwe prop. Anders flikker ik hem weg.

:yes:

Graupner chico.... linkie

been there, had it, ect.... ;-)

gaaf :D , tja ,ik loop achter , maar ik ben later met de vlieghobby begonnen , dus ik moet nog even door die fase die jullie al gehad hebben ;)

bovendien blijf ik nitro erg leuk vinden , veel leuker als dat saaie electro , 3 minuten vliegen 45 min laden :-|
lekker pielen met nitro dus ;)

de chico zojuist voorzien van 2.5cc mvvs , maar ff kijken hoe hij daarmee vliegt

mvvs001-1.jpg

Systeembeheren is best saai, zeker vanuit huis. ;) Dus maar wat brokken schuim opgegraven en verder in elkaar gezet. Servodraden voor de rolroeren op lengte gemaakt, ontvanger geplakt, ontvangerdraden netjes weggewerkt (iets op 90 graden en zo, geeft een leuk antennetje achterop), scharnieren goed gezet. Nu de laatste klemmetjes plakken en dan de twee helften aan elkaar. 8) Nog de 3S 2200mAh's zien te vinden, opladen en morgen maar kijken of het wat wordt. :yes:

zeer goed bezig :cool:

Sleur heeft toch geen tijd voor vliegen met zijn nieuwe toko... hij gaat dus naar Vinni :rolling: :p

Ik mot 'm niet... is piep en elektro :mad: :rolleyes:

Sleur heeft toch geen tijd voor vliegen met zijn nieuwe toko... hij gaat dus naar Vinni :rolling: :p
Over 2 weken ben ik in de bijstand. Hoezo geen tijd? :? :(

@junkie: Waar heb jij het CG van de DF? Boekje zegt 68mm maar MPX kennende vliegt het beter als het 5mm naar voor ligt. Dat is precies op waar de dikkere carbon strip zit. Toch? :worship:
(wordt waarschijnlijk lood plakken bij gebruik van 3S 2200mAh :evil:)

-edit-
Nou, dat hondenhok is klaar. :D Merkwaardig genoeg zit het kielvlak en stabilo perfect recht en haaks maar de vleugel zit er scheef onder. De rechter kant komt bij de tip bijna 1cm hoger uit dan de linker kant. 8O Maar even een randje schuren ergens. Uitslagen op 10mm allemaal, rollen met dat kreng. :? :yes: Oh ja,kan ook op 35% uitslag via een schakelaartje op de zender uiteraard. Vliegklaar met 3S 2200mAh accu slechts 789 grammetjes. :lol:

Setup:
Graupner Compact 45 ESC (had ik nog liggen van de MPX Blizzard)
Torcster A3542-1460kV motor (had ik ook nog liggen van de MPX Blizzard)
HXT900 Servo's (4x) 8O :rolling:
Spektrum AR6255 ontvanger (hekel punt ;))

Laatst bewerkt:

dogfighter1_3.jpg

Hey, goed idee :-) ;-)

2012-05-16185853.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back