Vandaag op de Maasvlakte wezen vliegen, eerst even met de Sniff.
Ik heb de ASw in elkaar gestoken, alles nogmaals gecontroleerd, en Justus zwiepte haar het duin af.
Eigenlijk vloog die gelijk heel stabiel, ik vloog alleen iets te ver en laag naar buiten na een uitwijk en zakte onderuit naar het strand, geslaagde landing van boven.
Na een wandeling het zwaartepunt iets naar achteren verlegd (ik moest eerst blijven drukken voor snelheid vasthouden).
Opnieuw van het duin en vanaf de eerste seconde vloog die echt HEERLIJK!!!!!!!!!, een half uurtje heerlijk gevlogen, maakt echt goed snelheid, een dynamische kist.
Gedurende het vliegen kwam ik er steeds meer achter dat deze kist echt heel actief op het richtingroer gevlogen moet worden bij het vliegen van bochten en zeker van scherpe hoge bochten.
Helaas eindigde deze rit in een aanvaring met:
De kleine rakker van Justus kwam van links en ik van rechts, er vlogen veel stukken van dit stripfiguur door de lucht en de ASW op zijn kop na een 360 graden rondje, gelukkig kon ik de kist draaien en behoorlijk veilig en rustig landen.
De schade: voorlijst en een stuk leading edge ingedrukt (10 cm breed en 4 cm diep), is gelukkig goed te repareren.
In de romp rond de cockpit 3 kraakjes, in de staart 2 stuikbreukjes.(ik moest de romp toch nog spuiten

)
Al met al toch een geslaagde dag gehad, heerlijk gevolgen en motivatie genoeg om deze heerlijke(helling) kist te repareren en helemaal af te maken.
Ik zal vanavond foto's maken, en vraag dan aan jullie advies voor de reparatie(vooral de vleugel, de romp kan ik wel)
wordt vervolgd

Terence

pwant die wil niet van mijn bek af)
Justus vooral geen hard feelings, it's all in the game, jij moet nieuwe Obelix bouwen helaas