Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij deze is het Air Cam verhaal ook ten einde gekomen. Was de bedoeling om op Bryan zijn voetbal club een paar foto's te maken van het team met de quad. Alles was keurig nagelopen en opgestart. Quad hangt op 2 meter hoogte en gaat er in eens volgas vandoor. Hij schiet omhoog en verdwijnt richting de tennisbaan en woonwijk.

Totaal geen controle meer over te krijgen. Als laatste geprobeert om de zender uit te zetten zodat hij in return to home zou gaan. Nou vergeet het maar mooi niet. Ik stond echt verstijft. Gelijk met een ploeg er achter aan. Hij blijkt een eind verder gecrached te zijn. Props stonden nog vol op te spinnen. Er stonden een hoop mensen om heen.

Toen ik aan kwam dacht ik eerst dat er iemand geraakt was, maar dat was dus niet het geval. Hij is naast het fietspad in het gras terecht gekomen. Props nog heel. Onderstel stuk. 2 armen gebroken. Verder alles aanwezig behalve. MIJN GOPRO !!!!!!!!!!!...........................

Alles afgezocht, maar niet meer kunnen vinden. Omdat ik niet als eerste aanwezig was en er een hoop omstanders waren gaat het vermoeden dat deze gejat is. Jammer dus.

Ben al lang blij dat er geen gewonden zijn gevallen of enige andere schades zijn geweest.

Een grote vraag blijft alleen. HOE IS DIT NOU MOGELIJK!!!!!!!!!!

Ik ben er klaar mee. Blijkbaar mag het bij mij niet goed gaan.

punt.:mad:

Mooi kutje bef Jasper, wees idd blij dat er niemand geraakt is. Die props zijn echt dodelijk als dat met een gangetje naar beneden komt. Staat er een serienummer op de gopro, anders ff marktplaats in de gaten houden. Dat is echt zwaar klote als die gejat is.

En de reden... iets met Futaba? :wink:

Japser das echt knudde zeg.....
Lijkt wel een eigen leven te lijden.... gelukkig dat er niemand door geraakt is...

...

Nu pas mijn eerste keer FPV vliegen dit jaar, moeten wachten omdat mijn osd stuk was....
Flink wat wind, maar o zo gaaf weer.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is nou juist het probleem. Ik zou niet weten waarom. Ik heb ondertussen genoeg ervaring en heb alles prima in orde. Voor deze fatale vlucht heb ik hier op het erf nog een opname gemaakt van Bryan en een vriendje die aan het spelen waren. Weet ik hoeveel vluchten ik al heb gemaakt met deze controller. Ging super en dan nu dit.

Ik ben het vertrouwen echt kwijt van DJI NAZA.

Morgenochtend maar eens bellen met Sandor van DIGITECH. Ik wordt hier echt gek van. Zeker nu mij GoPro ook nog eens weg is.

Je moet toch echt Aso zijn om na een crash gelijk zo'n ding in je zak te steken. Ben er echt ziek van.......dat kan ik julli wel vertellen.

Ben echt wel een doorzetten, maar dit is toch wel een beetje de druppel. Gelukkig zijn er een hoop mensen die nooit wat hebben. Gelukkig voor hun.

Mooi fimpie Nickos. Morgen wordt het lekker, dus op naar het veld,

Klussen voor morgen gaan nu toch niet door.

Als iemand zijn spul voor elkaar had ben jij het...
Ik zal mijn ogen en oren openhouden, je weet nooit of je wat opvangt over je GOPRO.
Liep even net naar buiten en toen voelde ik druppels...."druppels"...WTF

Bokkie bef Frismans. :( Die multiflopters zuigen gewoon. :yes: Alles toevertrouwen aan een lullig microcoontrollertje (ongeacht of het merkspul is of niet) gaat het niet worden. Geen veiligheidsvoorzieningen, je ontvanger gaat flippen en *poef* weg. Het blijft hobbyspul (hoe lullig dat ook mag klinken).

