robbe E-boss 4wd electro. vraagjes.

• Topicstarter Topicstarter Antonrcbuggy
  • Startdatum Startdatum
A

Antonrcbuggy

Guest
Toen de accu van mijn auto bijna leeg was begon mijn auto rondjes te draaien.Hoe komt dat???;);):pc:

Anton

Als ze moe zijn, willen ze niet meer luisteren. Veel voorkomend "geval".

Vriendelijke groeten,
Aldert

Als je ontvanger uit dezelfde accu gevoed wordt moet het logisch klinken dat als de accu leeg raakt ook de werking van de ontvanger aangetast raakt.

en de accu heeft niet genoeg kracht meer om de servo recht te zetten.

Niet helemaal. de servo gaat juist naar 1 kant als dit gebeurd, ookal rijdt je rechtdoor op het moment dat het gebeurd. Alsof de servo naar de minimale (of maximale) positie word gestuurd. (ik gok op minimaal, want het PWM signaal uit de ontvanger zal wegvallen als de ontvanger te weinig spanning krijgt, terwijl er nog wel een spanning op de servo staat.
Icm met een mechanische snelheidsregelaar is dit gevaarlijk (voor de auto)
als de accu namelijk leeg is gaat de servo van het gas namelijk ook in een uiterste stand staan, en gaat de auto volgas vooruit of achteruit.

Ik kan je alleen maar aanraden om een electronische regelaar met BEC in te bouwen in je auto. (kosten niet veel).
Als dan de accu leeg is, blijf je in ieder geval goed de controle houden over de auto, hij gaat alleen niet meer vooruit.

Mijn volkswagen rijdt ook niet meer als de diesel op is :( :( :(

Mijn Volkswagen rijdt niet als ik er diesel in gooi. ;)

robbe E-boss 4wd electro.

hij reed links om

Mijn bumpers van mijn buggy veren te fel.bij de doos zaten pinnetjes maar ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen.Hoe moet het;)

Anton

Ik wil graag een steuntje maken voor mijn auto om er aan te werken heeft iemand hier tips over???Het is een robbe E-boss 4wd electro.

zie foto:

gaat het om en 1/10, ik neem aan van wel (of 1/12). Gaat het om een brushles (ik neem aan van niet). groetjes

Hoe maak je een wheely met een 1:10 electro buggy?

Anton:banana::banana:

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een robbe E-boss 4 wd gekocht.
Maar ik weet nog niet zo veel over rc auto's kent iemand een website
waar ze uitleggen hoe je alles moet afstellen en zo.
Maar natuurlijk heb ik ook wat materiaal nodig maar welk materiaal?

Anton:D:D:D:D

Voor mijn Robbe e-boss 2040 zou ik de wielen verder willen afstellen, hiertoe dien ik de spoorstang/stuurstang (elk bestaande uit 2 plastieken uiteinden en een metalen stangetje dat hierin geschroefd is) van de kogelkop (metaal) te verwijderen zodat ik de metalen stang verder in het kunstof uiteinde (dat rond de kogelkop zit) kan schroeven. Bovenaan de kogelkop staat geen schroefje zodat de enige manier is, de stuur/spoorstang (plastieken uiteinde) van de kogelkop te liften door er een schroevendraaier onder te plaatsen en hier druk op te zitten. Mag dit ? Of gaan hier stukken van komen indien ik dit forceer ? Moet dit eventueel met een tangetje ? Ik kan het wiel bewegen om de stuur/spoorstang laten uit te zwenken tijdens de uplift. Ik vind het nogal een riskante operatie...

Aan degenen die een dergelijke 'operatie' reeds gedaan hebben (liefst succesvol), van harte dank voor jullie feebdack en advies !

Laatst bewerkt door een moderator:
rondje rijden

Ja links om, dat is toch wat voor een auto.
Op de ijsbaan rijden we allemaal als een kudde links om, maar een auto.
En dan te bedenken dat de formule 1 steeds rechtsom rijdt.
Maar......... de oplossing is echter heel simpel.
Haal je accu er uit, of Lipo hoe dat ding maar heet, en leg hem naast je acculader aan de rechter kant. De boel lekker opladen en weer ontladen.
Doe dit een keer of 3 en je zal merken dat het probleem is op gelost.
Let wel, wel aan de rechterkant leggen, op deze manier krijg je rechtsdraaiende stroom in je accu en je auto zal nooit meer links om rijden.

Maar inderdaad wat Klamath al zei, kijk eens naar een regelaar met Bec systeem.

Groet Paul.

Ja links om, dat is toch wat voor een auto.
Op de ijsbaan rijden we allemaal als een kudde links om, maar een auto.
En dan te bedenken dat de formule 1 steeds rechtsom rijdt.
Maar......... de oplossing is echter heel simpel.
Haal je accu er uit, of Lipo hoe dat ding maar heet, en leg hem naast je acculader aan de rechter kant. De boel lekker opladen en weer ontladen.
Doe dit een keer of 3 en je zal merken dat het probleem is op gelost.
Let wel, wel aan de rechterkant leggen, op deze manier krijg je rechtsdraaiende stroom in je accu en je auto zal nooit meer links om rijden.

:banana: hahaha, geweldig!

[mod]ik heb al je vragen even bij elkaar gevoegd je hoeft niet de hele tijd een nieuw topic te openen voor de zelfde wagen .[/mod]

niuwe vraag ivm afstelling wielen Robbe e-boss

Voor mijn Robbe e-boss 2040 zou ik de wielen verder willen afstellen, hiertoe dien ik de spoorstang/stuurstang (elk bestaande uit 2 plastieken uiteinden en een metalen stangetje dat hierin geschroefd is) van de kogelkop (metaal) te verwijderen zodat ik de metalen stang verder in het kunstof uiteinde (dat rond de kogelkop zit) kan schroeven. Bovenaan de kogelkop staat geen schroefje zodat de enige manier is, de stuur/spoorstang (plastieken uiteinde) van de kogelkop te liften door er een schroevendraaier onder te plaatsen en hier druk op te zitten. Mag dit ? Of gaan hier stukken van komen indien ik dit forceer ? Moet dit eventueel met een tangetje ? Ik kan het wiel bewegen om de stuur/spoorstang laten uit te zwenken tijdens de uplift. Ik vind het nogal een riskante operatie...

Aan degenen die een dergelijke 'operatie' reeds gedaan hebben (liefst succesvol), van harte dank voor jullie feebdack en advies !

bedankt

bedankt voor de tip, met een tangetje en wat vet was het kinderspel

Back