robbe bootje

Op zich wel.
De handleidingen zijn niet altijd even duidelijk, maar met een beetje logisch nadenken kom je zeker uit.
Op het moment help ik mijn vader met het bouwen van de San Diego van Robbe.
Kwamen we eerst ook ff niet uit, totdat we alles eerst een beetje naastelkaar neerlegde, toen werd het pas echt duidelijk.

de robbe lightning is leuk om mee te beginnen.
zit een leuke snelheid in (standaard) en is ook leuk sneller te maken met weinig kosten.

ook is deze lekker makelijk om te bouwen.

greetz jaimy

ik denk dat je wel even moet stilstaan bij wat je juist wil.

Wil je gewoon snel gaan OF wil je een boot voor hele middagje aan het water door te brengen.

Speedboten zijn meestal snel maar varen maar een 5 tal minuten volle kracht, daarna is het batterijen laden of wisselen.

Ik kan namelijk uit je vraag niet opmaken wat interesses je hebt? Ik zou bijvoorbeeld niet beginnen met robbe speedbootjes als je later graag een sleper wil bouwen.

Mijn ervaring met Robbe is zeer goed, het enige minpunt aan hun kits vind ik de assen en aandrijving. maar die verander ik wel zelf. Ook moet je de handleiding een beetje lezen en vertalen naar huidige beschikbare technology.

Patrick

ja inderdaad, ik was niet echt duidelijk...ik weet niet of een speedboot echt m'n ding zal zijn....zoals je zei '5 min.' vaartijd en dan herladen of wisselen, ik ben ook eerder aan het uitkijken naar een iets tragere 'fun' boot, plezier yacht of een sleper of zo....robbe zou inderdaad goed zijn, maar wat met BMI of zit ik dan bij het 'spoelgoed' merk?

Hoi,

ik heb geen ervaring met BMI en voor een of andere reden associeer ik dit toch meer met kant en klaar spul - minder voor de 'echte' schaalmodellen. Misschien gewoon perceptie hoor.

het lijkt erop dat je DE beslissing moet nemen... welke boot beginnen.

Neem trouwens die 5 minuten voor speed niet te letterlijk, denk gewoon een korte tijd afhankelijk van batterijen en snelheid. Speed slokt batterijen op.

Denk eens na over hoeveel plaats je hebt voor te bouwen en of je een auto met wat kofferruimte hebt voor het vervoer

Dan.. waar ga je varen? op een eendenplasje zonder rimpels of op een open meer (zoals ik) met golven van 10-15 cm (lijkt niet veel maar is een orkaan op schaal)

En hoeveel tijd wil je spenderen aan de bouw? Wil je eigenlijk wel bouwen (kant en klaar is ook mogelijk)

Hoeveel geld heb je hiervoor over?

sorry voor alle vragen, probeer even snel te antwoorden en dan kan ik mijn eigen mening met je delen.

Patrick

Ik ben het met Perk eens, keuzes maken.

Noteer voor je zelf een aantal eisen voor je boot.
Wat je wilt e.d.
Mijn vader heeft er voor gekozen om een boot te nemen die niet groter is dan 1,5mtr, geen complete romp (hout e.d.) zelf bouwen, met (nog) niet te veel details erop en hij wilde een jacht hebben en geen speedboot oid.

Vandaar dat we na enig zoeken bij een San Diego kwamen van Robbe.

Ik heb zelf een Robbe Magin One

Een leuke boot met een leuke snelheid

Wat perk zegt klopt..na een paar minuten varen is het alweer om
Ik vaar momenteel zelf met 2x Sanyo 3600..dat gaat iets beter maar nog steeds geen lange vaartijd

Ik heb hier een filmpje van mijn boot

goed perk ik probeer spoedig op alle vragen te antwoorden

off-road racer, kan je even PM sturen? ik heb namelijk wat vragen over de e-maxx

Back