Robbe Bandit ????

• Topicstarter Topicstarter jody
  • Startdatum Startdatum
J

jody

Guest
Hallo
ik ben van plan om een robbe bandit aan te schaffen
leuk ding voor niet al te veel
en ik denk dat je er niet al te snel op uitgekeken ben
ik heb alleen nog geen vlieg ervaring !

wat raden jullie aan ???
of zijn er nog andere toestellen die beter geschikt zijn

hoor graag :D

moet te doen zijn... maar neem aub een leermeester onder de vleugel, anders zou ik niet de enige zijn die je erg kwaad maakt... het zijn mensen die het alleen willen proberen die alles voor ons om zeep helpen...

dus leer aub vliegen op een club ofzo.

oke de bandit
leuk vliegtuig maar NIET voor de beginner..
heb er zelf ook 1 gehad, superleuk ding wanneer je wat ervaring hebt maar een beginner vliegt hem geheid naar de eeuwige jachtvelden..
het is een erg snel zwevertje wat zich slecht laat uitmelken en het is allemaal erg klein en teer..
een klein beetje wind en hij word erg MOEILIJK te besturen..
als je wil beginnen.. begin met de easystar:P ma dat is geloof ik wel een bekend statement hier op het forum haha..
GR jesse

Iedereen gaat weer zeggen dat je een easystar moet kopen :p

Mijn advies: steek je geld in een simulator en zender.
Begin te oefenen en bekijk daarna welk vliegtuig je koopt.

ik wil hem echt geen easystar aan praten haha..
de bandit is alleen geen beginnersvliegtuig.. valt heel gauw weg over zun vleugel.. moet echt de vaart erin houden.. landen is lastig..
simulator is inderdaad ook een goed idee.. maar ik vind toch nog altijd dat je veeeeeeeeeeeel meer leert met real-life ervaring.. en dna ben je gewoon een vriendelijk vliegtuig nodig..
dus of een mosquito ofzo bouwen of een easystar kopen:P

als je het op zweven wil houden, een amigo 3 is een schitterend beginnerskistje... weegt ongeveer een kilotje dus een licht elektrotje en je bent gesteld...
het is alleen een houtbouwkist, maar vergevingsgezind...

maarja, hier zijn al 101 topics over begonnen...
mensen met de vraag wat het best is om te beginnen...

ik weet nie of er veel zijn die al eens met een "acromaster" gevlogen hebben, maar zelfs dit durf ik als een beginnerskist te noemen.
vliegt schitterend stabiel, maar zoals de naam zegt, bedoelt voor acro.
maar ik had nog nooit met een elektro achtig ding gevlogen toen ik hem voor het eerst overnam.

de man had hem net een uur, en nog niet eens goed ingevlogen, en ik mocht ff vliegen om te zien of de uitslagen goed stonden.
ik moet zeggen dat ik in die 10minuten veel fun gehad heb :p

rolt perfect rond zijn as. rugvluchten en negatieve loopings als een zakdoek.
wat moet je nog meer, een vlieger die doet wat JIJ wil :p

Ik kan je de bandit ook niet aanraden als beginnersvliegtuig. Om verschillende redenen.
- Starten is kritisch. Dit vliegtuig heeft een redelijk hoge vleugelbelasting waardoor hij een vrij hoge overtreksnelheid heeft. Hij moet dus een flinke zet hebben om zeker te starten. Iets teveel omhoog gooien en de snelheid loopt er al teveel uit, wat eindigt in het gras, met een beetje pech met een geknakte vleugel.
- De vleugel bestaat slechts uit schuim met een heel dun houten plakje erop gelijmd. Niet erg crashbestendig. Bij een foute landing kan de vleugel makkelijk knakken. Nieuwe bestellen is niet duur maar kan erg lang duren (eigen ervaring).
- Ondanks dat het vliegtuig geen rolroeren heeft reageert hij erg goed op het richtingroer (hoogteroer overigens ook). Voor een beginner eigenlijk te fel.
- Vervelend overtrekgedrag. Als je de bandit uitmelkt valt hij gegarandeerd weg over één vleugel. Zeker dicht bij de grond niet goed voor de staat van je vliegtuig.

Je moet zeker gaan beginnen met modelvliegen, maar er zijn betere modellen. De kosten van de bandit zijn inderdaad erg gunstig, en het is op zich een prima vliegtuig, maar niet voor een beginner.

