Robbe Pogo, Firefly, Dillusion en Nemisis EPP 'pylonracers'

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door mive, 7 apr 2006.

  1. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    He Alex0 hoe doe je dat nou??
    Epp is toch onverwoestbaar........:roll: :)
    Als 'm krom is ,kan je er dan niet hier en daar wat koolstof tegenaan smijten ??
    Als je in dezelfde materie wil blijven dan kan ik je de AMICA (ook van robbe) zeer aanbevelen........
    Vliegt echt perfect! Langzaam, stabiel en... gemaakt van onverwoestbaar EPP :wink:
    Ik ben er zeer tevreden over.
     
  2. joepert_pracer

    joepert_pracer

    Lid geworden:
    10 mrt 2005
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Beneden Leeuwen
    onverwoestbaar my @ss, mijne is al 3 keer doormidden gebroken. (maarja ik schijn alles kapot te krijgen, ben bijvoorbeeld ook al aan m'n 6e fiets en 5e telefoon toe in vier jaar tijd 8O :lol:) Heb hem inderdaad ook verterkt met koolstof, dat werkt goed! gewoon een platte strip van een centimeter breed aan de onderkant plakken en klaar is kees. Heb trouwens toch maar een shock om mijn fietsbel gebouwd.
     
  3. AlexO

    AlexO Guest

    Slomo, ik was hem een beetje zat en heb al wat anders gekocht.

    Blade:

    [​IMG]

    Span: 85 cm
    Lengte: 75 cm
    Gewicht: ong. 250 gr.
    Ook EPP
    De Amica is wat te zwaar voor de spullen die ik al heb.

    Ik ben benieuwd!
     
  4. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Ik kon zo een draadje pas geleden dus niet vinden maar hij was er dus wel.
    ik vind ,m echt geweldig http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=41961
    En ik las van iemand dat er niet meer mee te doen valt dan rondjes vliegen :lol: whahaha ik heb met me typhoon 5 3D met 800mn amp lippo
    echt al de meest bizare kunstjes uitgehaald, power zat met deze combinatie.
    prophangen, horizontaal de lucht in laten schieten, het kan allemaal.
     
  5. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Ha Joepert, niets is onverwoestbaar, zelfs fietsen en telefoons niet....
    Maar de heren fabrikanten overdrijven wel es om hun produkten aan te prijzen hé en "onverwoestbaar" staat dan toch zo mooi in een advertentie ...
    Jij bent toch toevallig niet op een vrijdag de 13de geboren ?? :wink:

    Alex, waar heb je die blade vandaan ? Die is gewoon ideaal voor indoor lijkt me.
    Zo te zien héél veel vleugeloppervlakte of is dat gezichtsbedrog ?
    Naar zoiets was ik al een tijdje op zoek om een indoor-carriere te binnen... De pogo,nemesis-serie had ik eerst op 't oog maar die staan aangeprijsd als formule1 rennflugserie.
    Geen spek voor mijn beginnersbek dus kocht ik de bucker.
    Maar die blijkt weer te zwaar en te snel voor binnen.
    Maar die blade, dat lijkt me ideaal die moet heel langzaam te vliegen gaan.
    Die 250gr, is dat vliegklaar mét inbegrip van een accu...?
    Heb jij hem gekocht speciaal voor indoor of om thuis in de tuin wat te stunten?
    Ik ben dus ook benieuwd......

    T800, het zijn inderdaad geweldige dingen en het enige negatieve eraan is dat epp veel slapper is dan andere schuimsoorten.
    Maar hier en daar een koolstofstrip tegenaan en raggen maar....:wink:
     
  6. AlexO

    AlexO Guest

    Slomo, die komt van Modelbouw Bloemendaal vandaan. En inderdaad, die vleugelopp. is behoorlijk. Ik denk de 250 gr. te halen incl. de lipo. Dat EPP is zo licht maar ook dun. Alles is gesneden van 8mm EPP. Dus wel een hoop verstevigingen erin.
    Ik wil er toch ook buiten mee gaan vliegen maar voor indoor lijkt hij mij fantastisch. Meer als windkracht 2 a 3 zit er waarschijnlijk niet in. We zien het wel.
     
  7. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Kistjes zijn inmiddels in de aanbieding en ik heb een POGO besteld als reservekist voor m'n GWS Warbird.
    Aandrijving wordt een A2406-32T motortje (33 gram, 1150 kv) met een 7x3,5 GWS prop en een 1000 mah 3S-lipo.

    Als servo's heb ik GWS IQ-100BB's liggen. Deze trekken 0,8 kg. Is dit voldoende?
    Hoe bevalt sowieso de oplossing voor de aileronservo? blijft dit netjes werken, of kan je beter per aileron een servotje in de vleugel snijden?
     
  8. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    waar zijn ze in de aanbieding?
     
  9. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Shamrock, maar de Pogo en Firefly zijn inmidels uitverkocht, tenzij er weer voorraad bijgekomen is
     
  10. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Ik heb sinds kort ook de pogo uit de serie.

    Vliegt met het motortje van ZamBeZi en een 7 x 3,5 gws propje. Gaat netjes door een laag gewicht met een 540mah lipo. Toch wil ik graag wat meer trekkracht zonder te veel in stroom te trekken, zit nu aan de kleine 8A.

    Kistje vliegt erg strak en netjes. Kan kort alswel lang gerekte figuren vliegen. Gisteravond lange starts gemaakt vanaf asfalt, geeft een mooi vliegbeeld en gaat heerlijk. Ondanks het inimini rudder heb ik zeker niet het gevoel dat ik te kort kom. Enkel het vermogen laat verticaal en tijdens somige figuren wat te wensen over. Bij bepaalde figuren trekt hij niet echt lekker door. Uit zichzelf zet hij sowieso niet door, het dingetje weegt bijna niets!

    Er is maar 1 ding dat jammer is aan het kistje, bij lage snelheid is het hoogteroer niet effectief genoeg, soms wat onhandig wanneer een strakke landing gepland staat. Oplossing is gewoon de snelheid er een beetje inhouden. Hij glijdt ook goed door dus da's geen probleem.

    Wat erg fijn is, ik heb met de trim de regelaar zo afgestelt dat de motor altijd ook met de stick dicht blijft draaien, daardoor heeft hij een snellere response op een dot gas en zet iets beter door na een kort gevlogen figuurtje.

    Verder een topkistje waar ik zeker nog heel veel plezier aan ga beleven.

    Iemand nog suggesties voor een fijne prop met deze setup?

    gr,
    niels
     
  11. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    hoe lang kan je met zo'n ding vliegen, het lijkt me wel een leuk ding


    Skyhigh
     

Deel Deze Pagina