Niels: niet iedereen heeft de tijd om 24 uur per dag op het forum te kijken. Je vorige bericht vind ik dus niet gepast en heb het verwijderd. Je hebt je boot immers nog niet eens? Ook het openen van een 2e topic over hetzelfde onderwerp is overbodig! Foto's van de aandrijfset staan in de link die hier een aantal postings boven staat. Prima site overigens, perfecte foto's!
http://www.x-ray99.com/gallery/album11
In de Kwiklink (nu Modelbouw Aktueel) van 2 jaar terug heb ik een recensie geplaatst. Als je naar de plaatselijke bibliotheek gaat, heb je grote kans dat ze die nog hebben liggen.
Een 'goedkope' regelaar is af te raden. Je regelaar (een 'alleen vooruit type') moet in staat zijn om het amperage van dit bootje aan te kunnen.
Een regelaartje van 20 euro blaas je meteen op. Zonde van je geld.
De aanbevolen spanning is 14,4 Volt. (2 paketten van 7,2 in serie)
De Magin One gaat weliswaar lekker hard, maar dat houdt ook in dat je kwalitaties goede spullen moet gebruiken: goede accu's (3000 mAh is aan te bevelen) goed draad, goudstekers om verlies zoveel mogelijk te beperken een goede Rc-installatie en een GOEDE regelaar. (En nee, die zijn niet goedkoop)
Ik ben redelijk geroutineerd modelbouwer met meer dan 20 jaar ervaring met schepen (ook raceboten) en moet zeggen dat de Magin One een erg snel model is, wat absoluut NIET geschikt is voor een beginnend modelbouwer en -vaarder.
Wil je er toch mee doorgaan: prima, jouw keus, maar de kans is groot dat tijdens een van de eerste vaarten je Magin One ergens tegenaan knalt door een stuurfout. En als dat een ander model is.... :roll: 8O
Denk er eens over.......