Rimpels calmato folie / bouwvragen

Gezien het doel van het ding (brevet halen) en het jaargetijde, zou ik de wielkapjes gewoon weglaten en rupsbanden, eh, ik bedoel, grotere wielen, monteren.

Laat eens een foto zien van het mankement dan kunnen wij het beter beoordelen.
Bij de calmato van mijn vrouw klopte de stand van de vleugel niet t.o.v. de staartdelen en heb daarom de instelhoek van het het kielvlak moeten aanpassen.

Nu de vleugel gemonteerd zit, zit er geen verschil meer in, dinsdag laat ik de kist keuren, en zal ik het punt aanstippen tijdens de keuring.

Groeten sjoerd

Ik ben net bij de gamma geweest, om materialen halen voor een transport kist.
Maar ik vind hout toch erg zwaar worden, iemand goede ideeen?

Groeten sjoerd

spezielle-werkzeugkisten.jpg

Gewoon geen transportkist maken. Een Calmato 1400ep is maar een klein kistje, onzinnig om daar een hele kist omheen te gaan timmeren, dat maakt het slepen met het ding alleen maar fors onhandiger.

Gewoon geen transportkist maken. Een Calmato 1400ep is maar een klein kistje, onzinnig om daar een hele kist omheen te gaan timmeren, dat maakt het slepen met het ding alleen maar fors onhandiger.

Helemaal mee eens, ter bescherming maak ik voor de vleugels hoezen van radiator folie, met de aluminium kant naar buiten. Ze kunnen dan in de zon liggen zonder te rimpelen.

mijn favoriete beschermingsmateriaal haal ik bij de praxis, is ook een isolatiemateriaal, is groen aan de buitenkant. Is niet de goedkoopste, maar ik vind het véél beter dan de noppenfolie met aluminium laagje wat ik vroeger gebruikte!

ik gebruik idd. ook dat spul. samen met een hete kachel en een stuk metaal, effe samensmelten en klaar. (zilveren kant buiten)

maarrrrr. de calmato die ik vlieg heeft winglets en die blijven er telkens achter haken!

groeten sjoerd

Die winglets kun je zo maken dat ze met één boutje per kant vastzitten. Schroef je ze er af en doe ze bij de vleugelzak in. Is nog altijd makkeljker dan een houten kist versjouwen :)

Back