Robbe FS 61 BB digital Carbon Speed servo

• Topicstarter Topicstarter tduc
  • Startdatum Startdatum
T

tduc

Guest
HALLO,

........een vriend van me update de tail servo HS Hitec HB 56 thans door een Robbe FS 61BB carbon High Speed Digital Servo, type "COOL". Een hele benaming van zo'n kleine servo. Deze update gebeurde op zijn Trex 450 SE.

Na montage en gyro aanpassingen was hij vol lof voor deze update...........en ik merkte hetzelf tijdens zijn vluchten. Tijdens de eerste vluchten was er zelfs behoorlijk wat wind, niettemin bleef bleef de tail super strak.

Servo heeft carbon gears, kogellager en deels een aluminium behuizing voor de cooling , 0.052 sec snel en 9ncm kracht.
Volgens de handleiding is deze servo speciaal ontwikkeld voor micro en mini elektroheli's

Nu mijn vraag, hebben jullie al ervaringen met deze tail servo.

Ik ben meer dan overtuigd van de kwaliteit van deze servo doch wacht bang af van de levensduur van die kleinere digi servo's. Onze "gewone" Hitec tail servo werken nog steeds perfekt na 250 flights.

tduc

Mijn staartservo was total-loss na een crash en ik heb hem vervangen door deze servo. Ik ben er wel goed over te spreken, zeer stabiel op de staart, hij zoemt wel een beetje tijdens stilstand.
Ik vlieg bepaald niet 3D, slechts minimaal, dus daarover kan ik niets zeggen.

wilde deze eigelijk maar was in NL slecht leverbaar, en heb toch gekozen voor de alom bekende 9650, bevalt super goed. heb je ook een foto van die servo op een rex? :roll:

P1050443.JPG

P1050456.JPG

Ik heb er ook expres voor gekozen want ik vind die 9650 een te grote klont. Al zou ik dat voor m'n zwaartepunt wel kunnen gebruiken, z'n neus is iets te zwaar. Dat krijg je met die goedkope hextronic accu's, die zijn wel wat zwaarder

Hij is zo betrouwbaar dat hij het nog steeds doet ;)
Na het vliegen is het alu deel lichtelijk warm dus dat zal vast toegevoegde waarde hebben. Ik snap even niet waarom je je zorgen zou moeten maken in combinate met een Gy401??

Back