Robbe Disco

• Topicstarter Topicstarter Ed
  • Startdatum Startdatum
E

Ed

Guest
Beste mensen,

Ik heb de Disco van Robbe gekocht!!

Er is alleen een klein probleempje, ik heb de materialen effe doorgekeken (ik begin in de Mei-vakantie met bouwen, als ik er zo lang af kan blijven :D ) en ik zie geen materiaal voor ''het neuspuntje'', ook kan ik op de bouwplaat en de bouwbeschrijving niet vinden waarvan je de hoofdliggers etc van moet maken :!: . Er zitten wel meerdere stukjes balsa hout bij het pakket, alleen staat nergens aangegeven welke je waarvoor moet gebruiken.

Kan iemand mij dit ff uitleggen, voordat ik dadelijk de mist in ga met het bouwen :?:

alvast bedankt,

Heb hem enkele jaren geleden ook gebouwd. De neus wordt geloof ik opgebouwd uit 1 of 2 blokken balsa en de liggers zijn van balsa volgens mij moeten de maten op papier staan.
Ik weet helaas niet meer waar ik de tekening heb en of die de overstroming van mijn oude hobbieruimte heeft overleeft.

gewoon de stukjes op de tekening leggen als het goed is kan je alle onderdelen op de tekening zien in een overzicht je legt ze er gewoon op en kijkt naar het nummer van het onderdeel dan kijk je bij dat nummer daar staat wat het is
:roll:

ik heb er ook een was mijn eerste zelfbouw projekt .
heb er een 280 er in gezet vliegt heel leuk
ook makkelijk
ps de tekening zit bij mij nog vast aan de vleugel op een paar punten
eeste bouwwerk van mij
groeten wiebe

Ik heb die disco van Wiebe zien vliegen met een 280 en het verbaasde me echt hoe goed dat ding vloog. Deze optie is echt aan te bevelen.
Had jij er Nicads in Wiebe of Kokams.

hoi theo ik had er 6 cellen 350mah in of
7 cellen 750mah twicells
met een 280 en een propje van de tipsi werkt goed
groeten wiebe

Wiebe zei:

''ik heb er ook een was mijn eerste zelfbouw projekt .
heb er een 280 er in gezet vliegt heel leuk
ook makkelijk
ps de tekening zit bij mij nog vast aan de vleugel op een paar punten
eeste bouwwerk van mij
groeten wiebe''

hoe kun je die er dan gemakkelijk inbouwen? is daar nog een apparte tekening van??

hoi Ed
ik heb de motor in de neus van de disco gezet met tape,
motor net met de achterkant voor de romp
daarna met dun balsa er de motor mee bekleedt[beetje buigen enz]
en toen de servo,s zo ver mogelijk naar achter in de romp gezet.
met het heveltje aan de buitenkant van de romp
en met stangen buiten de romp stuur ik het hoogte en richting roer aan,
een servo zit aan de bovenkant vd romp de andere aan de zijkant
niet de mooiste oplossing maar wel de makelijkste
ik wilde namelijk de accu voor de vleugel hebben en dat is gelukt
maar kijk eerst of alles er in past en je ongeveer op het zwaartepunt zit,
anders is het later erg moeilijk te veranderen
het gewicht met 350mah 6 cellen is 360 gram
en je kunt hem nu heel licht bouwen je gooit hem niet meer in de lucht
je geeft hem een klein zetje klaar
mvg wiebe

hallo idereen.
ik heb net mijn disco gemotoriseed. Sp 280.
voorheen als zwever werkte hij perfect. vanaf een hoge dijk of net een end elastiek bleef hij best een of twee circels boven.
Maar nu krijg ik hem niet meer omhoog. hij blijft om een meter of 8 hangen. vliegen wil wel maar zosnel ik iets up geef, gaat hij of duiken of hij verliest al zijn gang.
is nu de instelhoek verkeerd, zit de mtor te veel voorover of moet de staart een andere hoek krijgen? :?:
wie weet er wat ik niet goed gedaan heb? :?:
als ik hem zonder motor(aan) een gooi geef gaat hij wel mooi in glijvlucht, lijkt mij dat het zwaartepunt dus wel in orde is. Ook is er dan goed Mee te sturen

gr Gonno

ik hed het neusblok van boven naar beneden doorgezaagd, ongeveer zo dat de voorkant van de motor evenveel naar voren zit als de punt(voormalige) van het neusblok. (dit is ongeveer de lengte van je motortje)
vervolgens de neus op 10 mm van onder van voor naar achter ingezaagd. er ontstaat nu als het ware een plataeu waar we de motor op kunnen leggen. je kan de motor zo goed uitlijnen. verder met een spoortje epoxi vastlijmen.
de motor eventueel bekleden met wat dunne balsa(kan je wel beter mee wachten tot na een proefvlucht).

als nu de domping veranderd moet worden. zaag je voorzichtig (net achter de neus)de romp door en kantel het hele spul naar de richting die je het op wil. de naden met epoxi dichtlijmen(wel vorgen voor een zo klein mogelijke kier voor een detere hechting.
zo moet het goedkomen.

Ed zei:
Beste mensen,

Ik heb de Disco van Robbe gekocht!!

Er is alleen een klein probleempje, ik heb de materialen effe doorgekeken (ik begin in de Mei-vakantie met bouwen, als ik er zo lang af kan blijven :D ) en ik zie geen materiaal voor ''het neuspuntje'', ook kan ik op de bouwplaat en de bouwbeschrijving niet vinden waarvan je de hoofdliggers etc van moet maken :!: . Er zitten wel meerdere stukjes balsa hout bij het pakket, alleen staat nergens aangegeven welke je waarvoor moet gebruiken.

Kan iemand mij dit even uitleggen, voordat ik dadelijk de mist in ga met het bouwen :?:

alvast bedankt,

Hey Ed,

Ik ben de Disco zelf ook aant bouwen. Maar er zit gewoon een blokje Balsa in de doos (vals best op, groot rechthoekig blokje :wink: ). Dat blokje moet je gewoon volgens de tekening (en naar eigen gevoel....) beetje mooi aerodynamisch schuren!

succes ermee!

Jacco

Back