Robbe Nano Vector jet

In het nanojet draadje staan genoeg opties dacht ik. Is alleen wel even lezen..... wellicht bied de zoekoptie uitkomst.

Toch zit je ook aan een zwaardere accu vast want edf is nu eenmaal niet zo efficiënt en die kleine fans al helemaal niet. Onbalans maakt het ook veel erger dus goed balanceren is belangrijk.

EDF Ducted Fan Unit 6Blade 1.97inch 50mm
Hobbyking 50mm Alloy EDF 4800kv (3s Version)

Dat draadje heb ik wel vluchtig doorgespit, maar 40 pagina's is veel informatie.

Bedankt voor de linkjes. Die alu versie met 450 gram thrust begint er op te lijken...

ben overigens lierisch en verzot op een Parkzone Habu.Wat een prachtkist lijkt me dat om daarmee rond te vliegen.

Ik heb 'm even opgezocht. Nee, da's niet mijn model maar gelukkig geldt nog steeds dat smaken verschillen. Al zou ik er wel even mee willen vliegen om 'm even te "voelen". Maar een jet moet een echte delta zijn voor mij. Het is wel heel iets anders maar ik was bv helemaal verkocht van die Spitfire van Parkzone, en die heb ik dus ook al een tijdje. Ook leuk speelgoed :D

Ik moet mijn mening over de Vector Jet toch ernstig gaan bijstellen.

Vanmorgen nog wat dingen gedaan om ook de laatste trillingen er uit te krijgen door wat schilderstape op het afneembare deel te plakken want dat resoneerde nog:
Dscn1391.jpg

Wat een verschil!

Het snerpende gekrijs is weg. Hij geeft nog steeds veel herrie maar een heel stuk minder.

Ik heb er vandaag een paar accu's mee leeggevlogen en nu reageert 'ie wel uitstekend op de controls. Nu het resoneren ook weg is lijkt hij ook een stuk harder te gaan. Het is nu een soort raket met vleugels en gaat eindeloos vertikaal. Als ik de snelheid vergelijk met andere van mijn toestellen waar ik de topsnelheid van weet, dan denk ik dat deze de 100km zeker haalt en misschien wel dik er overheen. Er stond een pittig windje vandaag maar ook daar had 'tie weinig last van.

Dus toch een heel erg leuk ding, al is er wel wat werk nodig om hem in die staat te krijgen.

Goed nieuws dus :) mooie oplossing.

Inderdaad, thanks. Ik ben blij dat ik deze niet in een hoek heb gesmeten maar geprobeerd heb om de problemen op te lossen. Een andere aandrijving of accu is ook niet meer nodig. Het motortje draait heel mooi nu op alle toerentallen.

Aangezien ik nog steeds niet aan een filmpje ben toegekomen plaats ik maar wat beeldmateriaal van anderen:
9bLsZTfm5sA[/media] neue ROBBE NANO VECTOR: Erstflug - YouTube

NZn18vsI5Ms[/media] Vector Robbe schnell Flug - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
RCtechnics

zo iets bedoel je?

Bedankt voor de tip, heb ik er weer een goeie website bij om spullen te bestellen.

Maar voor deze jet heb ik niks nodig. Na mijn aanpassingen vliegt deze als een raket, echt superstrak.

Ik denk dat het eerder door jou genoemde servo probleem ook alles te maken had met de overdaad aan vibraties. Dat is bij mijn jet compleet onder controle en heb ook in de 10+ gemaakte vluchten geen enkel probleem gehad. Niet met de servo's en ook niet (meer) met de aandrijving.

Dat van de servo's zou heel goed kunnen. De meesten doen niets aan de trillingen. Mijn nanojet heb ik ook gebalanceerd en de standaard servo's werken nog prima. Had ik nog niet aan gedacht.

nano vector

Ik wil graag een robbe nano jet aanschaffen maar twijfel enorm tussen twee modellen,
De nano vector en de l-39 pipsquak. Vind zelf de Nano vector het mooist maar las op internet en op dit forum dat de nano vector wat probleempjes had zoals propellors die aanliepen, servos die hevig trillen, het toestel trilt en de prop die niet in balans is.

Ik wil graag een robbe nano jet aanschaffen maar twijfel enorm tussen twee modellen,
De nano vector en de l-39 pipsquak. Vind zelf de Nano vector het mooist maar las op internet en op dit forum dat de nano vector wat probleempjes had zoals propellors die aanliepen, servos die hevig trillen, het toestel trilt en de prop die niet in balans is.

De keuze is aan jou. Over de nano jet van Robbe is genoeg gezegd hier. Over de problemen maar ook over de oplossingen. Mijne vliegt nog steeds prima en is ook makkelijk te landen.

Dat andere ding ken ik alleen van plaatjes, niet van vlieggedrag.

Ik heb sinds een tijdje maar weer eens een 3S accu in dit ding gestoken. Het vliegt toch wel erg goed hoor. Ik had er meteen zo'n hobbyking GPS gevalletje bij geplaatst om de snelheid te meten. Dat viel niet tegen, behaald maximum: 170kmh! Wel met windkracht 2 in de rug en met wat duikvluchten, maar toch.. Behoorlijk rap voor zo'n klein ding.

Nadeel van deze nano is dat je hem in de buurt moet houden om goed te kunnen zien wat onder en boven is. Het ding gaat zo snel dat ik me voor kan stellen dat een stuurfout fataal kan zijn. Hij draaide bij mij ook in een duikvlucht op z'n kant maar ik had het op tijd door om te herstellen. Dus goed trimmen is belangrijk.

Al met al, nog steeds een genot om mee te vliegen. En het geluid is fantastisch!

Balen. Mijne moet echt weg.

Deze is zo mooi is balans dat ik 'm de laatste paar maanden zonder problemen op 4S vlieg. Echt snoeihard! 192 km/u heb ik gemeten met zo'n GPS dingetje. Alleen het geluid! Bloedmooi met af en toe een heerlijke echo, maar ook erg hard en hoog.

Maar goed, aangezien ik in een stilte gebied vlieg en er iemand is komen wonen die erg op haar rust gesteld is zal deze toch weg moeten. Er hoeft maar 1 zeurdoos tussen te zitten...

M'n club weet trouwens van niks, maar ik vindt zelf dat ik hier niet meer mee weg kom. Dat we moeten verkassen wil ik niet op m'n geweten hebben.

Jammer, ook al kon ik er maar 3 minuten en een beetje per accu mee vliegen. Met die snelheid is dat wat mij betreft lang zat. Even bij komen...

Dus, wie er nog een leuk klein rap dingetje zoekt :rolleyes:

Back