Robbe Nano Arrow landing skid.

• Topicstarter Topicstarter Dreke
  • Startdatum Startdatum
D

Dreke

Guest
Hi all

Ik heb een vraagje i.v.m. het landingsgestel van mijn toestelletje.
Zal mss. wel dom klinken maar ben wel benieuwd naar het antwoord.:hammer:
Waarom zitten er onderaan het landingsgestel aan één zijde twee uitstulpingen, en aan de andere zijde geen?
Hierbijgevoegd twee foto's ter verduidelijking.
Hierdoor staat het coptertje toch scheef en krijg je automatisch een zijwaartse druk wanneer je probeert op te stijgen lijkt me (schaatseffect)
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je kijkt gangt de heli ook in de lucht scheef.
Met die 2 uitstulpingen staat hij meteen goed.(ander moet je naar rechts bijsturen bij het opstijgen)

Dat is normaal bij deze heli ;) Rebrand merk van nine eagles Solo pro. Bij het subforum: FP/coaxiaal staat hier een volledige FAQ over.

Dat is normaal bij deze heli ;) Rebrand merk van nine eagles Solo pro. Bij het subforum: FP/coaxiaal staat hier een volledige FAQ over.

Hey

Bedankt voor je reactie.:thumbsup:
Ik had al een hoop speurwerk gedaan op dit forum, ook op de faq waar jij het over hebt.
Maar nergens vond ik informatie over deze uitstulpingen terwijl het landingsgestel meerdere malen vernoemd wordt.
Tvens ben ik nog op zoek naar extra batterijtjes, want twee is echt te weinig.
Enige tips hieromtrent???
Alvast bedankt.

de heli hangt scheeft door de druk van de staartrotor, deze uitstulpingen compenseren dat een beetje zodat je makkelijker kan opstijgen.

de HK batterijen zijn goed, ik heb ze nooit getest, Indoorvlieger heeft wel meerdere batterijen getest en hij zegt da ze goed zijn en ik geloof hem.

de heli hangt scheeft door de druk van de staartrotor, deze uitstulpingen compenseren dat een beetje zodat je makkelijker kan opstijgen.

de HK batterijen zijn goed, ik heb ze nooit getest, Indoorvlieger heeft wel meerdere batterijen getest en hij zegt da ze goed zijn en ik geloof hem.

HK batterijen????
Ja, sry ben een newbie met rc heli.
Wat zijn hk batterijen, waar te verkrijgen, kostprijs, hoe is de service van de verkoper? (laatste vindt ik super-belangrijk, ook de prijs natuurlijk)

Indoorvlieger zei:
V: Welke andere akku's kan ik gebruiken in de Solo Pro?

A: Nine Eagles heeft een eigen batterij-aansluiting ontworpen, waardoor je tot voor kort weinig keuze had, behalve de standaard akku. Maar sinds een tijdje verkoopt Hobby King zogenaamde OEM akku's, die veel goedkoper zijn dan de standaard akku. Ze hebben een lage C-rating gekregen, wat lijkt te suggereren dat ze niet geschikt zijn voor hoge ontlaadstromen, maar ze blijken in de praktijk prima te voldoen. Met de "20% regel" haal ik makkelijk 6 tot 6 1/2 minuut, met daarbij een pittig reagerende heli. En ze lijken ook een goede levensduur te hebben, 1 akku heeft al 35 vluchten erop zitten, en presteert nog als nieuw.

Wil je nog meer vermogen, dan was tot voor kort de enige optie een extra batterijdraad aan de contacten op het landingsgestel, of op de ontvanger zelf, te solderen, zodat akku's met micro JST stekker (zoals de mSR gebruikt) ook kunnen worden aangesloten. Aanraders zijn daarbij Intellect/Hyperion 130 mAh, en ook de Thunder Power 160 is interessant, aangezien deze 160 mAh capaciteit heeft, terwijl hij net zo zwaar is als de eerder genoemde 130 mAh akku's. Andere door hun lagere prijs ook interessante akku's zijn de Nano-tech 130, al heb ik daar nog niet van kunnen vaststellen of ze ook langer meegaan dan een keer of 25 opladen. De extra kabel nodig om deze akku;s aan te sluiten vind je hier: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idproduct=9727

Nu zijn er sinds kort ook Hyperion en Intellect 130 lipo's beschikbaar met NE connector. Dus zonder aanpassingen toch meer vermogen. Ze zijn nog niet overal verkrijgbaar, maar dat zal wel snel beter worden. Wil je daar niet op wachten, dan is het ook mogelijk om zelf een micro JST connector van een lipo te verwijderen en er een NE connector op te zetten. Het is daarbij wel oppassen dat je niet de akku beschadigd, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden.

NE-B918 120mAh 1S 10C (V2) OEM Replacement for: NE4950001
$1.26

Winkelbesprekingen mogen hier niet gegeven worden dus kan ik geen info geven over de winkel.

Ik heb sinds kort de HK batterijen i huis. De Goedkoopste en de 150mAh. K heb nog niet veel tijd gehad om te testen maar ze vliegen! En volgens Indoorvlieger gaan ze langer mee dan de standaard Batterijen. Ze zijn ook stukken goedkoper! Je moet wel aan de zijkantjes en beetje van de houder wegvijlen/schuren om ze te doen passen in de Heli. Heb ik ook gedaan en past perfect nu ;)!

Back