RJX, BeastX en spinblades

Ik ben begonnen met een Airwolf te bouwen op basis van een 500 ESP met een RJX kop en BeastX.
Ik had nog een mooi setje 425D bladen liggen, maar die zijn helaas nodig om op mijn andere 500 te zetten na een stevige crash :(

Nu zat ik wat te surfen op zoek naar nieuwe bladen en daarbij kwam ik op spinblades halfsymetrische bladen. Het voordeel zou minder energie verbruik zijn en een lager toerental (leuk voor de schaalvlieger).
Op hun site staat zelfs een video van een 500 airwolf in mijn configuratie. Heeft iemand anders ervaring met deze bladen en zou het inderdaad voordeel hebben om met bv een 11 tands pinion te gaan vliegen? voor een lager toerental.
Ik heb tot nu toe de ervaring dat de 500 juist een hogere headspeed nodig heeft, of ligt dat aan de flybar kop van Align ?

Iemand ideen?

Met Flybarless kan je makkelijk je headspeed verlagen.
De correcties t.g.v. wind maakt hij namelijk toch wel.
Het voordeel van de hogere headspeed op een 500 met flybar is dat hij stabieler wordt omdat je aansturings frequentie van alle stuurvlakken omhoog gaat, en je dus iets minder last hebt van de wind, instabiliteit en traag stuurgedrag.
Het beste voor je snelheidsregelaar is het om in het bereik van 80-100% gas te blijven.
efficienter, koeler.
Je gewenste headspeed pas je dan inderdaad aan door de tandwielverhouding aan te passen.
Kleinere pinion is minder toeren en minder belasting op de motor.

Grt,
Eric

Dat ik leerde helivliegen vloog je standaart met half cimetrice bladen
wou je meer lift koos je S slag bladen
en voor airobatics ful cimetrice

Eric,
Ik kan je redenatie grotendeels volgen, behalve die van het motor toerental.
Als je er een kleinere pinion op zet, dan zal de motor net zo snel moeten draaien, alleen het opgenomen vermogen (current drain) lijkt me lager te worden.

Of sla ik de plank hier helemaal mis. :?

Terugkomend op het bobbing effect. Denk je dat dit niet (minder) op zal treden bij FBL en en laag toerental?
Hier ben ik nml het meeste bang voor.

Gr.
Pieter.

Back