Geen ervaring met de Airbull, wel met vliegende vleugels ( is een tik van mij ).
- Zorg dat je zwaartepunt goed ligt, altijd belangrijk bij v.vleugels.
- Uitslagen correct ! Niet teveel anders heb je teveel drag en stallt je vleugel(helft).
- Zorg dat je accu in goede conditie is. Als het een nieuwe accu is, een aantal keren laden en ontladen.
Kijk wat voor tips er in de handleidning staan over het starten.
Ik heb zelf een MS-Swift ( met speed300 6V) van het materiaal EPP, die ik start door deze bij het einde van een vleugel te pakken, motor te starten en zachtjes de lucht in slinger. Bedenk wel dit kan alleen met EPP of Elapor, en het slingeren is ook vrij gematigd ( géén DLG/HLG ).
Bij (piep-)schuim vleugel dit verhaal gelijk vergeten.
Zaten de motoren bij het vliegtuig of heb je deze er los bijgekocht?
Ik denk hierbij aan de meerdere van de Speed400.
Op hoeveel cellen vlieg je?
En wat voor cellen gebruik je?
Hier nog even een verslagje van de Airbull
http://www.prop.at/testber/airbull.html
Hans