Riva aquarama

full
full
full
full
full
full
Hallo weet iemand wat voor motor ik in dit project het best kan bouwen?
Ikzelf denk aan brushless allen kan je hier niet mee achteruit
De ruwbouw is bijna klaar dus ik moet nu het apparatuur gaan inbouwen iemand nog een advies de riva is 170 schaal 1:5 gebouwd van de armatie tekeningen

Laatst bewerkt door een moderator:
Met een brushless kun je gewoon achteruit hoor. Ligt aan je regelaar of het kan,.. niet aan de motor.

Begrijp ik nou goed dat die boot 1 meter en 70 cm is? Dat wordt een hele dikke motor dan. Misschien beter 2 stuks. Zo`n boot moet planeren. Hij moet door snelheid zichzelf optillen om vervolgens minder weerstand te krijgen en vaart te maken.

Dat wordt geen goedkope opzet denk ik.

Succes,.. ik ga dit wel volgen. Heb de tekeningen al een hele tijd liggen maar blijf toch iedere keer weer met mijn auto`s aan het bouwen. Heb me al wel eens behoorlijk verdiept in deze boot.

Ik ben erg benieuwd naar het antwoordt van mensen met praktijkervaring met zo`n groot model. Ik denk dat je ook moet vermelden hoeveel hij nu al weegt om een goed antwoord te krijgen.

Edit: Heb net even gekeken,. er zijn er die op 6s lipo varen met een dikke Neu. Ook vermelde iemand een 60mm prop.

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit mooie vormen wat voor beplanking komt er op
wel een flinke romp zeg 170 maar grote romp heeft het voordeel dat je heel veel ruimte heb

maak je hem met alle toeters en bellen erop zoals schijnwerpers en andere verlichting zie wel uitsparingen maar dit kan ook fake zijn natuurlijk leuk draadje om te volgen alleen jammer dat je niet eerder gepost heb van de opbouw

zie al 2 asgaten zitten dus zal 2 motorig worden neem ik aan

succes ermee verder man

Riva

ziet er goed uit mooie vormen wat voor beplanking komt er op
wel een flinke romp zeg 170 maar grote romp heeft het voordeel dat je heel veel ruimte heb

maak je hem met alle toeters en bellen erop zoals schijnwerpers en andere verlichting zie wel uitsparingen maar dit kan ook fake zijn natuurlijk leuk draadje om te volgen alleen jammer dat je niet eerder gepost heb van de opbouw

zie al 2 asgaten zitten dus zal 2 motorig worden neem ik aan

succes ermee verder man

Klopt er staan ook meer foto's op mijn pagina ook die van de verlichting

ja ik zie het nu ja mooi hoor alleen een beetje aparte volgorde van bouwen
eerst de binnenkant en daarna pas de romp zelf heeft dit een rede

ik zie alleen je schijnwerpers niet branden of zijn die fake
wat voor leds gebruik je en hoe ga je die schakelen
wat voor zender ga je gebruiken je heb wel een paar kan nodig
met zoveel verlichting
waar ga je de romp mee bekleden
hoe heb je de ruitjes voor de tellers gemaakt (poppen ogen soms)

ja ik zie het nu ja mooi hoor alleen een beetje aparte volgorde van bouwen
eerst de binnenkant en daarna pas de romp zelf heeft dit een rede

ik zie alleen je schijnwerpers niet branden of zijn die fake
wat voor leds gebruik je en hoe ga je die schakelen
wat voor zender ga je gebruiken je heb wel een paar kan nodig
met zoveel verlichting
waar ga je de romp mee bekleden
hoe heb je de ruitjes voor de tellers gemaakt (poppen ogen soms)

De schijnwerper komen er nog in.er zit een buis in waar ik de bedrading door kan trekken de leds die ik gebruik zijn uit een remlicht van een auto
Ik denk de futuba18 junior die heb ik nog liggen
De romp ga ik bekleden met mahonie fineer
De ruitjes voor de teller ga ik niet gebruiken want ze zijn origineel niet bol
Gr.marcel

Back