Gedoodverfde beginnerskist is een easystar, maar vele zwevers zijn geschikt. Het makkelijkst is het als je in het begin wat begeleiding kan krijgen van een ervaren vlieger (op een club of iemand uit de buurt). Vliegen op zich is niet extreem moeilijk, maar wel moeilijk om jezelf aan te leren zonder veel schades. Met begeleiding gaat het sneller, veiliger en veel goedkoper. Het zou zonde zijn als je afhaakt omdat je in het begin je vliegtuig steeds crasht.

Vliegen op zich is niet extreem moeilijk, maar wel moeilijk om jezelf aan te leren zonder veel schades. Met begeleiding gaat het sneller, veiliger en veel goedkoper. Het zou zonde zijn als je afhaakt omdat je in het begin je vliegtuig steeds crasht.

volledig mee eens. ik kon na 10vluchten met een motorkist , al met men eigen zwevers aan de slag (amigo, en cirrus)
en na een maand of 2 mocht ik volledig zelfstandig vliegen, zonder begeleiding...

het is zoals autorijden :) de ene is daar goed in en leert het snel, de andere zullen er jaren over doen...

aan jouw om te zeggen of je snel dingen leert en onder de knie krijgt?

wat prijs kwaliteit ook relatief goed is , is "DER KLEINE UHU"
ik dacht dat arjan zijn zoontje zo eentje gebouwd had??? mega makkelijk te bouwen, en je hebt ineens je eerste bouw ervaring.
maar ook dit is een zwever zonder motor.

maar ook dit is een zwever zonder motor.
je kunt er ook een motor (boven) op zetten. zie graupner website.

misschien zou je de canary van graupner kunnen proberen,
canary125tx6.jpg

heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me een erg goeie trainer (stuurt met richtingsroer) en ziet er stukken beter uit als een easystar.

Groeten,
Sam

Mini?

Ik heb een hekel aan de Easystar. Hij maakt voor een zwever een t...ringherrie. en daar houd ik niet van.
Ik heb mijzelf leren vliegen met een Mini DLG. Gewoon gooien en vliegen, iets verder gooien, nóg harder gooien enzovoort.
Je kunt ook € 15,- investeren en in 3 avonden een Mimi maken.

't is maar een idee ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
nu ben ik dan eerder voor een depron DLGtje van een meter te vinden...
gewoon vlak vleugeltje van 6mm wat profiel geven... een carbon ligger inlijmen van 6mm, en daardoor een werpstaafje van 3mm boren.
genoeg Vstelling geven, kruisstaartje vanachter maken zoals de mimi...

en je bent nog sneller vertrokken :)

je hoeft niet eens een rompje te maken...
klein ontvangertje en accuje boven om de vleugel plakken, en de staartboom laten doorlopen naar voor om gewicht voor het CG of eventueel je accu op plakken :)

nanoplanes_glider

dit is mischien ook iets leuk :D
als je al een paar keer goed hard gegooid hebt , en wat rondjes gevlogen hebt, kan je hem aan een elastiek omhoog schieten...
die je bv maakt van een binnenband van een fiets die je op 4mm breedte versnijd.

wat een reacties !!

eigenlijk dacht ik aan de bandit omdat deze lekker klein is
en een motortje had
zijn er nog andere opties ???
de easystar vind ik niet echt mooi

moet ook na een tijd nog wel leuk zijn dus niet alleen maar in de lucht hangen

dan is de mimi geschikt, en je krijgt er spieren van.

je kan ook een goedkope kleine shockflyer maken?
je snijd dit uit depron van 3mm... je koopt voor 14dollar een motortje met regelaar op hobbycity, en nog een accutje.
wat goedkope servotjes van 5gram die een kilotje trekken, een ontvanger van weet ik veel, en voor 50euro heb je jezelf een 3D toestel in elkaar gestoken :)

als je dan de uitslagen niet al te groot zet in het begin kan je al aardig uit de voeten.
wel moet je een beetje kunnen vliegen, al is het op spelletjes etc. want je moet dan wel een beetje de logica in je hebben zitten, van als ik bocht, moet ik hoogte geven. want een shockflyer vliegt niet vanzelf :)
maar daar raak je nooit op uitgespeeld.

en je kan er indoor mee vliegen in de winter :)

hier een paar leuke links
http://www.indoorpylon.de/videos/mimoyak.wmv is een 4D shocky

http://s3.invisionfree.com/The_Modelfly_Forum/ar/t806.htm

http://images.google.be/imgres?imgu...C/rc_330s.htm&usg=__xqgjk3eLFVo3_i0XG18CYrAs-
hier eentje met bouw en vliegverslag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back