robbe charter

SL737583.JPG

het schiet al weer aardig op :)

stef

nou stef je gaat als n speer !! en die charters vliegen perfekt, ik heb er vroeger echt heel erg veel meegevlogen., en gebouwd heb ik er ook wel wat., ik moet zeggen dat de bouw onzettend verbeterd is met dat lasercut ga zo door.

mvgr johan snijders

SL737583.JPG

het schiet al weer aardig op :)

stef

het begint al op een vliegtuig te lijken:D
ik vind het echt geweldig wat je in korte tijd gedaan hebt.je kan aan deze charter nog veel plezier beleven want de vliegeigenschappen zijn perfect kan ik je garanderen.ik heb eens met een oude charter zonder rolroeren capriolen uitgehaalt en dat was al heel erg fun..:cool: ze doen alles wat je maar wilt,bijna beter dan een vrouw:mrgreen: (ja nu ga ik te ver)

maar ik ben benieuwd welk kleurenschema je in gedachten hebt voor je charter..
ga je voor wit met rood,of iets anders?

Dit is de rolroer versie, dus daar wordt iets ruwer mee omgegaan dan met de standaard Charter. Men zal dan ook wel snel een nette rol gana maken en dan loop je de kans dat de vleugel gaat torderen door de krachten die erop komen. Bij de standaard versie zaten daarvoor de shearwebs (verkastingen) voor de liggers, dat vormde een mooie D-box en dat is altijd sterk genoeg voor de meeste kaperiolen. nu is de d-box niet stijf genoeg om alles uit te houden. Ik raad je aan om een plank 2 of 3 mm balsa te halen en daar de verkastingen mee te maken. Doe dan de nerf richting vertikaal. Die 2 euro voor die plank maken het ook niet meer uit. je kist verspelen door dit niet te doen kost je veel meer en zoveel extra gewicht is dat niet, je hebt ongeveer een halve plank nodig, dat is ongeveer 20-25 gram balsa extra.

jippie servo's binnen goede kwalitijd en zijn lekker snel.

de motor ophanging is er ook in gemaakt,

SL737591.JPG

nu heb ik een 227 ml tankje zal die genoeg zijn voor die 4 cc motortje?
dat ik er nog wel een redelijke vliegtijd aan overhou.

stef

Laatst bewerkt:
De tank is ruim voldoende :yes: Verder zou ik de raad van Theo opvolgen, door dat kleine beetje extra werk/gewicht word de vleugel aanmerkelijk sterker. Het ziet er trouwens uitstekend uit zo, ga zo door :thumbsup:

zowiesozijn de gaten in je ribben en de gaten in je romp ook nieuw vergeleken met mijn robbe charter tekening ik denkdast de ingenieurs hem flink verlicht hebben omde rolroeren toe te kunnen voegen zonder hem veel zwaarder te maken

volgens mij doet stef tot nu toe alles goed..en ik zou geen extra hout aanbrengen om de boel te verstevigen als dat niet bij de kit is inbegrepen.dus gewoon afbouwen volgens de handleiding en alles komt goed.dit is de nieuwe charter..

ja dit is duidenlijk de nieuwe als je hem vergelijkt met mijn kist die ik aan het bouwen ben lol deze ziet er dan getuned uit als je begrijpt wat ik bedoel die van mij oogt een stuk lomper

:)

hij moet nu bespannen worden maar heb dat nog nooit gedaan,
dus moet dat eens gaan uit proberen.

ik heb wel nog de gaskabel gemaakt dus kan nu van af me zender de carb. besturen:).

stef

Back