Anyway, ik heb mijn blije doos ontvangen. :banana: Alleen is het echt wel HK kwaliteit. Servo's moet je maar ergens op kleven zonder bevestiging. De lijmverbindingen in de romp zijn slecht (was ook al bij de Dimona zo). Net niet af, low budget. Maar goed, voor 250 eypo helemaal vliegklaar is niet verkeerd. Nu dus wat klodders Bison Kombi Powerrrrrrr om de boel vast te zetten. Positieve is dat in de huidige versie een mooie canopy lock zit in plaats van een schroefje, het wieltje van betere kwaliteit is en er een alu spinner bij zit (hoewel die 38mm is en de neus 40mm :?).

ask21_02.jpg

Bokkie bef Frismans. :( Die multiflopters zuigen gewoon. :yes: Alles toevertrouwen aan een lullig microcoontrollertje (ongeacht of het merkspul is of niet) gaat het niet worden. Geen veiligheidsvoorzieningen, je ontvanger gaat flippen en *poef* weg. Het blijft hobbyspul (hoe lullig dat ook mag klinken).

Anyway, ik heb mijn blije doos ontvangen. :banana: Alleen is het echt wel HK kwaliteit. Servo's moet je maar ergens op kleven zonder bevestiging. De lijmverbindingen in de romp zijn slecht (was ook al bij de Dimona zo). Net niet af, low budget. Maar goed, voor 250 eypo helemaal vliegklaar is niet verkeerd. Nu dus wat klodders Bison Kombi Powerrrrrrr om de boel vast te zetten. Positieve is dat in de huidige versie een mooie canopy lock zit in plaats van een schroefje, het wieltje van betere kwaliteit is en er een alu spinner bij zit (hoewel die 38mm is en de neus 40mm :?).

ask21_02.jpg

Zal mijn zwevers ook eens afmaken.

Het hele verhaal. Ik ga het niet twee keer kloppen. ;) Maar komend weekend gaat-ie nog niet vliegen. Alle waar naar zijn geld. Hier gaat tijd in zitten wat die Chinezen er niet in gestopt hebben om kosten te besparen. :?

Het hele verhaal. Ik ga het niet twee keer kloppen. ;) Maar komend weekend gaat-ie nog niet vliegen. Alle waar naar zijn geld. Hier gaat tijd in zitten wat die Chinezen er niet in gestopt hebben om kosten te besparen. :?

leuke bak sleur ;) en leuk om hem te verbeteren toch ?
jij bent iig weer lekker bezig :p

jasper ; sterkte met je grote verlies :(

pas wel op met dat spul , het klinkt allemaal best gevaarlijk en onbetrouwbaar als ik dat zo lees , kan heel anders aflopen .

welterusten , ff opladen voor morgen .

pas wel op met dat spul , het klinkt allemaal best gevaarlijk en onbetrouwbaar als ik dat zo lees , kan heel anders aflopen .

Ja daar heb je gelijk in. Als ik nou wist wat de oorzaak was, dan kon het opgelost worden. Ik weet alleen niet wat er gebeurt is. Zou bijna denken dat de ontvanger in de stress is gegaan.

Ben nu bezig wat dingen lost te halen om te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Ben nog steeds pissig dat ik mijn GoPro kwijt ben. In de volgende graveer ik mijn telefoonnummer.:D

Balen zeg Jasper!!!

Tot nu toe geen negatieve ervaringen met de dji naza mogen ontdekken (gelukkig).
Of het aan de dji naza ligt weet je nog niet?!

Je zegt dat de motoren nog volop aan het draaien waren. Klinkt als kortsluiting ergens. Heb je het verhaal (droog) kunnen reproduceren?

Balen dat je GoPro weg is :( Lag die echt niet ergens nog in het gras? (je weet zelf dat iets dergelijks door een klap in de grond meters verderop kan liggen van waar de crash heeft plaats gevonden.

Morgen inderdaad weer goed weer. Morgenavond maar weer wat FPV vluchtjes maken met de TBS Disco :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back