Robbe - Power Peak C8 EQ-BID

• Topicstarter Topicstarter TeleTUC
  • Startdatum Startdatum
T

TeleTUC

Guest
Iemand reeds ervaring met de "Robbe - Power Peak C8 EQ-BID" lader :?:
Een goede keuze?

Mvg,
TeleTUC

Iemand reeds ervaring met de "Robbe - Power Peak C8 EQ-BID" lader :?:
Een goede keuze?

Sinds een paar uur in mijn bezit, eerste indruk is goed.

Wilde voor de Maxxtrax 680 (lekker goedkoop) gaan, maar die waren uitverkocht en kwamen ook niet meer binnen. Volgens 2Brothers (Bussum) zat er teveel onderling kwaliteitsverschil in deze Maxxtrax apparaten. Ene deed het goed en de andere gaf problemen.

Aangezien ik goede ervaringen heb met de Robbe Powerpeak A4 besloten om weer voor een Robbe gegaan, is dus de PowerPeak C8 EQ-BID geworden. Prijs was 129 incl. XH balanceboard en BID stick.

Robbe A4 (max 3A) is leuk voor LiPo's tot 3000Mah capaciteit, daarboven duurt het te lang om een stapel leeggemaakte LiPo's weer vol te krijgen voor de volgende RC-experience.

Robbe PowerPeak C8 is wel ingewikkelder te bedienen. Accutype, aantal cellen, capaciteit en (ont)laadstroom moet eenmalig per accutype ingesteld worden. Apparaat heeft 20 geheugenplekken en met de BID chip schijnt de goddelijke lader ingestelde accu's automagisch te herkennen :cool:

PowerPeak A4 is eenvoudiger: LiPo/NiMh selecteren, potmeter op gewenste laadstroom, knop ingedrukt houden en de rest gaat vanzelf.

Laatst bewerkt:
Lader is echt snel, kan geen B6 tegenop. Inclusief laatste restje inladen is een 2s 4000 mAh in 53 minuten vol. Op het veld wacht je niet op die laatste langzame rest en ga je de Lipo weer gebruiken als de laadstroom onder de 0.5 A zit na 40 minuten. Met 3 Lipo's kan je dus een dag pret maken op de offroad baan van je favoriete RC autoclub :pim:

Deze lader, de "PowerPeak C8 EQ-BID" ziet er goed uit maar ik kan niet vinden wat het ontlaad vermogen is. Iemand een idee?

Op de site en in de handleiding staan toch echt alle specificaties vermeld.

Bij het oude type (bestelnr. 8553) is het ontlaadvermogen 25 Watt, bij het nieuwe type (bestelnr. 8124) is dat 35 Watt.

De bediening is eenvoudig. Die knop is een geultje die rond loopt. Als je met je vinden door het geultje een rondje draait dan reageert deze als een draaiknop. Ook kun je aan de boven- en onderkant met je vingertop tikken en werkt hij als twee druktoetsen. Ik vind het best fijn werken alleen weet ik bij het draaien nooit welke kant je op moet om naar boven of beneden door het menu te gaan.

Dank voor je antwoord. Een beetje als die originele iPod dus, maar geen "haperingen" en zo, of dat je flink moet drukken? Dat is soms bij dit soort toetsen wel eens het geval.

Nee helemaal niet drukken, gewoon je vinger er overheen laten glijden. Ben nu alle accus met een BID chip aan het uitrusten. Wel een extra draadje aansluiten bij het opladen maar daarna niets meer instellen en je hebt history van je accu.

Back