Robbe Mustang

• Topicstarter Topicstarter MagnuM
  • Startdatum Startdatum
Kun je wat specs van de kist vermelden (span, gewicht etc.) ik ben nl geen member en mag dus behalve het plaatje niets bekijken.

Spannweite: 1000 mm
Rumpflänge: 900 mm
Abfluggewicht: 1,5 kg

die dingen stammen uit het "oude" tijdperk van nicad en speed 600 motoren.
met die setups vlogen ze beroerder dan een natte handdoek :D

ik ben er wel van overtuigd dat ze zullen knallen met een lichtere brushless setup en lipos, zodat de vleugelbelasting omlaag gaat en het vermogen vooruit.

Het is maar een piepschuimpje.....maar als je toch aan lipo's denkt.....een HET-Typhoon-micro 15/10 is ook redelijk betaalbaar € 99,-- met 30A Tsunami regelaar....

Met 9"x 6"APC propje ~22A op 10 cellen (~3S Lipo) = ruim voldoende om in een snelle manouvre de vleugels af te werpen ....:-) +240 W en een propspeed van +85 KM/h ....

Dirk zei:
Het is maar een piepschuimpje.....maar als je toch aan lipo's denkt.....een HET-Typhoon-micro 15/10 is ook redelijk betaalbaar € 99,-- met 30A Tsunami regelaar....

Met 9"x 6"APC propje ~22A op 10 cellen (~3S Lipo) = ruim voldoende om in een snelle manouvre de vleugels af te werpen ....:-) +240 W en een propspeed van +85 KM/h ....

Maar dan wel een zware piepschuim, 1.5 kg vlieg gewicht las ik :wink:

1.5 kg is met 7 cellen (7x58g = 406g) en 220g voor een sp600 en grote servo's
Meer dan 600g voor de aandrijving.

Typhoon 15/10 is 76g/ 3s1p 3000 lipo zal 200g zijn.
Met lichter RC kom je net boven een kilo uit.

Die 15/10 kan, maar boven 15A neemt het rendement snel af en kan je eigenlijk beter de iets zwaardere 29/12/10 nemen. Die heeft tot 25A nog een redelijk rendement.
De
hawk van Ton van Munsteren neemt met net 13A al genoegen. Met wat grotere prop en 20A moet dat zeker nog leuker worden.

Als je dan toch sp600 wilt gebruiken:
Als mijn gegevens van de sp600 9.6v kloppen, dan geeft die een dramatisch slecht rendement (<50%). Inwendige weerstand is erg hoog, toeren per volt ook.
Gebruik liever speed 600 7.2v ECO #3323. Lagere toeren per volt (=grotere prop) en minder weerstand. Prop 8x6.
Een 7.2V motor op 3 lipo's? Ja, want die aanduiding zegt niets. Zi modelbouw-faq Wat betekend bij grauper speed 600 eigenlijk "600" "BB", "SP", "Race", "ECO"

Hallo ,

Ik heb vandaag de Mustang zien vliegen met de configuratie als opgegeven , dus diegene met de speed 600 9.6V motor ( zie vraag ). 8O
Eigenlijk vliegt dit zeer behoorlijk , niet echt een bom van een vlieger maar zeker vermogen genoeg om lekker rond te scheuren.
Er stond trouwens redelijk veel wind ,maar dat leek geen probleem.
Wel moet de snelheid er goed ingehouden worden , zweven doet hij niet echt graag ( is ook een Mustang hé ).

De echte looptijd op dit pakket zullen we nog moeten opmeten.

Luc

Back