robbe comtesse

• Topicstarter Topicstarter dvc
  • Startdatum Startdatum
robbe Comtess

He Dylan,

heb je het op dat balkje waar al je touwen aan vast hangen?
Is het op of over?:confused: Ja, ik heb het over dat balkje waar de touwen aan vast hangen.

Voor achter had ik een touw dat op 1/3 van onder zich opsplits in 2 touwen naar twee bevestigingspunten op het dek. Je zit namelijk met je zwemtrapje op de achter kant van je boot. Weet trouwens niet of je dan nog uitkomt met je staaldraad die bijgeleverd is. Ik heb de staaldraden vervangen voor vliegertouw. De staaldraden zijn op mijn Graupner Optimist beland net als de reling. gezocht-bouwtekening-graupner-optimist

Let er wel op dat je de draden moet kunnen spannen. Ik weet zo niet of er kabelspanners meegeleverd zijn in de doos, of wat wat er op tekening staat. Deze kan je anders nog wel bestellen bij http://www.modelbouwshopflevoland.nl/.

article2033428.jpg

Vliegerstof kan je halen bij een vliegerzaak. Maar volgens mij kan het ook wel zonder, de zeilen zijn van aardig stug materiaal gemaakt. Dat van die sluitringen moet opzich wel genoeg zijn om de krachten op het zeil op te vangen, zonder dat de bevestiging daarbij uitscheurd.

Maar er zijn wel meer manieren om een zeil te bevestigen.

Hier nog wel een interesante link, misschien kan je daar ook nog wat ideeen op doen:
The Rig

Mvg.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik had het over dat balkje:D
bedankt voor de verdere informatie,
nu zaterdag ga ik nog een laag vernis over de blauwe verf leggen (ik zal zien dat ik wat foto 's kan trekken ondertussen)
mvg.
dylan

heejj
hier weer een beetje over de comtesse die ondertusen 1 dikkelaag verf en twee lagen vernis en stickers heeft gekregen.heb hier een laag verf op gelegt 20 minuutjes gewacht en dan de eerste laag vernis dan wachten tot hij helemaal droog is en daarna mat gezet en de stickers erover gekleeft en weer vernis.nu heb ik tusse de twee laggen vernis de boot buiten wat laten drogen en mijn vernis was alemaal gebarste ik heb ale barstjes er weer uitgeschuurd maar nu staat hij meerendeels mat met de tweede laag vernis.iemand een idee wat ik nu moete doen om hem te laten blinken? hier wat foto 's:
IMG_2864.jpg

IMG_2865.jpg

IMG_2867.jpg

IMG_2866.jpg

mvg.
dylan

He Dylan,

Ziet er mooi en strak uit. Jammer van die barstjes die je er weer uit moest schuren.

Kan je de vernislaag niet polijsten met een polijstpasta zodat ze weer glimd?

Mvg.

Laatst bewerkt:
heej,
waar kun je deze pasta kopen?
weet je mischien de naam hiervan kan altijd eens proberen.
zoals je ziet in de kiel zaten geen barstjes en daar blinkt hij mooi.
sorry voor de late reactie maar zit midden in de exame
mvg.
dylan

Hoi de barstjes in de lak kan verschillende oorzaken hebben.
Ben je in de weer met olieverf en watergedragen verf dit gaat reageren.
En wat ook mogelijk is dat je vernis niet meer goed is.
Zelf heb ik dat gehad met de blanke lak uit een spuitbus die over datum was.
Blijkbaar kan dat ook al.
Staat onderop de spuitbus.
Groetjes Norwin

heej norwin,
de vernis was juist van de winkel maar alles kan als je met modelbouw bezig bent he:D
maar het probleem is dat ik hard moeten schuren heb op de barstjes en
waar de barstjes waren is nu een matte plek van het schure.
en ik zoek nu een oplossing voor de lak terug te laten glimmen.
een soort papje om erop te doen om hem te laten blinken had ik al,
maar ik vraag me af als ik hem terug licht mat zet en nog eens vernis zou het probleem dan opgelost zijn.
ale ideen zijn welkom.
mvg.
dylan

Comtesse

He Dylan,

Kijk eens even op google over polijstpasta. (Commandant 4)

Commandant 4 Cleaner is het topprodukt uit de produktlijn. Het is uitermate geschikt om verweerde lak, ontstaan door vogeluitwerpselen, UV-licht of andere weers- en wegomstandigheden, te reinigen en nieuwe glans te geven. Commandant 4 bevat een efficient slijpmiddel, waardoor ook krassen en verouderde lak effectief verwijderd kunnen worden. Ook geschikt voor (verouderde) metallic lakken.

Voor de allerbeste glans en bescherming zorgt vervolgens een nabehandeling met Commandant 7 Cream Wax.

Tip: Commandant 4 is ook uitermate geschikt voor boot en caravan. Probeer het eens!

Misschien werkt het.

Mvg.

Laatst bewerkt:
beste,
ik zal eens gaan zelf in de doe het zelf winkel hier in de buurt,
het enigste dat kan gebeure is dat ale verf eraf valt
maar dan begin ik terug opnieuw he:D
mvg.
dylan

Comtesse

ik vraag me af als ik hem terug licht mat zet en nog eens vernis zou het probleem dan opgelost zijn.
ale ideen zijn welkom.

Als je kleur en vernis samen gaan moet dat ook wel kunnen volgens mij. Maar die barstjes komen er niet zomaar in.

maar het probleem is dat ik hard moeten schuren heb op de barstjes en
waar de barstjes waren is nu een matte plek van het schure.

Heb je daar ook weer de vernis over heen gespoten? Zo niet, dan kun je dat misschien nog met polijstpasta weer glimmend krijgen. Wel dan polijst je alleen de vernislaag en zal de onderlaag nog mat blijven, denk ik.

Mvg.

heejj
ik heb de barstjes er allemaal uitgeschuurd en dan gewoon nog eens helemaal vernist
maar de plaatsen waar de meeste barstjes waren(waar ik het meetst heb geschuurd)
zijn mat gebleve.
mvg.
dylan

ik heb de barstjes er allemaal uitgeschuurd en dan gewoon nog eens helemaal vernist
maar de plaatsen waar de meeste barstjes waren(waar ik het meetst heb geschuurd)
zijn mat gebleve.

He Dylan,

Ik denk niet dat een polijst patsa zal helpen. Ik vermoed dat het gewoon mat blijft dan, omdat je er al weer overheen hebt gespoten. Het matte zal onder de vernislaag mat blijven.

Mvg.

heej,
dus gewoon nog eens heel licht mat zetten en dan vernissen?
of gewoon direct nog een vernis laag erop?
mvg.
dylan

Back