Rippin ASW24 3,25m

Hoi Japie,

Door het schitterende modelvliegweer afgelopen weekend ben ik niet bij de Asw geweest. Ik zal mn pa wel even vragen of hij komend weekend een paar foto's van de kist kan maken.

Groeten Merlijn

Mooi hoor!! Al gevlogen?? Een paar filmpjes van deze zwever zou ik erg mooi vinden!

Nee nog niet gevlogen.
Daar wacht ik nog even een paar weekjes mee als we lekker in de stoel naar boven kunnen turen.
Ben benieuwd hoe jou spinner straks past.
Succes met bouwen.
Ton

Hallo Jaap,

Na een poos allerlei zaken aan jouw oude ASW 24 uitgevoerd te hebben, heb ik hem deze week vliegklaar gemaakt.

Morgen maar eens van het duin af gooien.

Ik heb het instelhoek verschil op 1,5 graden gebracht.

Hij heeft ook weer een puntneusje, toch wel veel mooier vindt ik zelf.

full

Ik ben erg benieuwd hoe hij vliegt, hopelijk vindt ik een video meneer die dat morgen wil filmen;)

Terence

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag op de Maasvlakte wezen vliegen, eerst even met de Sniff.

Ik heb de ASw in elkaar gestoken, alles nogmaals gecontroleerd, en Justus zwiepte haar het duin af.

Eigenlijk vloog die gelijk heel stabiel, ik vloog alleen iets te ver en laag naar buiten na een uitwijk en zakte onderuit naar het strand, geslaagde landing van boven.

Na een wandeling het zwaartepunt iets naar achteren verlegd (ik moest eerst blijven drukken voor snelheid vasthouden).

Opnieuw van het duin en vanaf de eerste seconde vloog die echt HEERLIJK!!!!!!!!!, een half uurtje heerlijk gevlogen, maakt echt goed snelheid, een dynamische kist.

Gedurende het vliegen kwam ik er steeds meer achter dat deze kist echt heel actief op het richtingroer gevlogen moet worden bij het vliegen van bochten en zeker van scherpe hoge bochten.

Helaas eindigde deze rit in een aanvaring met:
REM_2010_mascotte_Obelix_ghilenejansen.jpeg

De kleine rakker van Justus kwam van links en ik van rechts, er vlogen veel stukken van dit stripfiguur door de lucht en de ASW op zijn kop na een 360 graden rondje, gelukkig kon ik de kist draaien en behoorlijk veilig en rustig landen.

De schade: voorlijst en een stuk leading edge ingedrukt (10 cm breed en 4 cm diep), is gelukkig goed te repareren.

In de romp rond de cockpit 3 kraakjes, in de staart 2 stuikbreukjes.(ik moest de romp toch nog spuiten;))

Al met al toch een geslaagde dag gehad, heerlijk gevolgen en motivatie genoeg om deze heerlijke(helling) kist te repareren en helemaal af te maken.

Ik zal vanavond foto's maken, en vraag dan aan jullie advies voor de reparatie(vooral de vleugel, de romp kan ik wel)

wordt vervolgd

:pTerence:p(:pwant die wil niet van mijn bek af)

Justus vooral geen hard feelings, it's all in the game, jij moet nieuwe Obelix bouwen helaas

Laatst bewerkt:
Echt een hele mooi kist!

offtopic:
Dit is de enige foto die ik heb van Obelix voor:

En dit was erna:

Het ergste is het verlies van de ontvanger die ergens op het duin terecht is gekomen.

De ASW gaat gelukkig wel weer vliegen en er komt wel weer een nieuwe Obelix want het is wel echt een leuk ding om mee te donderjagen!!

Ik heb even mogen sturen met deze kist. (doen we wel vaker, ff de zender doorgeven) Hij vliegt super, reageert goed op de roeren en gaat er rete snel vandoor. Echt een kist voor de helling.

Even foto's gemaakt

eerst de vleugel:

bovenzijde
full

onderzijde

full

Voorlijst is over 20 cm "los", dus die moet over een groter stuk vervangen
worden.
stuik in de huid richting achterlijst, (voelt wel keihard aan, niet buigen)

Romp

full

full

De romp is het makkelijkst, de breuken in de cockpitrand zitten weer in de normale stand inmiddels, eerst versterken binnenzijden en daarna laminaat aan buitenzijde opbouwen.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.

groet

Terence

Zonde van Obelixxie, komt wel weer goed toch?
Mijn hersens zijn aan het knarsen, hoe deze reparatie weer goed en snel wordt uitgevoerd (inweektijd)
Terence

Echt een hele mooi kist!

offtopic:
Dit is de enige foto die ik heb van Obelix voor:

En dit was erna:

Het ergste is het verlies van de ontvanger die ergens op het duin terecht is gekomen.

De ASW gaat gelukkig wel weer vliegen en er komt wel weer een nieuwe Obelix want het is wel echt een leuk ding om mee te donderjagen!!

Raymond heeft nog prachtige foto's gemaakt

deze was vlak voor Obelix overstak;)

full

Terence

Hij vliegt weer

de afgelopen maanden tussen door de romp en de vleugel gerepareerd.
Gisteren de romp gespoten, en alles gecontroleerd.

Vanmorgen door Jacob opgehaald en naar de maasvlakte, Maarten, Lyckele en Arjan waren er al.

Hij ging net als de vorige keer weer heerlijk voor het duin langs.

Ik ben echt blij met deze heerlijke zwever, die een groot snelheidsbereik heeft en echt heerlijk vliegt.

Klein minpuntje was dat elke keer als het hard ging er een remklep een paar mm omhoog kwam.

Oorzaak is twee veels te lichte servo's (HXT 900) die toch een tandje hebben verloren wat ik met afstellen niet heb gemerkt. Ergernis momentje van mezelf, ik wist het eigenlijk en had ze moeten vervangen:rolleyes::rolleyes:

Nieuwe goede servo's monteren en goed afstellen.

Jaap ik ben echt blij met deze mooie kist:p

Terence

Mooi zo terence!! En toen ik die hxt900's er in kwakte wist ik van toeten noch blazen..

Dat bedoelde ik ook niet hoor, maar dat wist je wel toch;)

Ik heb hem trouwens een beetje mooier gemaakt vindt ik zelf

full

Terence

Back