Bedankt allen, Ga straks ook eerst eens de Ogar richting vliegklaar maken. Met wat losse onderdelen/gewichten eens zien hoe zwaartepunt daarbij juist in te stellen is en dan zien wat voor 150W/kg motor er in zou kunnen. Denk dat de Ogar uit filmpje een wat oudere is, van voor de Lipo's..... Heeft wel de neiging om voorover te duiken met starten. En een nieuw wieltje heeft mijn Ogar ook nodig, deze heeft door het lange staan er een mooi plat vlakje op gekregen Groeten Peter
Maiden in de kou van de Ogar. De motor is toch uit de Piper gehaald en op de Ogar gezet. Met een 5000 mah pakket voorin kom je dan net aan het juiste zwaartepunt. De staart is ook best wel gewichtig van de Ogar. Vandaag dan de Ogar geprobeerd en vanaf de grond is gras net te hoog want dan gaat die wel vooruiit maar komt niet los terwijl er ook wel een windje stond. Starten vanuit de hand ging prima en klimt mooi rustig omhoog. Een plaatje vanuit de lucht. En na wat gevlogen te hebben, remkleppen geprobeerd die trouwens erg netjes de Ogar doen dalen, weer veilig aan de grond gezet. Vloog lekker rustig en wou voordat ik morgen weer naar buitenland vertrek hem toch eens geprobeerd hebben. Met warmer weer tzt dan eens fine tunen. Groeten Peter.
Als ik het goed onthouden heb de romp met de accu en alles erin zo'n 2800 gram en de vleugels een 750 elk zo ongeveer. Dus ca een kleine 4.6 kilo EDIT: Foutje, zo roind de 4.3 kilo. Moet nog wel wat meer afgesteld worden maar was ook koud aan de vingers. Vloog na wegwerpen gelijk mooi recht weg gelukkig. Met deze setup gaat die ook netjes omhoog, prop hangen wil niet gelukkig... en op kort gras gaat die ook wel los komen. Groeten Peter.
Dank je Terence, Dat nadenken resulteert wel eens in een ander vliegtuig.... Zo ook de Fokker D17 opgesnort de vorige periode welke ook schaal 1:5 is Trouwens, de Ogar is ook vanuit buitenland gevonden een eerdere periode Daar wel erg goed weer voor vliegen maar geen vliegtuig bij me en ook geen tijd helaas. Groeten Peter.
En een opname van de maiden met de andere keycam die het in de kou wat langer uithield, nog wat afstellen bij beter weer nodig maar als die zweeft wel mooi stabiel zo lijkt het. Groeten Peter.
Hoi Franck, vlieg in Apeldoorn waar we op een veld van een boer mogen vliegen zolang dat niet te masaal wordt. Ook van de bewoners daar geen probleem zolang het ook geen grote groep is, meestal met hooguit 2\3 man. Groeten Peter.
Gaat ook niet lukken met een DUW prop....... ;-) Mooie kist, heb ik in een heeeel grijs verleden ook ooit gehad. Voor n prikkie gekocht met schade van een clubgenoot, met een 6.5 cc OS. Veel geluk heb ik er niet mee gehad...... (kan ook aan mijn vliegervaring van toen hebben gelegen, haha)
Van harte met de maiden! Zo iets voelt altijd goed. Ik ga de Ogar vanzelf wel een keer zien vliegen. Gaan we de volgende keer slepen? ;-)
Hoi Douglas, zeker een volgende keer slepen. De Discus en de SZD-6x moeten nog een keer de lucht in. Maiden van Ogar wel met volgens meteo maastricht kracht 4-5 maar ging lekker. Nog wat meer invliegen maar vloog lekker rustig (en erg koud aan de vingers...) Nu nog op Delhi airport. groeten Peter
Na vele vluchten afgelopen zomer is net na de start de staartbuis losgegaan op de oude lijmverbinding. Hierdoor staart wat gedraaid en helaas de Ogar tegen de grond. Een vleugel wat meer schade, oude indekking kapot. Bezig met weghalen om opnieuw te kunnen indekken. Al met al vond ik het heel erg jammer van deze aparte en zeer fijn vliegende kist. Tot mijn grote verrassing kwam er van de week een Ogar te koop, al meer rondgekeken maar niet veel te vinden. Contact met de verkoper gehad en vanmiddag dan deze erg mooie witte Ogar opgehaald. Deze heeft ook verwijderbare zijwieltjes. Kist is erg mooi gebouwd. Alleen de motor van de oude Ogar erin gaan monteren plus regelaar en dan zou die moeten kunnen vliegen. De staartboom eerst even nakijken :rolling: Groeten Peter.