Robbe Happy Hunter

  • Topicstarter Topicstarter Roy_Cabrio
  • Startdatum Startdatum
Ahoy, Roel hier

Motip van Halford's. Evenals de verf. Autolak op acrylbasis. Perfect spul, ik kan niet anders zeggen.
De week voor oud en nieuw de opbouw gespoten (Koud buiten dus...)
Spuitbus 10 minuten in warm water, buiten gespoten, onderdeel in de schuur (daar kon ik het nét 15 graden maken) en hij zit perfect in de verf. Geen zakkers of wat dan ook...
 
Okee, heb de complete aandrijflijn erin zitten, de schroeven zitten erin en ik moet nu volgens de handleiding gaan lijmen....ben er een beetje huiverig voor, moet natuurlijk ook nog waterdicht zijn :$

nog tips? ik moet de epoxy nog gaan mengen enzo dus ik denk er eerst rustig over na hoe ik dat ga aanpakken, langzaam zo maar weer alles eruit halen.
 
foto update:

[web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=VYB6VNKQ[/web:406ed96bc9]


[web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=CAOJQKBF[/web:406ed96bc9]
Schroefjes erop


[web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=S7QD7YJS[/web:406ed96bc9]
Motoren nu vastgezet


[web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=BGGR8PFD[/web:406ed96bc9]
Roeren gemonteerd


[web:406ed96bc9]http://www.mijnalbum.nl/Foto=NQ6B7IFT[/web:406ed96bc9]
De laatste foto van het binnenwerk zonder lijm


Roy
 
Roy,

Hierbij een plaatje van wat ik bedoelde met mijn plankje om railing te maken. De grote gaten zijn gebruikt om mbv dikke stukken spijker de drie railing draden gelijk om te zetten.

displayimage.php


Geluk ermee

gr Geert
 
Roel & Luit,

Getogen op Rozenburg en ruim 30 jaar geleden al een Smit Rotterdam in het water. Wat wil je dan? 't Blijft toch trekken he die smit kleuren.

smit%20rotterdam.jpg
 
Hier weer een update van m'n bouw, die helaas dankzij mijn afstudeerstage niet zo snel meer gaat.

[web:434d05256d]http://www.mijnalbum.nl/Foto=44N7YN7K[/web:434d05256d]
Afplakken voor te lijmen...

[web:434d05256d]http://www.mijnalbum.nl/Foto=8SR7YKRX[/web:434d05256d]
heel goed afplakken :-)

[web:434d05256d]http://www.mijnalbum.nl/Foto=OE4D6KSO[/web:434d05256d]
wat lijm erin (hier ben ik minder tevreden over)

[web:434d05256d]http://www.mijnalbum.nl/Foto=SPHAG7B6[/web:434d05256d]
en dan ziet het zonder tape zo uit

[web:434d05256d]http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZYZKKM7E[/web:434d05256d]

[web:434d05256d]http://www.mijnalbum.nl/Foto=6GCZMJJI[/web:434d05256d]

[web:434d05256d]http://www.mijnalbum.nl/Foto=XQ3NNVIO[/web:434d05256d]
De gaten gemaakt voor de boegschroef. En o, wat leken die groot in het begin.

[web:434d05256d]http://www.mijnalbum.nl/Foto=NM6ZJFBF[/web:434d05256d]
Bleek dat ik ze zelfs nog iets groter moest maken, maar past perfect nu.
Hij lijkt zo scheef maar zit gelukkig goed recht :-)


Nu vraag ik me af hoe ik die buizen perfect krijg uitgelijnd met de boeg, wil niet gaan schuren omdat je adn onbewust ook de boeg meeschurt....maar met gewoon zagen en dan precies terugplaatsen ben ik ook bang dat het dadelijk niet handig met lijmen is. Hoe hebben de ervaren bouwers het hier al eens gedaan?

Alvast bedankt!

Groet!
 
Ziet er goed uit!
m.b.t. je boegschroef:
Wil je zekerheid, doe dan het volgende: Lijm IN je boeg, ruim om de plaats waar je boegschroef komt, een paar plaatjes DIK ABS met 2C lijm. Zaag/vijl/schuur daar ook de gaten voor je boegschroef uit, zo exact mogelijk.
Lijm dan je boegschroef er in. Niet zielig doen, gewoon lijmen, ook met een goeie 2C lijm. (zorg wel dat je later nog bij de overbrenging kan...)
Daarna kan je gaan snijden en schuren.
Het oppervlak van je romp kan je beschermen door de romp af te plakken met tape.
Een driehoekig schuurmachientje is voor dit werk perfect.
En geduld, véééél geduld.... Maar ja, dat heeft elke goeie modelbouwer.
Succes!
 
Waarom die plaatjes, ter versteviging?
ik kan hier niets over terug vinden in de handleiding....die overigens bijna niets met betrekking tot de boegschroef omschrijft hoor.

En nog een vraag, met betrekking tot de gladde afwerking straks. Ik las hier iets over plamuren, moet ik me daarbij voorstellen dat je dan net als bij een reguliere auto ofzo oneffenheden aan de buitenkant wegwerkt alvorens te spuiten?
Niet dat ik al zover ben, maar vroeg het me af.

Groet!
 
Zoals je wellicht gemerkt hebt, is de romp vrij dun. Als je gaat schuren en je zoú eventueel wat te enthousiast zijn, schuur je er doorheen. Met wat materiaal er achter heb je wat meer stevigheid.

M.b.t. plamuren: Ja, als je oneffenheden in je romp hebt, zal je die even moeten opvullen met plamuur of filler en dan gladschuren.
 
zo, het heeft weer ff mogen duren maar ik heb weer wat tijd dus ben weer aan het knutselen geslagen :D

De plaatjes in de romp zitten er in:

[web:71bf9a096d]http://www.mijnalbum.nl/Foto-PCDIVBLH.jpg[/web:71bf9a096d]

Als die gedroogd zijn dan gaat de boegschroef er in...

Zodra die er in zit worden de askokers gevuld met vet en ga ik eens kijken of dat ding waterdicht is voordat ik verder ga :-)

Gr!
 
Roy nog een tip:
Als je je boegschroef er in heb en aangesloten:
Giet een plens water IN je voorschip, en zet het met de boeg naar beneden weg op een stel droge tegels.
(O, die zijn momenteel wat moeilijk te vinden met al die regen... :cry: )
In ieder geval: zo kan je makkelijk zien of je boegschroef helemaal waterdicht is.
Voor de duidelijkheid kan je wat kleurstof of ranja aan het water toevoegen, maar dan moet je motor NIET in het water komen. Met helder, schoon water is dat niet zo'n probleem.
 
Back
Top