rjx.50

• Topicstarter Topicstarter elbacky
  • Startdatum Startdatum
E

elbacky

Guest
zoals de tittel het zegt heb ik een rjx .50 gebouwd.

nu ik heb deze getest zonder rotorbladen en de gyro houd de staart vrij recht.

nu steek ik de blaren en laat ik hem stilletjes op toeren komen, eens ik op 1/4 van de zender sta gaat mijn heli rond draaien in tegen wijzerzin= ik vermoed dat dit de tegenwerkende kracht is van de beweging van de blades.

nu zou ik zeggen ik kan trimmen zodat dit opgehoffen wordt maar ik mag mijn hendel volledig rechts duwen om de staart terug te krijgen dan nog blijft hij draaien wel minder snel, mijn aanslag van mijn staart zit op het uiterste punt al.

iemand een idee om dit op te lossen? grotere staart blades? nu staan de originele er op.

grz

die theorie heb ik gevolg maar het blijft het zelfde.

ik heb no een bouwverslag van rjx50tegen gekomen op dit forum en hij heeft de staart tails vervangen door blades van 92mm= groter oppervlakte. deze die er nu opstaan zijn plastiek en vrij flexibel.

zou dit de oplossing kunnen zijn ik kan niet meer sturen dan dat het asje achteraan lang is :-)

ik geloof niet dat een originele setup niet werkt, weet je heel zeker dat je gyro de goede kant op corrigeert?Draait de rotor de goede kant op?

ligt zeker weten aan je afstelling hoor.
Controlleer stuur en correctie richting, zijn 2 verschillende dingen.
De theorie uit een voorgaande post is niet universeel voor elke heli.
Beredeneer zelf logisch wat de heli doet als de bladen een bepaalde kant opgaan, je kunt het ook vergelijken met het roer van een schip.

En ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met helis (niet veel gok ik) maar het is verstandig om hulp te zoeken anders is hij binnen 5seconden total loss.

Laatst bewerkt:
ik moet naar rechts bijsturen om de heli juist te krijgen, maar ook al stuur ik volledig uit dan nog draait hij door.

als ik kijk naar mijn gyro dan corrigeert hij naar zelfde richting.

super veel ervaring is er niet, maar heb wel al trex 450 en 550 afgesteld gekregen, maar idt heb ik nog niet meegemaakt:-)

ligt zeker weten aan je afstelling hoor.
Controlleer stuur en correctie richting, zijn 2 verschillende dingen.
De theorie uit een voorgaande post is niet universeel voor elke heli.
Beredeneer zelf logisch wat de heli doet als de bladen een bepaalde kant opgaan, je kunt het ook vergelijken met het roer van een schip.

En ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met helis (niet veel gok ik) maar het is verstandig om hulp te zoeken anders is hij binnen 5seconden total loss.

alvast bedankt voor jullie medewerking:-)

ondertussen heb ik mijn probleem opgelost de afstanden van de rods/ballinks kloppen niet helemaal in het boekje.

ben ik teweten gekomen door iemand op te bellen die het zelfde type heeft:-)

hierdoor had de heli geen negatieve pitch waardoor hij te veel weerstand had en waardoor de staart bij een trage snelheid dit niet kon verwerken...

problem solved
thx

en heb je nu zijn linklengtes aangehouden? Of heb je het zelf fatsoenlijk afgesteld?
Dus midstick 0 graden en symmetrische max/min pitch?

en heb je nu zijn linklengtes aangehouden? Of heb je het zelf fatsoenlijk afgesteld?
Dus midstick 0 graden en symmetrische max/min pitch?

+1 heel belangrijk!!

Gebruik de lengte van links die in manuals staan enkel als referentie!! Nooit gewoon blindelings gebruiken, maar altijd exact nameten of alles klopt! Dus low stick (-x graden) mid stick (0 gr) en high stick (+x graden).

Tim

En eventueel voor het optoeren in normal mode -4 of -5 gebruiken

Dan kun je rustig op laten toeren zonder de motor en koppeling onnodig te belasten
maar ik vlieg nooit in normal, ik toer alleen op in die stand
vliegen doe ik altijd in idle 1 of 2, waar ik gewoon -12 tot +12 heb

Back