Robbe Helicommand 3A

  • Topicstarter Topicstarter evarist
  • Startdatum Startdatum
Klinkt allemaal zeer veel belovend (maar dat doet reclame meestal ;)). Het is allesinds zeer interessant dat het ding vanaf de zender kan aan en uit geschakeld worden. Benieuwd hoe goed het werkt en hoe snel het een heli an stabilizeren in een nood situatie. De prijs is wel nogal hoog.
 
Hier is al eerder over gesproken in het BRandstof Heli-topic.
Maar is opzich wel geinig.
Deze verbeterde versie is nu ook te gebruiken op grotere hoogte door de ingebouwde GPS-ontvanger :D
Ben alleen benieuwd hoe die werkt als je inverted vliegt :D
 
Het ding heeft geen ingebouwde gps ontvanger. Het probeert hetzelfde gedrag te bekomen door de hoogte op te meten en de drie rolbewegingen (tail, nick, roll) met gyro-like functies te neutraliseren. Het werkt volgens een optisch principe dat de grond moet zien. Het zal dus niet werken als je inverted vliegt.
 
tjaf zei:
Het ding heeft geen ingebouwde gps ontvanger. Het probeert hetzelfde gedrag te bekomen door de hoogte op te meten en de drie rolbewegingen (tail, nick, roll) met gyro-like functies te neutraliseren. Het werkt volgens een optisch principe dat de grond moet zien. Het zal dus niet werken als je inverted vliegt.
Klopt je hebt gelijk.
Er zit een systeem in die beter is dan GPS ivm wegdriften van de heli.
 
Het is gewoon heli-vliegen voor mietjes. Met zo'n ding leer je nooit zelf sturen. En voor dat geld kan je een kale heli erbij kopen aan onderdeeltjes, dus echt besparen doet ie ook niet.
enneuh,
Wolfje666 zei:
Er zit een systeem in die beter is dan GPS
Beter in welk opzicht? Voor positiebepaling is (D)GPS nog steeds leading. Voor de toepassing in ons gebied (Modelvliegen) is GPS totaal ongeschikt. Tenzij je een UAV gaat bouwen?
 
Skidz zei:
Het is gewoon heli-vliegen voor mietjes. Met zo'n ding leer je nooit zelf sturen. En voor dat geld kan je een kale heli erbij kopen aan onderdeeltjes, dus echt besparen doet ie ook niet.
enneuh,
Wolfje666 zei:
Er zit een systeem in die beter is dan GPS
Beter in welk opzicht? Voor positiebepaling is (D)GPS nog steeds leading. Voor de toepassing in ons gebied (Modelvliegen) is GPS totaal ongeschikt. Tenzij je een UAV gaat bouwen?
Ik geef toe, het is meer een speeltje als extra en totaal neit om te leren vliegen.
Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat ik oproepdienst heb en tijdens het vliegen gebeld wordt.
Knopje voor helicommand aan en hij blijft strak in de lucht hangen, bijna zonder ommekijken.

uav=Unmanned Aerial Vehicles
 
Back
Top